PDA

View Full Version : Iemand bekend met jaren 70 Ibanez Gibson kopieën ?



Jay75
6 april 2013, 17:54
Ik ben een beetje aan het zoeken naar een toffe gitaar!

Ik was eigenlijk van plan om een oudere Burny/Greco/Orville Les Paul Custom te kopen, maar mijn favoriete gitaar is een SG.
Nu is mijn favoriete SG een jaren 70 SG Deluxe, en ik heb een paar maanden geleden een nieuwe SG 2013 Standard gekocht, die overigens heel goed is, maar de nek van mijn 70s is lekkerder.

Dus ik heb die nieuwe op marktplaats gezet en ben aan het kijken naar 70s gitaren.
Nu vond ik tijdens mijn zoektocht deze ( http://www.wutzdog-guitars.de/inventory/inventory-details/article/1976-ibanez-sg/ )
en ik heb de verkoper gemaild, de topkam is in ieder geval net zo smal als bij mijn eigen oude SG Deluxe uit 71. Ik kan alleen niet echt prijzen vinden wat die SG kopietjes doen van Ibanez.

Als iemand er wat meer over weet, ( of een site met meer info ) ook over de kwaliteit ( al wil ik er waarschijnlijk Dimarzio Super Distortions inzetten ) dan lees ik het graag.

Hotpepper01
7 april 2013, 21:08
Ooit een jaren 70 Ibanez Les Paul gehad. Goede kwaliteit voor het geld. Is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met een Gibson SG... maar is dit wat? Komt dichtbij een jaren 70...

Burny in wallnut...

http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-1970s-Fernandes-Burny-SG-Lawsuit-MIJ-JV-Guitar-Walnut-/171020406536?pt=UK_Musical_Instruments_Guitars_CV&hash=item27d19c4f08

Midwolda
7 april 2013, 21:33
Hier een Ibanez Les Paul 2350 (bolt-on) en een 2650 (setneck), beide uit 1977.
De 2350 valt kwalitatief tegen, holle top en zo, maar heeft wel Super 70's en speelt heerlijk.
Die ben ik nog een beetje aan het verbouwen dus dat wordt echt nog wel een fijne en goede player.
De 2650 hangt naast een 1978 Gibson Les Paul Custom aan de muur, en dat is niet voor niets.
Het enige voordeel dat de Gibson heeft is de naam. De 2650 is net zo goed, zo niet beter.
Punt. Uit.

Hendriks
7 april 2013, 22:07
Punt. Uit.

En als Midwolda dat zegt , dan is dat ook zo .

Jay75
7 april 2013, 22:48
Haha, okay, thanks!
Nou toevallig verscheen er gisteren een hele betaalbare Gibson SG uit 1976 op een verkoopsite, dus die heb ik vandaag gekocht ;)

geert1976
7 april 2013, 23:03
Jij wilt de holy grail onder de Gibson nekken, die van de Ibanez is niet hetzelfde en die is ook niet 40mm bij de nut, Elmaya's hadden dit wel, maar de neck was weer meer een D dan een C hals, jij wilt volgens mij de befaamde neck die mijn SG melodymaker uit 1967 ook heeft, C-shape en 40mm bij de nut

Jay75
7 april 2013, 23:33
Hoi Geert,

Precies! Die heeft mijn "nieuwe" oude SG dus ook, topkam 4 cm, rond halsje, al is die toch weer iets anders dan mijn SG Deluxe 71;)
De hals van die SG uit mijn eerste post was nagemeten door de verkoper en die was toch wel 4cm, maar goed, is niet meer nodig.
( Hoe was die prijs, 770 voor die Ibanez Custom, is dat een beetje reëel?)

geert1976
8 april 2013, 00:08
Hoi Geert,

Precies! Die heeft mijn "nieuwe" oude SG dus ook, topkam 4 cm, rond halsje, al is die toch weer iets anders dan mijn SG Deluxe 71;)
De hals van die SG uit mijn eerste post was nagemeten door de verkoper en die was toch wel 4cm, maar goed, is niet meer nodig.
( Hoe was die prijs, 770 voor die Ibanez Custom, is dat een beetje reëel?)

Engelsen rekenen in inches, een vergissing is gauw gemaakt.
Of E 770,00 reëel is, is moeilijk te zeggen, tis wat een gek ervoor geeft en het is een zeldzaam model, maar als je deze prijs afsteekt tegen de waarde van een 70's Gibson SG, tja moeilijk, vind ik het persoonlijk veel, maar wie ben ik?

Ik krijg binnenkort een oude SG special binnen, benieuwd hoe die is en zich verhoud tot mijn nieuwe SG´s die ik bezit.

E-J
8 april 2013, 00:45
Engelsen rekenen in inches, een vergissing is gauw gemaakt.
Of E 770,00 reëel is, is moeilijk te zeggen, tis wat een gek ervoor geeft en het is een zeldzaam model, maar als je deze prijs afsteekt tegen de waarde van een 70's Gibson SG, tja moeilijk, vind ik het persoonlijk veel, maar wie ben ik?

Ik krijg binnenkort een oude SG special binnen, benieuwd hoe die is en zich verhoud tot mijn nieuwe SG´s die ik bezit.

Heeft die Special P90s? Dat is toch wel één van mijn favoriete gitaren. Ik heb enkele tijd terug een SG Classic gehad, super gitaar maar ik kon maar niet wennen aan de brede hals. Ik zou er graag nog ééntje willen met een smallere hals. Die Specials zouden die hebben. Ben zeer benieuwd wat je van de jouwe vindt t.o.v. de nieuwerds!

Jay75
8 april 2013, 10:31
Een vriend van me heeft zo'n special te koop, maar adverteert er niet mee. Niet goedkoop, wel f*cking vette gitaar. P90's, smalle hals uit 1967/68 geloof ik, mocht je interesse hebben stuur mij maar een berichtje.