PDA

View Full Version : Akai Headrush E1/E2 verschillen?



Brum
6 april 2013, 10:22
In mijn zoektocht naar een warm klinkende delay met tap tempo kwam ik oa uit op een Akai Headrush. Nou zijn er twee versies, de E1 en E2. De zoekfunctie hier is geweldig (maar niet heus), maar kan niet veel vinden over de verschillen tussen deze twee pedalen. De E1 zie je vaak veel goedkoper aangeboden worden, als in tientjeswerk. Is daar een reden voor? Is ie slechter dan de E2? Ik ben namelijk geneigd om de E1 maar 's op de kop te tikken ergens.

Kent iemand de verschillen?

FruscianteFan
6 april 2013, 10:35
De verschillen ken ik niet, maar ik heb geloof ik 3 E2's versleten. Verschrikkelijk onbetrouwbaar. Bij de eerste reageerden de footswitches niet naar behoren (probeer dan maar eens te tappen of strak te loopen), de tweede resette de loop regelmatig (dus ben je lekker aan het spelen, valt zomaar je loop weg). De derde had in mindere mate last van beide euvels.

Dan zou ik eerder gaan voor een Deluxe Memory Boy als je een warme delay met tap tempo wilt.

Brum
6 april 2013, 10:42
Ai... Dat klinkt niet geweldig. Ik mag graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, hehe, maar het zou in dit geval dus duurkoop zijn... Jammer... Ik wil wel dat het pedaal nog enigszins betrouwbaar is, ivm het wekelijks verslepen van een pedalenbord.

Die Memory Boy heb ik ook aan gedacht, maar EHX en betrouwbaar... Ik heb niet zulke goeie ervaringen met EHX, in ieder geval die grotere kastjes niet, uiterst onbetrouwbaar. Doet die Memory Boy het op dat gebied beter?

Dreverhaven
6 april 2013, 12:51
Mijn E2 is eveneens op alle mogelijke manieren naar z'n grootje gegaan. Heb met geen enkel ander pedaal zoveel pech gehad als met die.

Brum
6 april 2013, 13:54
Ah oke, dan valt de Headrush definitief af. Ik zal me 's verder gaan inlezen naar andere alternatieven dan. Mocht iemand iets weten, dan houd ik me aanbevolen. Ik zoek in ieder geval iets wat een beetje in het verlengde ligt van m'n MXR Carbon Copy, maar dan met tap tempo en mag gerust digitaal zijn. Enige voorwaarde is dat ie betaalbaar moet zijn, liefst tweedehands verkrijgbaar.

Bedankt voor de antwoorden voor zover!

Dreverhaven
6 april 2013, 16:05
Je kunt je Carbon Copy met tap tempo uitrusten: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160271-Tap-Tempo-Analoge-Delay-BBD

FruscianteFan
6 april 2013, 16:06
Ik ben zelf wel erg tevreden over de Memory Boy (dus niet die met tap tempo) maar merk wel dat de modulatie niet altijd even betrouwbaar is. Soms moet je even aan de knop draaien om hem 'tot orde te roepen' zegmaar.

Brum
6 april 2013, 16:14
Je kunt je Carbon Copy met tap tempo uitrusten: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160271-Tap-Tempo-Analoge-Delay-BBD

Vet! Als dat goedkoper uitvalt dan een ander delay pedaal, dan ga ik dat zeker doen!! Dankjewel man!:crazyhappy: