PDA

View Full Version : Zelfbouw 18watter af!



Buzzel
7 april 2013, 20:31
Hey Gitaarnetters,

Ik wou jullie toch graag het resultaat laten zien van een jaar werk. Met veel hulp van het newtone forum en veel gepruts is mijn eerste zelfgebouwde versterker af!

Het gehele bouwproces is te volgen in dit newtone topic:18watt bouw (http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,6557.0.html)

Ik vond het super leuk om te doen en kan het iedereen aanraden die graag knutselt met pedaaltjes en een soldeerbout. De versterker is eigenlijk heel bruikbaar en komt goed mee op bandvolume en klinkt goed.

En natuurlijk mijn resultaat:

https://lh5.googleusercontent.com/-yDY2-sv-j8A/UWGwrxiAS1I/AAAAAAAAAP8/WeWwqT2nk2U/s800/IMG_20130407_185921.jpg

En nu op naar het volgende project! Een Champ met zelfgemaakte 2x10 speakerkast :cheerup:

Plant
7 april 2013, 20:36
Ziet er goed uit :crazyhappy: Mooi hoor. Als ie net zo klinkt als ie eruit ziet...
Wel hoge meubel-vibe, de fraaie afwerking lijkt me 'on the road' wat kwetsbaar, maar daar is ie misschien niet voor bedoeld.

Pepe
7 april 2013, 20:53
Slim die handel zo gemonteerd. Dat niemand daar eerder op gekomen was. Ik loop meestal als een Quasimodo de zaal in.

Mitch
7 april 2013, 21:00
Ik kom er even niet meer op welk merk, maar dat wordt ook door anderen gebruikt hoor.
Anyway: leuk ding hoor! Door die eiken look zie je meteen dat 't zelfbouw is maar hartstikke netjes en verzorgd. Dikke like :ok:

Buzzel
7 april 2013, 21:02
Slim die handel zo gemonteerd. Dat niemand daar eerder op gekomen was. Ik loop meestal als een Quasimodo de zaal in.

Er is wel zeker iemand eerder op gekomen. Kool en elf ring Ace heeft een acentrisch handvat. Simpel maar ideaal!

De lak is niet echt road ready, maar dit zat in mijn hoofd. Ik zal proberen ook sound samples te maken.

Hendriks
7 april 2013, 21:32
Slim die handel zo gemonteerd. Dat niemand daar eerder op gekomen was. Ik loop meestal als een Quasimodo de zaal in.

Mijn zwager bouwt ook nog wel eens een versterker en die plaatst de handel ook op deze manier.

Mooie bak.

JohnLord
7 april 2013, 23:10
Mooi gedaan!

Deze week ga ik aan de mijne beginnen...

Buxtra
8 april 2013, 17:21
Gewelsig gedaan man, prachtige foto. Ben van het weekend ook met een frontje voor een 5f1 headshell bezig geweest. Die foto's durf ik nu natuurlijk helemaal niet meer te plaatsen...

Dat freeswerkje voor zo'n mooie ronde rand rond het knoppenpaneel is me niet erg gelukt tgv een te klein freesje. Het mocht dit keer niks meer extra kosten namelijk.

Ook had ik niet door dat mijn zwager die de decoupeerzaag even bediende dat hij een rechte hoek uitzaagde ten opzichte van de andere mooie kromme hoek!!! Hebben we die mooie kromming er ook maar uit gezaagd, geen restje hout meer over voor een nadere voorkant en wou er wel van af zijn... Wil nu wel een keertje gaan experimenteren met tolex net als sommige anderen hier!

Had een universeel tubetown headshelletje gekocht voor € 40,- gelijmd, geschuurd en inclusief zwaluwstaartjes en wel. Moest derhalve alleen nog de voorkant op maat te zagen. Overigens wel uit zelf gescharreld stuk hout.

Heel mooi gedaan van je met die lak. Kan de houtlook ook erg waarderen!

Succes, hij klinkt nu nog beter denk ik.

Buzzel
8 april 2013, 18:33
Mooi gedaan!

Deze week ga ik aan de mijne beginnen...

Veel plezier en succes!


Gewelsig gedaan man, prachtige foto. Ben van het weekend ook met een frontje voor een 5f1 headshell bezig geweest. Die foto's durf ik nu natuurlijk helemaal niet meer te plaatsen...

Dat freeswerkje voor zo'n mooie ronde rand rond het knoppenpaneel is me niet erg gelukt tgv een te klein freesje. Het mocht dit keer niks meer extra kosten namelijk.

Ook had ik niet door dat mijn zwager die de decoupeerzaag even bediende dat hij een rechte hoek uitzaagde ten opzichte van de andere mooie kromme hoek!!! Hebben we die mooie kromming er ook maar uit gezaagd, geen restje hout meer over voor een nadere voorkant en wou er wel van af zijn... Wil nu wel een keertje gaan experimenteren met tolex net als sommige anderen hier!

Had een universeel tubetown headshelletje gekocht voor € 40,- gelijmd, geschuurd en inclusief zwaluwstaartjes en wel. Moest derhalve alleen nog de voorkant op maat te zagen. Overigens wel uit zelf gescharreld stuk hout.

Heel mooi gedaan van je met die lak. Kan de houtlook ook erg waarderen!

Succes, hij klinkt nu nog beter denk ik.

Bedankt! In het echt zie je ook genoeg foutjes van mijn kant ;) de zijkantjes passen niet perfect en de achterplaat is kromgetrokken. IK kon nergens een 12mm radius frees vinden dus heb met de hand overal nog 2mm bij moeten schuren zodat de hoekjes er op paste. Toch heb ik geen spijt dat ik een tubetown headshell heb gekocht, want ik vond dit wel heel leuk (en koste me maar 14 euro aan hout).

Mijn volgende uitdaging wordt een speakerkast maken met zwaluwstaart verbinding!