PDA

View Full Version : Distortion opnemen ZONDER mic



Retinite
23 juni 2003, 16:14
Soms wil ik voor de lol wat opnemen, als ik daar mn keyboard voor gebruik (Technics kn-5000 (((ofzoiets)))) en ik syop bij de phones of line out een kabeltje (mono welliswaar maar ok...) naar de pc e nnik neem t op, klinkt het goeie kwalitiet, geen ruis, gluid kraakhelder netzoals cd of mp3... als ik mijn zoom 606 pedaal aansluit op de zelfde line in dan klinkt het distortion geluid vet klote, ik denk dat t komt omdat de equalizer instelling op mn amp anders staan en t zo wl goed klinkt.... mn comp mic is kapot en pleite en i kkan dusch niet met mic opnemen, en t "moet" zo, maar het klinkt echt neit normaal... en i kzit altijd boven de "barriere" met "te hard", als je snapt wat ik bedoel... ik gebruik trouwens Cool Edit Pro 2.0
maar nu is de vraag: heb ik echt een mic nodig, of kan t anders, want als ik de compu equalizer gebruiit stinkt t ook nog, en als ik t pedaal in t keyboard doe en die dan naar de pc, klinkt t keyboard geluid wel goed, maar de gitaar weer nog steeds niet! *zucht*

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 18:37
tsja... de Kn5000 was ooit een topmodel, en de zoom606 is gewoon zo'n goedkoop beginnersdingetje, daar zit natuurlijk ook verschil in.

Anywayz, je moet het volume van die zoom606 een stuk lager zetten en veel met de EQ kloten.

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 23:12
je kunt trouwens beter even rondkijken in het Recording forum...

sleep_to_saturate
24 juni 2003, 15:16
uhm wat gebruik je als line out van de zoom 606?
zeg nou niet dat je de headphone uitgang gebruikt...

Retinite
24 juni 2003, 16:05
misschien be ni kachterlijk maar nar een half jaar heb ik nog steeds géén headphone uitgang gevonden op mn zoom 606.... dus je hebt allen maar input en output... maare, ik heb toch mn mic gevonden (sorry :p :oops: ) en m nog gmaakt ook, t klik nu wel beter als ik de mic op de versterker leg (t is zo een dom mic ding wat je bij de pc krijgt als je m koopt...) hij moet wel heel dig bij wil je t goed horen, maar wat is standraard instelling voor m nversterker, ik heb 3 draaiknoppen low mid en high... waar moeten die op staan voor "standaard" (allemaal op 0??) dan zet ik ook de eq op de z606 uit en dan doe ik het equalising wel met de pc

sleep_to_saturate
24 juni 2003, 17:29
de output is waarschijnlijk een hi-frequency signaal bedoeld om in de versterker te gaan. Misschien dat je geluidskaart dat niet aankan.
Alle knopjes in het midden is de standaard stand van de versterker.

Retinite
24 juni 2003, 21:08
ik dnek dat ik t msishicen door heb, de 606 is digitaal, dus de distortion is niet echt distortion zoals op een amp... zoals hij uit de szoom 606 komt is hij heel erg "rauw" en daarom klinkt hij niet goed o pde pc, je moet echt vanaf je amp opnemen wil je met de 606 goede dist krijgen en dan is t soms ook nog niet heel erg goeie, maar ok... clean lukte wel namelijk...

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 22:23
dat 'ie digitaal is, is het probleem niet. Dat het een low-budget beginnersding is, wel.

Megalodon
25 juni 2003, 05:17
Ik gebruik een Korg G3 gitaarprocessor, oftwel, een simpele pedalenbak met een paar geheugenbanks, maar mijn distortion klinkt te dof als ik het op m'n computer terug hoor.

Vrij simpel te verhelpen met benodigde software; gewoon de bass en mid wat terug schroeven en eventueel de high tones wat naar voren. Zoiets zal ook wel mogelijk zijn in Cool Edit.

Als je iets anders bedoelt, dan weet ik het ook niet :) Misschien is zo'n pod line 6, of een goedkopere V-amp dan iets voor jou.

Rwin
25 juni 2003, 19:28
PODPro

Tymon
26 juni 2003, 18:59
Daar KAN je direct opgenomen geen mooi geluid mee krijgen! Dit komt omdat je full-range opneemt terwijl een speakercabinet NIET full-range is. Dit betekent dat er grote gaten in het frequentiespectrum van een cabinet zitten waardoor je een mooie toon krijgt. Je soundcard neemt natuurlijk alle frequenties op en speelt ze ook allemaal af wat resulteerd in een schel kut geluid.

Wat je wel kan doen is gewoon opnemen zoals je nu al doet en daarna cabinet simulator plugins er overheen gooien. Warp VST zitten bijvoorbeeld een paar erg goed klinkende cab sims in.

Dit is dus waarom de Line 6 POD zo goed klinkt direct opgenomen, omdat daar een cabinet simulator inzit!

Hope that helps,
Tymon

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 19:24
Wat je wel kan doen is gewoon opnemen zoals je nu al doet en daarna cabinet simulator plugins er overheen gooien. Warp VST zitten bijvoorbeeld een paar erg goed klinkende cab sims in.


Het lijkt mij dat een (tweedehands) POD een stuk goedkoper is dan VST spul

El Capitain
27 juni 2003, 03:15
Nooit van downloaden gehoord...;)