PDA

View Full Version : Zoem in signaal.



Kefding
7 april 2013, 01:25
Hoi.

Ik heb uitgebreid gezocht, zowel op dit forum als op internet, naar eventuele oplossingen voor een probleem dat ik heb. Ik kom niet tot eenduidige oplossingen, vandaar deze vraag.

Ik heb een computert. Met een simpele usb-interface, te weten een Peavey X-Port. Daar plug ik mijn gitaar in via een niet al te goedkoop kabeltje (Planet Waves met Neutrik yaddayadda). Zodra ik iets wil opnemen komt er een irritante zoem binnen. Zodra ik de snaren aanraak wordt het minder maar nog steeds is het dan aanwezig. Nu heb ik gezien dat de wandcontactdoos waar de hele troep op aangesloten is niet geaard is, dus dikke kans dat dat de oorzaak van het probleem is, maar hoe kan ik dit oplossen?

obiwanjacobi
7 april 2013, 11:18
Idd. begin eerst met aarding.
Verder kan je proberen om 1 voor 1 zaken te veranderen (andere interface, kabel, gitaar single coil/humbuckers etc).

2c

The Bertman
7 april 2013, 13:37
Mee eens, dat moet haast wel de aarde zijn. Begin eens met een verlengsnoer naar een aardestopcontact om te testen.

Kefding
9 april 2013, 18:48
Oei, een geaarde wandcontactdoos. Daar was ik al bang voor, met m'n jaren-zestig-woning... Anyway, bedankt voor de reacties. Ik zal eens kiek'n.

forceps
14 april 2013, 21:58
En als je nog een oude niet-flatscreen monitor hebt, kan die ook interfereren met de elementen van je gitaar (maar ik gok zo dat die dingen tegenwoordig alleen nog bij de kringloop staan).