PDA

View Full Version : Een ruime keus aan Amerikaanse Telecasters graag!



gitaargod
5 april 2013, 21:20
Ik heb een beetje digitaal rondgekeken in het overijsselse landschap des gitaarwinkel en vind geen aandrang om in de auto te stappen, benzine en tijd te verspillen, en vervolgens 1 of 2 roestige halve Amerikaanse Telecasters aan te treffen. Moet ik dan echt honderden kilometers rijden om een ruime keus te vinden?

Welke winkels heb ik over het hoofd gezien? Twente en net daarbuiten.

Huigens, The American Guitarstore en Guitar Center te Wierden vallen af voor mij, te weinig keus. Zitten er ook gitaarwinkels in de Achterhoek, met een ruim aanbod?

Eric van Esch
5 april 2013, 21:25
Net over de grens in Münster zit ook een filiaal van Musik Produktiv voor als je Ibbenbüren te ver vind (wat overigns erg meevalt vanuit Twente.

http://www.musik-produktiv.nl/muziekhandel-filiaal-muenster.html

Jorikm
5 april 2013, 21:27
In doetinchem zit vrie

Jorikm
5 april 2013, 21:29
In doetinchem zit vriese music palace. Ruim aanbod maar is pas overgenomen dus kan niets zeggen over de huidige service. desondanks Zeker de moeite waard om te kijken!

gitaargod
5 april 2013, 21:29
Neet over de grens in Münster zit ook een filiaal van Musik Produktiv voor als je Ibbenbüren te ver vind (wat overigns erg meevalt vanuit Twente.

http://www.musik-produktiv.nl/muziekhandel-filiaal-muenster.html

Hebben die wel genoeg keus dan? De winkel is met de jaren toch al meerdere keren gehalveerd. Het is toch 100 heen en 100 terug.

gitaargod
5 april 2013, 21:31
In doetinchem zit vriese music palace. Ruim aanbod maar is pas overgenomen dus kan niets zeggen over de huidige service. desondanks Zeker de moeite waard om te kijken!

Ik zal eens op de site kijken.

Eric van Esch
5 april 2013, 21:31
In ieder geval in Ibbenbüren heb je veel keus. De laatste keer dat ik even ben aangewaaid was begin dit jaar en nog steeds ruim voorzien.

soundbound
5 april 2013, 22:19
dat filiaal in Münster stelt niets voor, daar hangen maar een paar gitaren. In Ibbenbüren is het genieten, daar hebben ze een ruime keuze aan modellen en hebben ze zelfs een speciale afdeling voor linkshandige. Ik ben er verleden week nog even geweest, is echt een leuk uitje ook nog. Vanaf Twente is het ca 3 kwartier over de A1, dus valt reuze mee. Ik heb er gisteren nog een 84'er Tele gescoord bij de The Fellowship of Acoustics in Bergentheim, maar die heeft verder niet veel Fenders staan (maar wat een gave gitaar!). In Nijmegen heb je nog een leuke vestiging van Max Guitars, maar daar fluctueert het aanbod uiteraard en zou je eerst even moeten informeren wat ze hebben. En in Köln, weer verder natuurlijk :-), zit de Musicstore, een gigantische winkel naar het schijnt (ik ben er nog niet geweest, staat wel op mijn verlanglijstje)

gitaargod
5 april 2013, 22:47
dat filiaal in Münster stelt niets voor, daar hangen maar een paar gitaren. In Ibbenbüren is het genieten, daar hebben ze een ruime keuze aan modellen en hebben ze zelfs een speciale afdeling voor linkshandige. Ik ben er verleden week nog even geweest, is echt een leuk uitje ook nog. Vanaf Twente is het ca 3 kwartier over de A1, dus valt reuze mee. Ik heb er gisteren nog een 84'er Tele gescoord bij de The Fellowship of Acoustics in Bergentheim, maar die heeft verder niet veel Fenders staan (maar wat een gave gitaar!). In Nijmegen heb je nog een leuke vestiging van Max Guitars, maar daar fluctueert het aanbod uiteraard en zou je eerst even moeten informeren wat ze hebben. En in Köln, weer verder natuurlijk :-), zit de Musicstore, een gigantische winkel naar het schijnt (ik ben er nog niet geweest, staat wel op mijn verlanglijstje)

Het zal wel Ibbenbüren worden, eerst vooraf bellen en vragen of ze een aantal modellen voor mij willen "reserveren", ik ben benieuwd of dat gaat lukken. Music Store is geweldig, 2 keer geweest, steeds in combinatie met een vliegreis vanaf Düsseldorf. Het is toch wel een dikke 2 uur heen en 2 uur terug naar de Store van de Stores.

Het zou toch mooi zijn als een aantal grotere Nederlandse winkels samen zouden gaan en een super guitar store in het midden van het land. Misschien (hopelijk) dat ook de Duitse grote muziekinstrumentenwinkels een keer een filiaal in Nederland willen plaatsen.

Wat wel erg goed is bij de Duitse (internet) gitaarwinkels dat je gewoon gratis kunt terugsturen, ups haalt het gewoon bij je thuis op, super relax! Maar ja, dat doe je misschien met 1 gitaar, maar niet met een stuk of 5 op een rij.

arjanb01
6 april 2013, 07:43
Dream on, zou ik ook willen maar dat gaat niet gebeuren. Nederland is te klein als markt voor een mega gitaar store helaas. Musik produkriv is maar Nederland het dichtste bij en is een superleuke winkel.