PDA

View Full Version : van 50 naar 100 watt ???



skabouter
23 juni 2003, 15:57
ik heb gehoord dat als je een 100 watt buizen top hebt, en je haalt er een paar buizen (meestal de buitenste) uit, dat je dan een 50 watt top krijgt

kan je ook met een (standaard) 50 watt top, er 2 buizen bijdoen, zodat ie dan 100 watt wordt ?

bijv een JCM800 50 watt top, 2 buizen erbij, en dan dus JCM800, met 100 watt krijgen :)

De Teng
23 juni 2003, 16:02
:D Haha... succes als je de sockets kunt vinden :D

skabouter
23 juni 2003, 16:05
:o help, wat bedoelt die gast :o

Phyrexian
23 juni 2003, 16:24
Wel,
een 50 watter heeft die 'voetjes' niet waar je die 2 extra buizen inzet...
Je koopt beter een 100 watter, soms hebben die een switch om ze op 50 watt te laten draaien (sommige JCM900's althans).

BLOK182
23 juni 2003, 16:29
precies, in een 50 watter is geen plaats voor 2 buizen bij te prikken.

pimmetje
23 juni 2003, 16:34
Maar nu de belangrijke vraag: WAAROM?
Wat hoop je met die 100W te kunnen doen wat je nu niet met 50W kan?

skabouter
23 juni 2003, 16:38
ja, ok. ach, niets bijzonders. gewoon om het hebben. en terugschakelen kan altijd, dus dan heb ik liever 100, dan 50.
100 gaat niet harder dan 50, toch ? of stiekum toch een beetje ?
50 gaat alleen EERDER oversturen dan 100, maar niet harder, toch ?
maar ok, er zijn dus geen voetjes voor de buizen (dom, had ik ook zelf kunnen bedenken).

bedankt allemaal.

Mr.Jay
23 juni 2003, 17:57
[quote="skabouter"]ja, ok. ach, niets bijzonders. gewoon om het hebben. en terugschakelen kan altijd, dus dan heb ik liever 100, dan 50.
100 gaat niet harder dan 50, toch ? of stiekum toch een beetje ?
50 gaat alleen EERDER oversturen dan 100, maar niet harder, toch ?
maar ok, er zijn dus geen voetjes voor de buizen (dom, had ik ook zelf kunnen bedenken).

100W gaat harder !
2 buizen erbij kan sowieso niet zonder verdere drastische ingrepen > andere voedingstrafo en andere uitgangstrafo.

Jay

Phyrexian
23 juni 2003, 18:00
Koop gewoon een 100-watter. Ik speel in een metalbandje met een luide drummer en onze JCM900 staat altijd minimum op 6 om boven de drum te geraken...

pimmetje
23 juni 2003, 18:21
AUW!!!!!!!!!!!!!!!
en vervolgens de rest van je leven geen AUW meer in de oren...

skabouter
23 juni 2003, 20:14
ik wil ook voor de 100 gaan. nmaar er stond toevallig een goedkope 50 online. scheelt wel wat poen, en vandaar mijn vraag of er van die 50 ook een 100 te maken is.

maar aangezien dat nie kan ga ik voor een andere (100)

iam
23 juni 2003, 20:36
en welke andere, arjen?

skabouter
24 juni 2003, 00:25
tja, de marshall JCM900, of JCM800 (100 watt top)

die vind ik echt zoooo cool.........ben ervoor aant sparen. maar is wel een hoop geld. maar denk dat ik het ergens deze zomer wel heb. alleen nog de juiste adv tegenkomen :)

Moonchild
24 juni 2003, 01:52
ik heb het nooit begrepen dat 100 watt buizen.

Ikzelf heb een Koch Twintone 50 watt, en achteraf vind ik dat nog teveel.
Qua volume had ik het liefst een 20 watt buizenversterker willen hebben, want die lekkere buizenoversturing komt ook pas op redelijk hoog volume op die 50 watters.
Om 100 watters over te laten sturen zal je toch echt op pinkpop moeten staan.

