PDA

View Full Version : Gezocht: kwalitiatieve 7 string sitaar



Tinus1978
9 april 2013, 22:17
Ben op zoek naar een betaalbare 7 snarige gitaar die ook nog eens kwalitatief in orde is ;) Ik speel voornamelijk metal en ben het zat om heel de boel in b te downtunen. Zag al een Ibanez RGA7 maar ik weet dat de kwaliteit tussen diverse modellen van Ibanez nog wel eens kan verschillen. Ook op marktplaats kom ik momenteel weinig interessants tegen. Iemand nog een andere suggestie wat de moeite waard is om te bekijken ? Bedankt!

Bijl
10 april 2013, 12:05
En wat vind je betaalbaar? De standaard pickups van de RGA7 zijn belabberd, verder is het wel een leuke gitaar voor het geld.

frekie
10 april 2013, 12:57
Als je het in de metal (EMG) hoek zoekt: Schecter. Prima kwaliteit.

almarvk
10 april 2013, 13:06
Inderdaad, maar dat kan ik zeggen omdat ik op beide gitaren heb gespeeld en de Schecter in huis heb. Vind zelf de standaard elementen van de Schecter beter dan die van Ibanez, maar dat vind ik bij dat merk altijd een minpuntje.

YannickH
10 april 2013, 17:46
misschien wel bij vertellen dat een neck van een Ibanez superdun is en dat niet het geval is bij schecter...

Tinus1978
10 april 2013, 18:06
Ik zat aan ongeveer 6 a 700 te denken. Die Schecters zagen er ook vet uit. Alleen ook daar zit verschil in zag ik. Had de Hellraiser C7 gezien en de Platinum versie. Wat is het verschil ?

YannickH
10 april 2013, 18:48
kijk ook eens naar de nieuwe iron label serie van Ibanez.

Bijl
10 april 2013, 22:41
Het verschil tussen de Schecter Platinum en Hellraiser is volgens mij alleen een heleboel namaakparelmoer en een handvol vleermuizen op de hals. Het zijn wel fijne gitaren.

Wat nog niet echt bekend is, PRS heeft een 7 snarige SE uitgebracht:

http://www.thomann.de/nl/prs_se_custom_24_7_string_rb.htm

De LTD MH417 is al jarenlang een succesnummer:

http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_mh417_blks.htm

En ik vond deze wel meer dan geinig, EMG's en een ebben toets voor een heel redelijke prijs:

http:/www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_matt_heafy_7_string.htm

LucaBrasi
11 april 2013, 01:02
Een Sterling by Music Man JP7?

http://www.sterlingbymusicman.com/jp-guitars#jp70

minoin
11 april 2013, 19:24
Ik zou voor bovengenoemde gitaren gaan: SBMM JP70, PRS SE7 of Schecter Hellraiser/Blackjack ATX

mesaman
11 april 2013, 22:52
misschien wel bij vertellen dat een neck van een Ibanez superdun is en dat niet het geval is bij schecter...


nee man, een universe neck is helemaal niet dun, beetje vooroordeel?

Het universele advies, gewoon spelen en zelf lekker bepalen wat er in jou budget past. succes.

Jorikm
11 april 2013, 23:01
Heb laatst een halfuur op een ibanez 7string uit 2011 gespeeld, weet niet meer precies wat voor model het was. Vond het heerlijk dat de hals zo dun is, juist bij de 7 string. Waar ik niet echt aan kon wennen was de radius van de toets. Had van mij wel een iets kleinere radius mogen zijn (iets boller dus). Verder klonk hij echt heerlijk en liet zich gemakkelijk bespelen.

Jorik.

marter544
12 april 2013, 14:30
Ik vind bij een 7-snaar het zelf altijd erg prettig als de mensuur iets groter is. Bij Ibanez is dit volgens mij niet zo, bij Schecter wel. De spanning op de lage B is wat groter, gaat wat minder snel flubberen.

Thyrif
12 april 2013, 14:49
Met ondertussen enige jaren ervaring op 7 snaartjes kan ik zeggen dat de goedkopere Schecters nek erg dik is, en dat samen met de breedte van een 7 snarige hals niet altijd even fijn is. Op mijn Carvin is het in sommige houdingen al lastiger.. Ibanez heeft hele dunne necks natuurlijk, dat kan het wat makkelijker maken als je staat en minder grote handen hebt (en hem iets lager hebt hangen)

Dan even over de mensuur, mijn Carvin heeft gewoon 25.5 inch, en dat is met een 7 string Elixir setje stiekem net te weinig (.56 geloof ik). Maar met een dikkere snaar kan dat zeker beter zijn (anders kom je met de hoge snaren misschien weer niet lekker uit..)

Wat goede gitaren zijn waar je wat aan gaat hebben? Bij de meeste (zo niet, alle) gitaren binnen het budget zou je er zeer waarschijnlijk andere pickups in willen zetten, hou daar rekening mee.

Tweedehands met een setje Dimarzios zou een Ibanez 7621 of 7421 erg leuk kunnen zijn. (blijf maar weg bij de 7321, en de versies die eindigen op een 0, die hebben goedkope tremolos). Maar wellicht kun je ook een 1527 scoren voor dat geld, en dat is dan zeker de moeite waard! (volgens mij had een gitaarstore er eentje op marktplaats voor 600?)

Als je toch een langere mensuur wilt, kom je wel snel uit bij Schecter, maar pas dus een beetje op voor de dikte van de hals. Ook zijn de pickups een lastigere vorm dan de Ibanezjes, dus kun je dat iets lastiger vervangen.

Er is ook een VGS Soulmaster 7, schijnen wat mensen op sevenstring.org erg enthousiast over te zijn, maar ik weet niet zo goed waar je die vandaan kunt halen.
Laatste tip: PRS SE 7, de SE serie is super, hij is rond de 700 euro te bestellen bij onze oosterburen geloof ik, en de bouwkwaliteit en pickups zijn erg goed voor de prijs. De mensuur is wel korter, maar ook op sevenstring.org schijnt men daar geen last van te hebben, waarschijnlijk wel iets dikker dan een .56

Succes, en veel speelplezier!