PDA

View Full Version : Vraagje: Sg kopie doet vreemd..



Rowdy Prins
6 april 2013, 23:09
Hallo iedereen,
Ik heb een klein probleempje met een chinese SG kopie. Ik wil graag voorop stellen dat deze kopie echt fantastisch speelt en nog beter klinkt. Ik vind hem beter klinken dan veel gibsons die ik geprobeert heb. Maar iig als ik de volume knoppen open draai is er niks aan de hand, maar zodra ik ze dichtzet gebeurt er iets vreemds. Als ik op de kabel tik dan hoor je die tik door de versterker. Net zoals wanneer een kabel is ingeplugd in de versterker maar er geen gitaar aan de andere kant zit. Dan kun je ook op de kabel zelf (Dus niet de plug) tikken en dan hoor je dat door de versterker. Deze sg doet dat dus ook ingeplugd, maar alleen als de volumeknop(pen) openstaan.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
M.v.g.
Rowdy :zz:

DLDB
7 april 2013, 00:20
Maar iig als ik de volume knoppen open draai is er niks aan de hand, maar zodra ik ze dichtzet gebeurt er iets vreemds. Als ik op de kabel tik dan hoor je die tik door de versterker.

(...)

Deze sg doet dat dus ook ingeplugd, maar alleen als de volumeknop(pen) openstaan.


Wat is het nou, open of dicht? :p

Marbles
7 april 2013, 00:42
Weet je zeker dat het de gitaar is? Heb je ook een andere kabel geprobeerd?

Duhsjaak
7 april 2013, 09:53
Of is er misschien sprake van een verdwaalde drummert? Op een drumstel moet je tikken, op een gitaar spelen. Misschien vertel ik iets dat je al weet, maar ja... wij kennen elkaar niet zo goed hè?

Voor wat het waard is:
- Volumeknop halverwege
- versterker uit
- andere gitarist

Dan moeten de troubles de wereld uit zijn.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

roger
7 april 2013, 10:08
Lijkt mij een rotte kabel...

Rowdy Prins
7 april 2013, 10:55
Haha Het gaat dus om volumeknop dicht. Ik heb ook andere kabels geprobeert en daarbij doet hij hetzelfde. En idd. Op een kabel hoor je niet te tikken, maar als je erop gaat staan hoor je dat ook :(
iig Bedankt voor de hulp allemaal.
Gr Rowdy :zz:

Rens Buursen
7 april 2013, 13:08
Heb je 'm al open gehad? losse draadjes/ rare soldeer verbindingen? Ook al een andere amp geprobeerd? Ik had verlies van geluid bij een Chinese LP '59 kopie. Dag lang doorgemeten en gezocht, bleek uiteindelijk dat mn kabel kapot was...

geert1976
7 april 2013, 19:25
God straft meteen, dat krijg je met die meuk, hier liggen stokoude Gibsons die zelfs in het water hebben gelegen jaren geleden en daarvan werkt de elektronica nog steeds perfect van.

Rowdy Prins
8 april 2013, 08:07
Ik heb hem al open gehad, maar ik ben niet technisch genoeg om te zien of er iets niet in orde is ;D
En idd. Een chinees is natuurlijk kwalitatief wat minder dan een oude gibson, maar ik moet zeggen dat het de best klinkende sg is die ik ooit in mn handen gehad heb. Het is gelukkig niet mijn maingitaar, maar ik ben wel gek op de sound van die gitaar.

oigun
8 april 2013, 10:46
Tja, de potmeters en wiring is natuurlijk ook goedkope meuk.. en dan kan je wel storingen krijgen. Je zou dit kunnen vervangen maar je loopt dan wel het risico dat hij dan voor geen meter meer klinkt :D

snaarplukker
8 april 2013, 14:26
Een tik op de kabel brengt ook de plug in beweging. Ik gok op het lipje van je jack, die zou je iets naar binnen moeten buigen.;)

Rowdy Prins
12 april 2013, 15:59
Bedankt voor de tips allemaal :D
Gr Rowdy

Gearjunkie
13 april 2013, 08:12
Ik zeg; vertrouw je versterker niet!!