Ik neem aan dat je nog niet op zulke grote podia speelt.
Het is dan ook gewoon zonde om een 100 watter te kopen, want je mist dan net het hele punt van de buizenversterker IMHO

Bins
24 juni 2003, 07:40
+ dat jij (en je publiek) hartstikke doof gaat(/n) worden.

Phyrexian
24 juni 2003, 08:42
ik heb het nooit begrepen dat 100 watt buizen.

Ikzelf heb een Koch Twintone 50 watt, en achteraf vind ik dat nog teveel.
Qua volume had ik het liefst een 20 watt buizenversterker willen hebben, want die lekkere buizenoversturing komt ook pas op redelijk hoog volume op die 50 watters.
Om 100 watters over te laten sturen zal je toch echt op pinkpop moeten staan.

Ik neem aan dat je nog niet op zulke grote podia speelt.
Het is dan ook gewoon zonde om een 100 watter te kopen, want je mist dan net het hele punt van de buizenversterker IMHO

Ik weet niet goed in wat voor muziekstijl je thuis bent maareuh... ik speel in een metalband met een loud-ass drummer. Believe me... you need to be loud! :)

galguitarist
24 juni 2003, 08:56
Nou onze drummer is ook ontzettend luid, maar mijn JCM 2000 TSL 100 gaat nooit boven de 5...

Daarom ben ik wel geinteresseerd in de mogelijkheid om buizen te verwijderen om zo het volume wat te laten dalen...

Ik heb voor de TSL 100 ipv de TSL 60 gekozen omdat deze meer mogelijkheden had en ik wou een veelzijdige amp...

Heeft iemand hier meer info over? Bijvoorbeeld of dit nog nadelige consequenties heeft etc.

Thanks!

zZoRgO
24 juni 2003, 09:46
je kan toch ook altijd de volumes van je voorversterker wat minder zetten en dan je master hoger, zodanig dat je de eindbuizenoversturing wel hebt?

LordRiffenstein
24 juni 2003, 10:00
precies, in een 50 watter is geen plaats voor 2 buizen bij te prikken.

Hoezo? Moet toch kunnen, effe hamertje erbij en een paar tikjes en het komt wel ok :razz:

LordRiffenstein
24 juni 2003, 10:01
Koop gewoon een 100-watter. Ik speel in een metalbandje met een luide drummer en onze JCM900 staat altijd minimum op 6 om boven de drum te geraken...

Excuse me?? Draai eens wat mid in je klank!!! Een JCM900 op minstens 6? Tjonge, in dat repetitie-hok wil ik niet zitten. Speelt je drummer over een full PA? :roll:

De Teng
24 juni 2003, 14:04
Idd zeg... kun je de wekker 's ochtends nog horen als ie af gaat? Damn... ben blij dat ik niet in jouw band zit ;)

Gitarist van onze band heeft een Marshall DSL401 en die heeft absoluut niet het maximum volume daarvan nodig. De twintig watter van mij zal ook goed kunnen. En dan ben je *fucking* net zo luid als de drummer en bassist met een flinke overdosis aan power. Feedback zul je wel sneller krijgen, maar goed, lekker toch? :D Als je luider moet zijn daar mics voor en die gaan naar het mengpaneel en die weer over de P.A. De monitoren worden ook verzorgd... de tijd van mega versterkers is voorbij! Maar toch... het staat zo stoer he?

*wil heus nog wel een 2.12 van Bag End bij zijn huidige 2.10 Bag End*

ch@rlie
24 juni 2003, 14:33
haha, nee 50w heb je echt bijna nooit problemen met te weinig vermogen hoor

een 100w versterker klinkt wel dikker vind ik, mooier laag, vettere toon

skabouter
24 juni 2003, 17:12
ja, dat klopt allemaal. opzich is een 50 watter geschikter voor me
maar waarom niet 100 watt kopen als je TOCH ook de 50 watt optie hebt (zoals de jcm900)

er zit zowieso een knopje op, om over te schakelen naar 50 watt, toch ? en anders haal je dus 2 buizen eruit, zo gebeurd, en dan heb je ook op lager volume goede oversturing. dus waarom dan geen 100 watt kopen ?
waarom niet ?? why not ? oja, en waarom niet ?

