PDA

View Full Version : fasttrack 2 vs fasttrack 1 vs the cruiser



pasqual
8 april 2013, 10:08
Ik heb via marktplaats een Dimarzio fasttrack 2 (dp 182) gekocht en geïnstalleerd in mijn stratje in de brugpositie. Met gain is dit een heerlijk geluid maar clean is het niet geweldig, erg dof en levenloos. Ook in combinatie met het middenelement is het geluid erg nasaal. Na (achteraf) wat research is dat misschien ook wel logisch: in de omschrijving staat dat het element veel middentonen en weinig hoog produceert. Een typisch geval eigen schuld? Enfin, na wat meer research zie ik dat de fasttrack 1 (dp 181) en the cruiser (dp 187 dacht ik ) veel meer treble en minder mids produceren. Kan ik er van uitgaan dat deze elementen dan beter gaan matchen met het middenelement en clean "helderder" zullen zijn? Dat ze minder output hebben is geen probleem, zelfs beter.... Misschien heeft iemand ervaring met een van deze elementen in zijn/haar strat ?

Ter aanvulling: ik heb er ook een schakelaar (6 polig) bij gezet zodat de Dimarzio zowel serie als parallel geschakeld kan worden. Parallel geeft wel iets meer hoog maar klinkt i.c.m. het middenelement nog slechter.

pasqual
9 april 2013, 22:23
Oké, het is niet een alledaagse vraag natuurlijk maar het hoeft niet precies om dit type of zelfs dimarzio te gaan, maar meer om de theorie achter de vraag wat betreft de treble respons en hoe zich dat verhoudt tot het midden element. Het gaat hierbij dus om een H-S-S configuratie waarbij het brugelement dan een singlecoil size humbucker is.