PDA

View Full Version : line 6 M5 kwaliteit.??



Murdock
7 april 2013, 11:12
Zit er aan te denken om er een aan te schafffen, alleen voor modulatie effecten en de ingebouwde tuner.

De prijs is dermate laag , dat ik me afvraag, of dit wel wat kan wezen !!!

Graag jullie ongezouten mening hierover

grayfink
7 april 2013, 11:18
Het is wat. Zelf een M9 gehad, prima geluiden hoor, zelfs de drives.

Einzeln
7 april 2013, 14:08
Ook aan de Zoom G3 gedacht?

10us
7 april 2013, 14:42
Heb hem net sinds een weekje of drie. Aangeschaft voor delay en trem en hier en daar een verdwaald alternatief. Gebouwd als een tank op de footswitches na die nog wel eens problemen blijken te geven. Bij mij is alles ok.

Voor 118 euro een top delay met een hele berg extra effecten die geen apart pedaal verdienen bij mij maar leuk zijn voor af en toe een nummer. Nog niet alles geprobeerd. Ben niet van de Reverb en de drives wisselen berhoorlijk in kwaliteit. Mod en filter zitten leuke dingen tussen. is wat mij betreft een prima koop.

Gekozen boven de zoomG3 want:
- Tap tempo
- Kleiner (evengoed groot)
- makkeljker

hs0504
7 april 2013, 15:55
Ik heb de M9 en dat is inderdaad een fijn apparaat. Alleen erg jammer dat je geen 'normale' adapter als de 1 spot kunt gebruiken. Kan dat met de M5 wel?

Murdock
7 april 2013, 16:44
Ook aan de Zoom G3 gedacht?

Overdrive haal ik uit pedaaltjes, wil de line 6 echt gaan gebruiken voor delays , chorus etc. en natuurlijk de tuner

Einzeln
7 april 2013, 18:14
Precies mijn punt: Als het je zou gaan om modulatie, delay etc en tuner: Heb je ook aan de G3 gedacht? Die schijnt er namelijk beter in te zijn.

Murdock
7 april 2013, 19:54
Precies mijn punt: Als het je zou gaan om modulatie, delay etc en tuner: Heb je ook aan de G3 gedacht? Die schijnt er namelijk beter in te zijn.

Heb er naar gekeken , vindt het te groot . zag ook nog de Multistomp , kan ook nog een optie zijn !!!

Liquid_Metal
7 april 2013, 21:55
Ik vind de functionaliteit van de M5 geweldig maar de sounds bevallen me absoluut niet. Modulatie en delay zijn veel te dun. Drives vind ik niet bijzonder. De pitch en reverb-effecten zijn ok maar daar heb ik verder weinig ervaring mee.

Einzeln
7 april 2013, 22:40
Heb er naar gekeken , vindt het te groot . zag ook nog de Multistomp , kan ook nog een optie zijn !!! Inderdaad die gaat voor 92 euro.

10us
7 april 2013, 23:26
Die multistomp is inderdaad we een mooi ding maar live behoorlijk onbruikbaar als ik het goed heb gezien... Je kan volgens mij niet met de switch door de presets scrollen.

Dan toch maar het veel gegeven advies: ga de M5 proberen. Vind je hem ok, gaan, zo niet: neem de zoom. Dat de delay te dun is is bepaald niet mijn ervaring. Voor wat het waard is: bob Bradshaw van Custom Audio Electronics (toch niet de minste) is er dol op :rockon:
(15:20 en 31:30)

www.youtube.com/watch?v=LRCgwzs_jC4

FruscianteFan
8 april 2013, 00:45
Ik vond de M5 wel aardig - veel mogelijkheden en klonk niet heel verkeerd - maar bij het uitproberen in de winkel viel hij 2 of 3 keer uit. Er kwam geen geluid meer uit tot je de adapter opnieuw inplugde. Los van dat ik de switches gammel vond aanvoelen, was dat natuurlijk meer dan genoeg reden om hem niet mee naar huis te nemen.

zjanke
8 april 2013, 07:55
Ik heb een m13 gehad en vond een hele hoop geluiden meer dan prima. Als je af en toe een (extra) effect nodig hebt dan is het een geweldige oplossing in plaats van een hele rits dure pedalen die je maar in een of twee nummers gebruikt.

Murdock
8 april 2013, 11:09
Een nadeel is natuurlijk wel, dat je maar een effect kunt gebruiken!!!

zjanke
8 april 2013, 12:14
Maar dat kun je prima oplossen met een m9 (of m13) :D