trouwens, als je 2 buizen eruit haalt, om van 100 50 watt te maken,moet je dan de pre-amp buizen, of de power-amp buizen eruit halen ?

ch@rlie
24 juni 2003, 17:17
ja, ik vind het wel een goed idee om een honderd watter te kopen. aan de andere kant heb ik altijd te veel vermogen gehad. zelfs toen ik een mesa boogie versterker die je tot 18watt kon schakelen had ik nog veel te veel.

toen ik een mesa 2:90 poweramp had zette ik hem meestal op de fullpower stand, omdat het kleine geluid dan beter klonk. voor overstuurd klonk de half power iets lekkerder denk ik.

het gaat om de poweramp buizen, niet om de preamp buizen.
bij de poweramp buizen kan je de twee binnenste of buitenste eruit trekken bij de meeste versterkers (check dit)

Mithrandir
24 juni 2003, 17:19
Waarom een 100 watter kopen als je van plan hem alleen als 50 watter te gebruiken (in hoeverre dat mogelijk is)? Dat kan je je ook afvragen natuurlijk en zoals al veelvuldig gezegd, 50 watt is meer dan genoeg vermogen.

skabouter
24 juni 2003, 17:33
omdat ik dacht dat ze altijd even duur zijn. als ik me hierin vergis (en je voor een 100 watter noemenswaardig meer betaald) dan geef ik jou gelijk, en ga ik zeker voor een 50 watter ja

Barret Wallace
24 juni 2003, 17:36
goedzo jongen je wordt al wat slimmer

skabouter
24 juni 2003, 17:39
wow, hierdoor voel ik me echt beter. dankje bert :)

(maar het is dus waar dat je niet meer betaald voor een 100 watter, dan voor een 50 watter ? want dan zie ik geen reden om GEEN 100 watt te nemen)

V!N
24 juni 2003, 19:40
me jochie toch, waarom moet dat nou zoveel ?

Het is een 'typisch transistor'-instelling om te denken dat meer Watts beter / luider is.

Maar geloof me, ik het dit weekend nog ergens gespeeld, alleen het linker monobloc aan, dan ook nog eens het vermogen daarvan gehalveerd en maar 1x12". Knoppen op ongeveer 60% en wat denk je ?

DAN IS 25 WATT AAN BUIZENGEWELD NOG TE LUID

Jij krijgt natuurlijk een knoepert van een winterpeen bij de gedachte aan 100 Watt full stacks (geef toe, wie niet hier ? :wink: ) maar probeer het ook van de praktische kant te bekijken.

JCM 900's zijn er ook als 1x12" en 2x12" combo-versterkers in zowel 50 als 100 Watt. Hier kan je als je wil nog wel een paar loudspeakerboxen op aansluiten en zo kom je toch ook al tot je oorverdovende stack.

Doe toch niet meer dan je nodig hebt. Ik weet het, het oog wil ook wat, maar je gaat echt spijt krijgen van dat 'onhandige' spul.

skabouter
24 juni 2003, 20:48
tja, ik zie je punt inderdaad. ik ga denk ik maar voor de 50. en ik wist al dat dat niets afdoet aan het volume, hoor. komt ook nog eens bij dat ie sneller (dus op lager volume) overstuurd, dus das alleeen maar gunstig. ok het wordt de 50 denk ik. (tenzij ik alleen 100 kan vinden voor een gunstige prijs, dan neem ik dat maar voor lief)

maar is er nog een prijsverschil tussen 50 en 100 watt tops ?

Nicci
24 juni 2003, 21:27
ik heb het nooit begrepen dat 100 watt buizen.

Om 100 watters over te laten sturen zal je toch echt op pinkpop moeten staan.


en dan nog . . . daar gebruiken ze doorgaans een PA.

