PDA

View Full Version : Bogner Ecstasy Blue pedaal



SBe
6 april 2013, 13:32
Ik heb hier fantastische dingen over gehoord maar heb zelf nog niet kunnen testen, ook op youtube zijn er zeer goed klinkende voorbeelden van deze pedaal. Mooi open amp-like gevoel en sound zoals de oude plexi's.
Ook de boost waarbij je gain en het volume afzonderlijk kan aanpassen lijkt mij wel heel bruikbaar.
Ik heb er eentje besteld om te kunnen testen maar wou toch eens horen of er hier mensen zijn die er reeds ervaring mee hebben.


Thanks!

Useless
7 april 2013, 15:50
Met het blauwe kan ik je niet echt helpen.
Heb wel overlaatst het rode aangeschaft en moet toch zeggen dat dit het beste overdrivepedaal is dat ik ooit heb gekocht.
Blijft ook overeind op hoge volumes en dat kan bij de meeste wel eens problemen geven.
Hoge prijs, maar de kwaliteit is er ook naar.

ZEER goed pedaaltje!!

SBe
10 april 2013, 21:29
Met het blauwe kan ik je niet echt helpen.
Heb wel overlaatst het rode aangeschaft en moet toch zeggen dat dit het beste overdrivepedaal is dat ik ooit heb gekocht.
Blijft ook overeind op hoge volumes en dat kan bij de meeste wel eens problemen geven.
Hoge prijs, maar de kwaliteit is er ook naar.

ZEER goed pedaaltje!!

Thanks man, volgend weekend gaan testen. Ben wel benieuwd. De reviews zijn bijna té goed.

MjS
28 april 2013, 15:24
Hij is echt fijn. Net effe een stukkie opgenomen met mn Tele: SoundCloud (http://snd.sc/127FH1p). Vind 'm best al fijn klinken!

Sj03rd
4 mei 2013, 14:40
Heb de rode en blauwe nu, voor een klein bordje icm een Line6 M9 en een wah.

De blauwe klinkt het lekkerst vind ik. Vooral met de gain boost heb je 2 losse pedalen eigenlijk. Erg goed! Zonder de boost heeft hij een bescheiden hoeveelheid gain maar klinkt inderdaad erg open.

De rode klinkt prima maar heeft wel erg veel ruis vind ik. Dat is bijvoorbeeld bij de Mercury Box veel minder. Dus ik twijfel nog een beetje wat ik met de rode ga doen.

owja, veel zullen het al weten maar was voor mij wel een teleurstelling. De boost is niet los te gebruiken (dus bijv alleen als volume boost), jammer...

MjS
14 mei 2013, 12:44
Ben nog erg tevreden met de Blue, maar heb soms een beetje ruzie met de Boost switch. Zijn er hier anderen die daar last van hebben? Dat je 'm intrapt, en hij gaat aan totdat je je voet er weer afhaalt. Misschien een kwestie van techniek, mijn maat 47 is niet de meest verfijnde pedalen-intrapper, maar toch.