PDA

View Full Version : Geen ''stand by'' knop



Mobassintheplace
7 april 2013, 20:04
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Marshall haze 15 half stack. Tot mijn verbazing zit er geen stand-by knop op. Wat kan ik het beste doen in pauzes van optredens etc? Helemaal uitzetten heeft niet echt veel zin want dan moeten de buizen weer helemaal opwarmen. Iemand tips?

Groet

fastfolkert
7 april 2013, 20:08
Mijn Blackheart buizentopje heeft ook geen stand-by. Gewoon aan laten staan zolang je gig duurt, inclusief de pauzes lijkt me.

YMMV

Plant
7 april 2013, 20:10
Volume dichtdraaien of misschien een mute pedaaltje voor de amp als je gitaar wilt loskoppelen. Dan kun je de amp aanlaten en krijg je geen 'open ingang' geluiden.

caliban
7 april 2013, 20:51
De buizen blijven nog wel een tijdje warm na het uit switchen, tenzij je een half uur pauze neemt natuurlijk...

Mitch
7 april 2013, 20:57
5 minuten: kan allebei. Kwartiertje: kun je best uitzetten, heeft echt geen half uur nodig om weer op temperatuur te komen hoor.

Pepe
7 april 2013, 21:02
Op een hoop amps zit geen standby. Mijn Princeton heeft er geen, de Supro niet en de Matchless niet. Wat Plant zegt, je volume dichtzetten of, wat ik doe, de tunermute aan. Een amp kan rustig een hele dag aanstaan hoor, laat staan die paar uurtjes.

Buzzel
7 april 2013, 21:12
En anders. buizen zijn binnen een minuut warm genoeg.

big dooley
8 april 2013, 05:27
Volume dichtdraaien of misschien een mute pedaaltje voor de amp als je gitaar wilt loskoppelen. Dan kun je de amp aanlaten en krijg je geen 'open ingang' geluiden.

jackplug uit de input trekken is al genoeg om dat laatste te voorkomen...

caliban
8 april 2013, 11:30
5 minuten: kan allebei. Kwartiertje: kun je best uitzetten, heeft echt geen half uur nodig om weer op temperatuur te komen hoor.

Dat denk ik er ook van, zelfs op een amp met standby, zet ik meestal gewoon de power helemaal uit als ik een kwartier niet speel.