Nicci
24 juni 2003, 21:32
tja, ik zie je punt inderdaad. ik ga denk ik maar voor de 50. en ik wist al dat dat niets afdoet aan het volume, hoor. komt ook nog eens bij dat ie sneller (dus op lager volume) overstuurd, dus das alleeen maar gunstig. ok het wordt de 50 denk ik. (tenzij ik alleen 100 kan vinden voor een gunstige prijs, dan neem ik dat maar voor lief)

maar is er nog een prijsverschil tussen 50 en 100 watt tops ?


maar n atuurlijk. dat is duurder. het is al eerder gezegd: denk ook aan je rug.

skabouter
24 juni 2003, 23:06
[quote
maar n atuurlijk. dat is duurder. het is al eerder gezegd: denk ook aan je rug.[/quote]

daar heb je roadys voor :) ik heb er al 1
maar ik heb nooit gemerkt dat 100 watt duurder is dan 50. bij 2e hands dingen in advertenties bedoel ik dan, he.

Janneman
25 juni 2003, 00:16
Denk dat 50 watt sowieso genoeg is, wat je ook doet. Mijn peavey 5150 met 120 watt buizen heb ik bij repetities nooit harder staan dan 2. En ik speel(de) punk, dus er werd echt wel hard gedrumd. Zo'n volume knopje zegt trouwens ook niet echt veel, veel mid in je geluid zorgt bijv. ook voor meer volume. (cliche) Speel gewoon een keer op beide en kies de beste. ;)

skabouter
25 juni 2003, 08:51
ja, inderdaad, je EQ instellingen zijn ook van belang. bovendien heb ik ook nog een GT-6, en die kan ook behoorlijk boosten.
ik zoek het 2e hands, dus tegelijk testen kan helaas niet. maar het maakt met niet veel uit, 50 of 100 (maar liever schakelbare 100)
ik koop de eerste goedgeprijsde waar ik tegenaan loop

galguitarist
25 juni 2003, 09:40
is de 50 watt ook niet te schakelen dan (naar 25)?

en wil iemand a.u.b. wat meer uitleg geven over dat powerampbuizen verwijderen, wil het misschien wel gaan doen bij mijn tsl100 maar dan wil ik eerst graag weten wat de consequenties zijn...

heb trouwens ook wel eens gehoord dat het verschil tussen 100 en 50 watt bij buizenversterkers helemaal niet zo groot is...

ch@rlie
25 juni 2003, 10:12
HALLO!!!

Er is verschil in KLANK tussen 50 en 100 w versterkers. Muziek moet mooi zijn, niet alleen hard genoeg..

Ze gaan allebei harder dan meestal nodig is, maar de klank is anders.
Bovendien is voor een goed clean geluid 50 w helemaal niet overdadig.

Voor een strakke bas in je gitaar (en dan heb ik het niet over iets waardoor je de bassist niet meer hoort) heb je eigenlijk iets meer nodig dan 50 w, zeker clean.

Skabouter, ik zou gewoon een dagje naar een grote muziekwinkel gaan en lekker veel proberen. Luister met je ogen dicht naar de KLANK.

Je kan moeilijk teveel vermogen hebben, je kan wel te weinig hebben.
En je kan teveel betalen.

skabouter
25 juni 2003, 11:34
ja, dat is zo. wil ik ook wel doen. maar meestal hebben die geen JCM900`s. ik zoek sowieso 2e hands, en dat hebben ze vaak niet in huis, die oude dingen. of kent iemand een winkel met verschillende 800`s/900`s en 2000`s ? testen in een winkel is inderdaad prima, maar dan wel 2e hands ergens kopen ofzo.
ik ken alleen geen winkels met die oude 800`s en 900`s

V!N
25 juni 2003, 13:04
is de 50 watt ook niet te schakelen dan (naar 25)?

Tuurlijk wel, zo gebruikte ik mijn 900 altijd. Podium, oefenruimte, (professorische) studio, notabene slaapkamer (veel te dun, er moet dan eigenlijk een MASS aan die hap) .. Het volume dan kan variëren van ok, tot erg luid en veel te luid.

