PDA

View Full Version : Kapotte Dunlop JH-1 Wahwah pedaal; Hoe te maken.



Bloodpool
7 april 2013, 23:30
Dag luitjes,

Ik heb al langere tijd een Dunlop JH-1 Wahwah (Jimi Hendrix Signature achtigiets) die kapot is gegaan.
Heb hem van een goeie vriend van mij uit het Belgenland gekocht en was in tip-top conditie tijdens de verkoop, heb zelfs een kleine demo gekregen over Skype.

Dit prachtige bakje is helaas nu verminderd naar een heen-en-weertje om de edge van de overdrive te halen (heb hem tussen mijn scheurplank en mijn multiFX). Kans is groot dat hij tijdens het transport een beetje te ruig is behandeld en er een inwendig component kapot is gegaan. Sinds ik nu werkloos ben, ga ik er iets aan doen!

Toen hij aankwam was hij compleet dood, geen signaal op effectmodus.

Heb zelf de potmeter vervangen (de buurman is proflasser, dus heeft voor mij en een tientje de soldeer erop gezet) dus weet dat dat goed zit. Sinds toen is het pedaal veranderd naar een quasi 50/50 volume pedaal/gainverdrijver. Alle contacten zitten goed, er zijn geen losse onderdelen zichtbaar en hij geeft prima signaal. Alleen geen effect.

Ik zou graag willen weten wat ik moet doen om de 'Wahwah' terug te krijgen in deze Wahwah. Kan iemand mij advies geven?

- Niet in het bezit van een multimeter, ken niemand die er een heeft. (Heb wel een Duspol (voltmeter))

tommus42
8 april 2013, 08:19
Misschien is de 'connector'; dat stekkerachtige ding, losgegaan?
Heb ook eens een kapotte JH1 gehad, heb de buffer eruit gesloopt en true-bypass gemaakt, toen deed ie het weer, maar ik weet nog steeds niet wat er mis was, ik vermoed de schakelaar. Er is een site ergens met foto's hoe je dat aanpakt.
Wel de moeite hem te fixen, mooi ding.