PDA

View Full Version : Inbus brug Squier Vista Musicmaster



Marbles
9 april 2013, 22:00
De zoekfunctie leverde helaas niet et gewenste resultaat...

Ik ben mn Squier Vista Musicmaster Bas weer een beetje aan het opknappen. Nu is van mijn g-snaar helaas ooit een inbusschroefje uit het zadel verdwenen. Ik ben met een voorbeeld naar een doe het zelf zaak geweest, maar die verkochten niets in die maat.

Als ik m meet is het ongeveer 1,1cm qua lengte. Ik kan de inbussleutel die ik gebruik voor mn MIJ Jazzmaster ook hier gebruiken (standaard aziatische maat?).

Is dit een standaard maat en waar kan ik deze kopen? Ben zelf niet handig met de M3, M6, M16 maten, geen idee wat dat inhoudt.

Ik vermoed dat ik deze http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=catalog&parent=271&pg=1 rechtsonder moet hebben, maar die zijn in het zwart.

Zijn er andere winkels waar ik dit in chroom/nickel kan kopen en de goede maat?


Grt

Marbles
10 april 2013, 22:06
Zo smerig was hij haha:

http://i1284.photobucket.com/albums/a561/marblemadness/Squierdirty_zps0a51a398.jpg

http://i1284.photobucket.com/albums/a561/marblemadness/Squierclean_zpsc5c9ea61.jpg

Duhsjaak
16 april 2013, 21:48
Hi M
De schroefjes die standaard worden gebruikt zijn inderdaad vaak de door jou opgegeven lengte.
Mijn ervaring is dat ze doorgaans veel te lang zijn en er dus bovenuit steken.

De kortere exemplaren die ik heb gekocht zijn (ik meen) 6 mm en te gebruiken met je standaard inbussleuteltje.

Als je persé de lange versie wilt, kan ik je niet helpen. Die heb ik als environmental unfriendly afgevoerd.
Als je twee van de kortere boutjes wilt hebben, PM dan effe en vermeld dan s.v.p. je adres.

Het is helemaal OK om je gitaar of bas te onderhouden. Je eigen gereedschap maak je ook schoon, toch? Dacht het wel.

Vriendelijke groet, Gus

7ender
20 april 2013, 14:02
De zoekfunctie leverde helaas niet et gewenste resultaat...

Ik ben mn Squier Vista Musicmaster Bas weer een beetje aan het opknappen. Nu is van mijn g-snaar helaas ooit een inbusschroefje uit het zadel verdwenen. Ik ben met een voorbeeld naar een doe het zelf zaak geweest, maar die verkochten niets in die maat.

Als ik m meet is het ongeveer 1,1cm qua lengte. Ik kan de inbussleutel die ik gebruik voor mn MIJ Jazzmaster ook hier gebruiken (standaard aziatische maat?).

Is dit een standaard maat en waar kan ik deze kopen? Ben zelf niet handig met de M3, M6, M16 maten, geen idee wat dat inhoudt.

Ik vermoed dat ik deze http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=catalog&parent=271&pg=1 rechtsonder moet hebben, maar die zijn in het zwart.

Zijn er andere winkels waar ik dit in chroom/nickel kan kopen en de goede maat?


Grt


Bij goeie muziek-zaken ,....die door goeie jongens worden gerund ,.....hebben ze wél een bakkie in een stoffig hoekkie liggen , waar allerlei schroeffies in zitten , wat van oude instrumenten afgehaald is ( of uit vervangen onderdelen gehaald is )

Bij een "doe-het-zelf-zaak" vind je dit soort schroefjes NOOIT .

Volgens mij is dit ook geen Metrisch draad , maar UNF-draad .

Duhsjaak
20 april 2013, 14:21
Hi Marbles en 7
Doe geen moeite. De enveloppe is in de bus 'overige bestemmingen'. Ik vermoed dat ie maandag bij je op de mat ploft.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
22 april 2013, 03:15
Bij goeie muziek-zaken ,....die door goeie jongens worden gerund ,.....hebben ze wél een bakkie in een stoffig hoekkie liggen , waar allerlei schroeffies in zitten , wat van oude instrumenten afgehaald is ( of uit vervangen onderdelen gehaald is )

Bij een "doe-het-zelf-zaak" vind je dit soort schroefjes NOOIT .

Volgens mij is dit ook geen Metrisch draad , maar UNF-draad .

Hi M&7
Sorry maar over de opmerking over metrisch draad heb ik heen gelezen.
Al mijn gitaren en bassen werken met deze schroefjes/boutjes. Zou dit net de uitzondering zijn.

Als gitaristen accepteren wij guitarist unfriendly arbeidsomstandigheden. Vlijmscherpe randen op Tele's, bedoeld om de ashtray op te klemmen die alleen diehard country pickers ook werkelijk aanbrengen. En knudde schroefjes.

Wij staan hier ook op GN ons vrij druk te maken over schijtgoedkope gitaren en dat die van die akelige frets zouden hebben, maar dat er ook op heel behoorlijke (en dus ook heel behoorlijk dure) gitaren akelig scherpe schroefjes zitten? Ach, it's all in the game. Daarover hoor je niemand.

Mijn behoorlijk gesorteerde gitarenboer kon ze niet in de gewenste hoeveelheden leveren. Toen heb ik gewoon een bestelling van 100 stuks 0,6 cm bij de plaatselijke metalboer geplaatst. Ik heb voor 100 stuks € 30,00 betaald, toch van een compleet andere orde dan de € 3,00 per stuk die internet winkels er voor in rekening willen brengen. Ik heb wel een behoorlijk Amsterdamse term voor dit soort praktijken. Laat ik het netjes houden: Banken zouden zich ervoor schamen.

Ik gun iedereen een boterham. Aan de andere kant: Als ik wordt genaaid, wil ik ook zoenen. Kennelijk voelen een hoop mensen dat een beetje, want ik ben al aardig door mijn honderd stuks heen. Geen wonder, want op een normale gitaar ben je zo 12 van die dingen achterop. En geloof mij, ook de metalboer in het dorp heeft aan mijn € 30,00 verdiend.

Ik kan vanaf deze afstand niet beoordelen of ze zullen passen. 7 is niet helemaal op zijn achterhoofd gevallen, dus het kan zo maar zijn, dat je alsnog het officiële circuit in moet. Dan is dat jammer, maar we hebben het wel geprobeerd.

Stuur de 4 boutjes/schroefjes dan niet terug. Er komt ooit een moment, dat je blij bent dat je ze hebt bewaard.
Puur voor de curiositeit hoop ik op een post waarin je vertelt of ze passen of niet. Worden we alleen maar wijzer van.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

Marbles
22 april 2013, 17:37
Uiteraard een post, los van het feit of het past of niet, dan in ieder geval om mijn dank uit te spreken. Te gek dat je dit zomaar doet, je bent een uitzondering :)

Tromgeroffel....: Het past! Draait er zonder problemen in/uit en de brugzadel is stabiel nu. Ik kan mn bas weer gebruiken!

Vriendelijke groet,

Een dankbare Marc

Duhsjaak
22 april 2013, 19:49
Hi Marbles
Je ziet, opgelost.
Fijn dat je je bas weer kunt gebruiken.

Vragen? Stellen!
Veel plezier maar weer!
Vriendelijke groet, Gus