Maar ja, als je met transistor-denkwerk erbij blijft dat 50 Watt absoluut niet stoer is .. koop dan vooral een 100 Watt die je op half vermogen wilt gebruiken. :roll:

skabouter
25 juni 2003, 13:10
kweet nie of dat laatste op mij slaat. maar ik beweer niet dat 50 watt buizen niet stoer is, hoor. juist wel, dat gromt lekker.
alleen tja, als je strakkere clean wil is 100 watt gewoon beter, toch ?
minder vervorming

A3
25 juni 2003, 13:54
Er is wel een prijsverschil hoor, maar dat valt echt nog wel mee. nieuw kan het zo'n 100 - 150 euro schelen, tweedehands merk je het soms nieteens, hangt af van de prijs van de verkoper.

skabouter
26 juni 2003, 01:46
aha, dacht ik al. 2e hands nooit verschil gemerkt, en naar nieuw ben ik niet op zoek

V!N
26 juni 2003, 07:53
als je strakkere clean wil is 100 watt gewoon beter, toch ?

.. die je vervolgens op half vermogen wilt gebruiken.

ch@rlie
26 juni 2003, 09:43
nuancering: "wil KUNNEN gebruiken" ipv "wil gebruiken"

ik vind dat een goed idee

skabouter
26 juni 2003, 10:23
niets mis mee, toch ?

maargoed, voor alle mensen die mijn 100 watt afraden :)
ik ga waarschijnlijk een 50 watt JCM800 kopen :)
blij ??? bovendien is ie omschakelbaar naar 25 watt
nu helemaaaaal blij ?? :)

Phyrexian
26 juni 2003, 11:19
maargoed, voor alle mensen die mijn 100 watt afraden :)


Ik raad je nu net WEL 100 watt aan :p

ReinoutV
26 juni 2003, 12:02
Dan is een 'strak' clean bij welke Marshall JCM dan ook (behalve de 2000 dan) sowieso nog te bezien...

Marc Oblivian
26 juni 2003, 12:42
ja, dat is zo. wil ik ook wel doen. maar meestal hebben die geen JCM900`s. ik zoek sowieso 2e hands, en dat hebben ze vaak niet in huis, die oude dingen. of kent iemand een winkel met verschillende 800`s/900`s en 2000`s ? testen in een winkel is inderdaad prima, maar dan wel 2e hands ergens kopen ofzo.
ik ken alleen geen winkels met die oude 800`s en 900`s

Er staan nog een paar 800's in amsterdam bij de Plug (combo en een top + cabinet). Wellicht ook wel een 900...ikzelf heb liever de 800...
Misschien staat er ook nog wel 1 bij The String op het van der Helstplein in Amsterdam.
Kan je ze uitproberen en het is niet zo ver vanaf Alkmaar.

Marc Oblivian
26 juni 2003, 12:51
tja, ik zie je punt inderdaad. ik ga denk ik maar voor de 50. en ik wist al dat dat niets afdoet aan het volume, hoor. komt ook nog eens bij dat ie sneller (dus op lager volume) overstuurd, dus das alleeen maar gunstig. ok het wordt de 50 denk ik. (tenzij ik alleen 100 kan vinden voor een gunstige prijs, dan neem ik dat maar voor lief)

maar is er nog een prijsverschil tussen 50 en 100 watt tops ?


maar n atuurlijk. dat is duurder. het is al eerder gezegd: denk ook aan je rug.

ik vind het helemaal niet zo zwaar hoor...een Marshall cabinetje...valt erg mee...net zo zwaar/misschien nog lichter dan zo'n 800/900 combo. Zitten ook wieltje onder meestal, dus tillen is vaak niet echt nodig
Daarbij: je hoeft je top en cabinet toch niet tegelijk te tillen...gewoon 2 x lopen? Is dat zo erg? Rij je eerst zonder mokken in het holst van de nacht de halve provincie af om ergens in Nergenshuizen te giggen en dan ga je je zorgen maken om 2 x lopen om je supertegekke top + cabinet (welke overigens geweldig klinken en er ook supercool uitzien) te verplaatsen...nah.... lijkt me niet
Het neemt wel wat meer ruimte in beslag..dat is wat mij betreft het enige praktische bezwaar.
Geef mij maar een goede buizentop en een mooi cabinet 8-)

Marc Oblivian
26 juni 2003, 12:54
als je strakkere clean wil is 100 watt gewoon beter, toch ?

.. die je vervolgens op half vermogen wilt gebruiken.

Is toch niet zo heel vreemd?...of wil je beweren dat hij, als hij een 50 watter koopt, hij deze wel op vol vermogen gaat gebruiken?
Lijkt me ook niet leuk voor de oren.....

Marc Oblivian
26 juni 2003, 12:55
niets mis mee, toch ?

maargoed, voor alle mensen die mijn 100 watt afraden :)
ik ga waarschijnlijk een 50 watt JCM800 kopen :)
blij ??? bovendien is ie omschakelbaar naar 25 watt
nu helemaaaaal blij ?? :)

Combo?

skabouter
26 juni 2003, 13:47
neej, het is wel een stack. een "gecustomizede" JCM800. hij is nu dus schakelbaar van 50 naar 25 watt. en hij heeft 3 footswitchable channels. kweet eigenlijk niet zo goed wat ze doen, maar klinkt wel interessant.

ik ben het helemaal met jou eens, marc. wat doet iedereen toch moeilijk over gewicht. er zitten toch wielen onder ? en anders neem je toch een steekkarretje ? of 2x lopen inderdaad. ik vind dat gewicht je er absoluut niet van moet weerhouden een SUPERCOOLE, MOOIE,GAVE versterker te kopen !

Phyrexian
26 juni 2003, 14:12
Marshall heads wegen meestal rond de 18 à 20 kg. Makkelijk te dragen met één hand dus.

Die cabinet draag je toch gewoon met twee de auto in? :) Lang leve de andere bandleden. Zelf heb ik ook wel es zo'n 4x12 op m'n eentje getild en dat is idd zwaaaaar! Oemph!

skabouter
26 juni 2003, 14:23
ik zou ook nooit zo`n 4x12 kunnen tillen. niet alleen zwaar, maar ook lastig tillen. maargoed, dat doe je inderdaad gewoon samen.

Marc Oblivian
26 juni 2003, 15:05
ik zou ook nooit zo`n 4x12 kunnen tillen. niet alleen zwaar, maar ook lastig tillen. maargoed, dat doe je inderdaad gewoon samen.

ik til ze meestal wel alleen...
Het gewicht vind ik niet zo'n probleem, alleen zijn de afmetingen soms wat onhandig (bv door een smalle deuropening heen...).
Nee, dan zijn er cabinetten die wel behoorlijk gewichtig zijn: Orange...50 kg...da's minder leuk....

Phyrexian
26 juni 2003, 15:58
ik zou ook nooit zo`n 4x12 kunnen tillen. niet alleen zwaar, maar ook lastig tillen. maargoed, dat doe je inderdaad gewoon samen.

workout is the word :)

Marc Oblivian
26 juni 2003, 16:14
ik zou ook nooit zo`n 4x12 kunnen tillen. niet alleen zwaar, maar ook lastig tillen. maargoed, dat doe je inderdaad gewoon samen.

workout is the word :)

"Wat is U breed! Speelt u soms gitaar?"
"Yup!" :-D :-D :-D

V!N
26 juni 2003, 20:58
als je strakkere clean wil is 100 watt gewoon beter, toch ?

.. die je vervolgens op half vermogen wilt gebruiken.

Is toch niet zo heel vreemd?...of wil je beweren dat hij, als hij een 50 watter koopt, hij deze wel op vol vermogen gaat gebruiken?
Lijkt me ook niet leuk voor de oren.....

Volgens mij ben je het spoor in dit draadje een beetje bijster.

Niet verwonderlijk overigens, want iedereen loopt er maar beetje omheen te doelen hier !

Devolgende dingen zijn besproken:

Een 50 Watter kopen, daar twee extra buizen (en daarmee dus ook andere trafo's) zodat hij 100 Watt is, en vervolgens op half vermogen gebruiken.

De keuze tussen een 50 Watt of een 100 Watt op half vermogen. '100 Watt heeft een mooier clean' (alsof je daar een Marshall om koopt :wink: ) en vervolgens wordt het beest op standje 50 Watt gezet.

Mja jonk, we lopen er flink omheen te doelen zo.

