PDA

View Full Version : Gitaar input



tommeke19
8 april 2013, 18:50
Hallo,

Vandaag tijdens de repetitie viel na enkele nummers het geluid weg.
Het geluid kraakte en viel dan weg, en kwam dan ook weer lichtjes (krakend terug)
Toen ik keek zag ik dat de input wat los zat, na deze bij gedraaid te hebben, nog steeds hetzelfde probleem.
Ik dacht dat het toen de kabel was, maar ook hier bleef het probleem zich voordoen..

De gitaar is maximum 5 maanden oud, wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Hendriks
8 april 2013, 19:09
5 maanden oud? Dan heb je vast nog wel garantie.
Zou ook de versterker kunnen zijn , dus eerst even wat snoeren en een andere gitaar afwisselend proberen , dan weet je in iedergeval zeker wat er stuk is.

Chapzz
8 april 2013, 19:14
Misschien is een van de solderingen op de input los. De bassist van mijn band had dat ook met een nieuwe bas. Das ook zo weer gemaakt.

tommeke19
8 april 2013, 19:16
Versterker is het 100% zeker van niet omdat ik er zelf al met een andere gitaar heb opgespeeld en het ging gewoon goed toen.

Soldering maken, is dit moeilijk? als het dit is uiteraard?

Marbles
8 april 2013, 20:29
Nee hoor, maar het is wel handig als iemand wat ervaring er mee heeft. Er is vast wel iemand in je omgeving die een soldeerbout heeft. Wat voor model gitaar heb je? Als je de output makkelijk kunt los (en vast!) draaien zou je dit voorzichtig kunnen doen (niet te hard aan trekken, bedrading kan wat kort zijn). Misschien zie je dan dat een draad los zit. Als dat het geval is kan die weer vast gesoldeerd worden aan de output.

Tabula Rasa
8 april 2013, 20:46
Of de boel is wat verdraaid en je tikt met de tip tegen shielding of massakabeltje aan..... Je moet echt gaan kijken wat er aan de hand is. Kan werkelijk alles zijn.

oigun
8 april 2013, 20:57
Input in een gitaar? De versterker heeft ook een input, je kan een input niet op een input aansluiten. Input kan wel aan output.
:D

guitarkid
8 april 2013, 22:08
Input in een gitaar? De versterker heeft ook een input, je kan een input niet op een input aansluiten. Input kan wel aan output.
:D

Duurde toch tot post #7 voor iemand dit opmerkte.....! ;)

Hendriks
8 april 2013, 22:21
Versterker is het 100% zeker van niet omdat ik er zelf al met een andere gitaar heb opgespeeld en het ging gewoon goed toen.

Soldering maken, is dit moeilijk? als het dit is uiteraard?

Als je weet wat je doet is het niet moeilijk. Wat voor gitaar is het?

D3nnis
9 april 2013, 12:14
Input in een gitaar?

Je steekt de jackplug IN de output, dus dan is het toch een INput? :-)


Kan ook nog zomaar zijn dat het deel van de output dat de tip van de jack aanraakt wat vervormd is, en daardoor niet goed contact meer maakt met de jackplug.