PDA

View Full Version : Vintage Guitar Tone Caps



PeeVee
23 juni 2003, 15:32
Sooooooheeee...

Moet je hiero eens kijken... molded coupling caps... Leuk voor restauratie maar boy-o-boy wat een prijzen...

http://www.soundchamberrepairs.com/caps.htm

Dirk_Hendrik
23 juni 2003, 17:26
Hmm,

Ik heb nog best wat van dat soort meuk liggen..... :D

Mr.Jay
23 juni 2003, 18:41
[quote="PeeVee"]Sooooooheeee...

Moet je hiero eens kijken... molded coupling caps... Leuk voor restauratie maar boy-o-boy wat een prijzen...

Wat dacht je waarom ik ouwe USA radio's koop Pleun...is goedkoper.

Jay

MADdie86
24 juni 2003, 01:15
Echte cap's kan je uit idd oude amps slopen of per honderd inkopen bij een duits bedrijfje en doorverkopen dan zij ze niet zo duur.
Personelijk gebruik ik caps die ik ooit uit oude autoradio's heb gesloopt. Ik heb een keer een hele doos gekocht bij een hergebruik winkel, zaten iets van 12 autoradio''s in waarvan 6 stuks nog met buizen. Hoewel ik met mijn domme kop die buizen kapot heb laten vallen heb ik de weerstanden en caps nog gewoon.

Goed kijken bij rommelmarkten ;) mensen doen de meest rare en waardevolste spullen weg.

SteavisSmokin
24 juni 2003, 02:54
Whaaaaaat....wist niet dat die moldeds al zo veel kosten zeg...

Wat is't verschil tussen de blue, green, red, etc. Molded Caps? Verschillende voltage ratings?

SteavisSmokin
24 juni 2003, 03:03
http://www.soundchamberrepairs.com/frames.htm

kijk es bij 'Pots Vintage' een CTS 250K potmetertje uit 1960....100 dollar!!

Mr.Jay
24 juni 2003, 08:18
http://www.soundchamberrepairs.com/frames.htm

kijk es bij 'Pots Vintage' een CTS 250K potmetertje uit 1960....100 dollar!!

motto > oud = zeldzaam = gewild = duur ! ( = beter ?....)

Jay

MADdie86
24 juni 2003, 12:36
Whaaaaaat....wist niet dat die moldeds al zo veel kosten zeg...

Wat is't verschil tussen de blue, green, red, etc. Molded Caps? Verschillende voltage ratings?
Meestal heeft het te maken met de tolerantie.
5% 10% 15% ebn 20% dat ze naast de weergegeven waarde ziten.

PeeVee
24 juni 2003, 16:27
Holeyfukfreakingcanolie...

Wie laat er nou 100 Eagles vliegen voor één CTS potje...

Volgens mij zijn die gele moldeds (papier/folie) caps gewoon van een ander merk (Astron) dan de blauwe (Mallory). In mijn Pro zitten (een hoop!) gele Astron's, die werden ook in Tweed amps gebruikt dus lucky me.

Ik heb één .1 600V over (zat van fase naar aarde... grrr... levensgevaarlijk!)... Wil iemand die kopen voor $20 ?!.. :wink:

Mr.Jay
24 juni 2003, 16:49
Ik heb één .1 600V over (zat van fase naar aarde... grrr... levensgevaarlijk!)... Wil iemand die kopen voor $20 ?!.. :wink:[/quote]

dank je, die gele schijnen niet veel meer te zijn na jaren, lekten vaak.........even nameten allemaal misschien verstandig.

Jay

EdJ
28 juni 2003, 18:48
Mijn motto:heel veel geld uitgeven aan dit soort dingen helpt veeeel minder aan een goed geluid dan een aan het geluid aangepaste speeltechniek.
Ed

PeeVee
29 juni 2003, 11:55
> dank je, die gele schijnen niet veel meer te zijn
> na jaren, lekten vaak.........

Deze caps zijn stuk voor stuk prima hoor Jay, maak je maar geen zorgen. Ik lees overigens op internet hele andere dingen over die Astrons, zeker niet "schijnen niet veel meer te zijn" maar hele andere verhalen. Deze zaten ook in alle Fender Tweed amps!! Zeer exclusief!!

Al
29 juni 2003, 13:24
Deze caps zijn stuk voor stuk prima hoor Jay, maak je maar geen zorgen. Deze zaten ook in alle Fender Tweed amps!! Zeer exclusief!!

Wil je als je even tijd hebt ze eens vergelijken met blue moldeds of OD715 oid?

Ik ben bang dat de caps in mijn Tweedje lekken als een zeef. Moet daar echt eens wat aan doen maar op de een of andere manier houdt iets me tegen om in die amp met een soldeerbout rond te gaan....

Al

nicoverduin
6 juli 2003, 10:26
Tref ik 't effe. Ik had onderlaatst een hele bak van die dingen "gekregen". Zitten ook een aantal Sprague "bumblebees" in.
NIco

PeeVee
7 juli 2003, 16:32
Al,

Die .1 600V mag je wel hebben. Als brownie weer helemaal gezond is, dan wil ik er ook wel wat andere waardes uitroven voor je om te proberen... Heb zoals je weet sinds vorige week maandag wat andere prioriteiten :-D

Al
7 juli 2003, 18:04
Zitten ook een aantal Sprague "bumblebees" in.
NIco

Mooi, nooit weg.
Laat even weten als je ze geprobeerd hebt.

Al

Al
7 juli 2003, 18:06
Al,

Die .1 600V mag je wel hebben. Als brownie weer helemaal gezond is, dan wil ik er ook wel wat andere waardes uitroven voor je om te proberen... Heb zoals je weet sinds vorige week maandag wat andere prioriteiten :-D

Thanks! Ik wil ze graag even besnuffelen.

Al