Verderop gaat het over JCM 800's en modden. Goed opletten, want vanaf daar gaan we het over het serieuzere versterkerwezen hebben. Op wat voor manier ? Ik ben benieuwd ! :)

skabouter
27 juni 2003, 00:19
ach, er klopt allemaal geen zak van. het gaat ook te lang door over hetzelfde, en dan ga je jezelf en anderen tegenspreken, en onzin lullen.
maakt niet uit. ik ga zondag kijken bij iemand met een JCM900 (100 watt), en een ander met een JCM800 (50 watt), en degene die het best klinkt neem ik gewoon.
en daarmee BASTA :cool:

Janneman
27 juni 2003, 00:52
Ik ben ook aan het onderhandelen voor een JCM 800 2205 (50 watt head split channel). Kan hem nu voor 600 euro krijgen met een 2x12 kast met celestion speakers, weet nog nie welke.
BTW, is 600 een goede prijs? Mij leek het wel okee.

skabouter
27 juni 2003, 09:30
ja, lijkt me goed. 2e hands 900/800`s zijn meestal zo`n 500/550
dus zie het dan zo dat je er voor 100/50 euro meer ook nog een goede 2x12 bij krijgt. als koop is het best goed lijkt me. ( nu heb ik het niet over de sound, dat moet je wel net liggen)

Marc Oblivian
27 juni 2003, 10:04
[quote="Marc Oblivian"][quote="V!N"][quote=skabouter]als je strakkere clean wil is 100 watt gewoon beter, toch ?


<Volgens mij ben je het spoor in dit draadje een beetje bijster.

Niet verwonderlijk overigens, want iedereen loopt er maar beetje omheen te doelen hier !>

Tja....kan de rode draad niet echt meer ontdekken :-D :o



<mooier clean' (alsof je daar een Marshall om koopt :wink: >

Hmmzzz....beter een Fender kopen dan idd..... :-?

of om de discussie helemaal om zeep te helpen: een Engl aanraden :razz:

V!N
27 juni 2003, 12:54
<mooier clean' (alsof je daar een Marshall om koopt :wink: >

Hmmzzz....beter een Fender kopen dan idd..... :-?

of om de discussie helemaal om zeep te helpen: een Engl aanraden :razz:

HA ! Let eens op in de advies voor metal-amp draad. Ik heb er nog geen bericht van gelezen (weet toch wel dat de Engl-hype weer zal zegevieren) Maar ik zal er een opmerkelijk advies geven ;)

Toaster
27 juni 2003, 13:37
Skabouter:

Speel je solos of ritme werk? J Voor de echte ska sound is een Marshall niet zo bevorderlijk hoor. (ik geloof dat ik dit al eens eerder heb gevraagd in een andere draad)

Ik heb dus een keer een dsl 50 naast een Multitone (50 watt ) gehad en die marshall die leek toen helemaal nergens naar.

De distortie is wel lekker van een Marshall maar de Powertone die ik nu heb is echt fenomenaal voor de muziek die mijn band maakt.

Plus er zit een solo kanaal op (boost zeg maar)

Ik heb verserkers geselcteerd op hoelang blijven ze clean + hoe vet klinkt de clean. Je wilt namelijk geen randje aan je ska slagje.

Voor het solo werk moet je dan wel weer een ontzettende gain hebben.

Ik zou als advies geven kijk eens uit naar een Koch. Op marktplaats stonden er 2 een Multitone en een powertone rond de 900 euri.

Marc Oblivian
27 juni 2003, 13:46
<mooier clean' (alsof je daar een Marshall om koopt :wink: >

Hmmzzz....beter een Fender kopen dan idd..... :-?

of om de discussie helemaal om zeep te helpen: een Engl aanraden :razz:

HA ! Let eens op in de advies voor metal-amp draad. Ik heb er nog geen bericht van gelezen (weet toch wel dat de Engl-hype weer zal zegevieren) Maar ik zal er een opmerkelijk advies geven ;)

Gneh...wel toevallig...heb nog bijna een Cobra head gekocht vanaf ebay..
Ging uiteindelijk niet door...toen een Powerball gekocht (vind ik ook niet erg)...
Het schijnen idd behoorlijke brute bakken te zijn, maar da's die Powerball ook wel...denk dat het elkaar wat dat betreft niet erg veel ontloopt.
Allebei Deutsche qualitaet en erg HARD!!! :o :nervous: :listen:
moet nu nog een speakercab. Cab dat bij Cobra head hoort vind ik wel erg mooi, maar zou niet weten hoe duur. Zou wel mooi bij de Powerball passen iig :roll:

skabouter
27 juni 2003, 18:45
ik speel solo en slag.

ik heb al een prachtige peavey, en die is ideaal voor slag. is gewoon transistor ding. prima geval.

de marshall is eigenlijk meer voor de drive, vandaar dat ik alleen naar buizen amps (jcm800/900/2000) kijk.
ik heb net nog getest, en die distortion is zooooo geil. en de crunch ook.
die peavey klinkt gewoon weg ROT met OD aan. die is voor de clean, en de marshall voor de OD

maar ik heb ook mijn GT-6 nog, voor de noodzakelijke aanpassingen, hier en daar ;)

V!N
28 juni 2003, 12:23
ik heb al een prachtige peavey, en die is ideaal voor slag. is gewoon transistor ding.
die peavey klinkt gewoon weg ROT met OD aan. die is voor de clean

Hoe bedoel je ? je gebruikt hier toch alleen de eindversterker en de luidspreker van ? de rest zit in je Boss.

gershwin5150
28 juni 2003, 13:16
Hey
Ik heb een Marshall 6100LE (officieel 100 watt), waar 2 eindbuizen uit verwijderd zijn, nu dus maar 50 watt, en dat kreng is echt al oorverdovend. Zou echt geen 100 watt meer hoeven. Ik gebruik hem ook met een o.a. een GT-6 en na beetje tweaken enzo gaat dat prima.

Speelde je met hemelvaartsdag niet in Egmond? Daar hebben wij ook gespeeld. Lekker geluidje hadden jullie ;-)

skabouter
28 juni 2003, 17:33
ik heb al een prachtige peavey, en die is ideaal voor slag. is gewoon transistor ding.
die peavey klinkt gewoon weg ROT met OD aan. die is voor de clean

Hoe bedoel je ? je gebruikt hier toch alleen de eindversterker en de luidspreker van ? de rest zit in je Boss.

ik gebruik meestal mijn GT-6 ja. en dan is de clean perfect. maar ook zonder gt-6 (dus gewoon in de front input) klinkt het nog steeds echt goed, de clean dan. OD is ECHT ZOOOO KUT !

en gershwin5150, ja dat was ik met mijn band, op hemelpop. ik vond het geluid ECHT kut. 2 monitoren ofzo, toch ?
khoorde niets behalve de drum.
in welke band speelde jij dan ?

skabouter
29 juni 2003, 07:49
YEAH, over een paar uur ga ik naar r`dam rijden, voor een versterker.
kga ergens een jcm800 proberen, en ergens anders een jcm900.
ben benieuwd welke het wordt :)

gershwin5150
29 juni 2003, 12:52
en gershwin5150, ja dat was ik met mijn band, op hemelpop. ik vond het geluid ECHT kut. 2 monitoren ofzo, toch ?
khoorde niets behalve de drum.
in welke band speelde jij dan ?

Ja op het podium was het idd zwaar klote, maar in de zaal vond ik het bij jullie nog wel okee klinken hoor.
Ik speelde bas in Mantikhoras, moesten om 18.00 uur spelen

En en en en welke amp is het geworden???????

ruurd
29 juni 2003, 16:43
Maar nu de belangrijke vraag: WAAROM?
Wat hoop je met die 100W te kunnen doen wat je nu niet met 50W kan?

harder clean spelen!!!

Bates15
29 juni 2003, 22:05
Waarom nog een mic ervoor plakken dan? Sta je vaak in de ahoy?

skabouter
30 juni 2003, 01:36
tja, dat niet eens :D

ik heb iets gekocht !! super vet. zie mijn topic.