PDA

View Full Version : Flying V gezocht!



YannickH
4 april 2013, 18:38
ik ben opzoek naar een flying v.
ik heb er al een hoop gehad en ik mis er toch 1!

nu ik had graag deze specs gehad:
- liefst een V shaped body a la gibson. mahogany of alder. !ZEKER GEEN BASSWOOD!
- maple of mahogany neck thru of set neck
- 22 frets:24,75" of 24 frets 25,5"
- fretboard liefst rosewood
- Floyd rose of kahler brug!

ik heb de schecter gary holt op het oog. (die lelijke rode emg's vliegen er dan wel uit)
http://www.thomann.de/be/schecter_gary_holt_signature.htm
voor de rest vind ik niets.
de rest van schecter heeft van die lelijke parelmoet achtige binding rond hun flying v's.
weten jullie misschien nog merken? het moet niet bekend zijn maar wel goed!

budged begint van 1000 euro tot pakweg 2000 euro

alvast bedankt

Rubenios
5 april 2013, 15:07
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Flying-V/Gibson-USA/Flying-V-Tremolo.aspx

Pontimic
5 april 2013, 15:10
+1 Dat is the mother of all V's.....

Napoje
5 april 2013, 15:30
ik vind die kop ban die schecter geen porem. Bij een V hoort een symmetrische kop.

almarvk
5 april 2013, 15:35
Blakhart?
SKG?

Loene
5 april 2013, 16:36
Een Gibson met Floyd?? Mmhhh, ik heb een tijdje een Explorer gehad met Floyd en als deze V hetzelfde is afgewerkt en even 'stabiel' is als die explorer... Ver van weg blijven dan, worst piece of sh*t I've ever owned...
Ik heb wel erg goede ervaringen met Esp en Jackson V's, maar die hebben geen afgeronde 'wings'... Verder passen die perfect bij jouw specs.

YannickH
7 april 2013, 22:30
ja die gibson wou ik dus kopen maar die is bij musicstore of thomann al een hele tijd niet meer te vinden...

en die blakhart... is dat niet een heel gedoe om die uit de usa naar hier te halen?

Orpheo
7 april 2013, 23:15
ik zou eens ebay checken.

http://www.ebay.com/itm/Used-Vintage-1982-Hamer-Vector-Flying-V-in-Black-OHSC-Great-Shape-/281059452701?pt=Guitar&hash=item417072e71d

Bijl
8 april 2013, 11:20
Als je dan toch op Ebay zit en je gebruikersnaam is Alexi CoB, dan kan je meteen deze LTD Blacky checken:

http://www.ebay.com/itm/ESP-LTD-CHITARRA-ALEXI-LAHIO-BLACKY-600-/390572916761?pt=Chitarre_Elettriche&hash=item5aeff5c019#ht_330wt_1141

En voor 2000 euro moet het vast wel lukken om een mooie RAN Invader te bestellen, al dan niet een custom....

KingPin8
8 april 2013, 12:36
Wat Bijl zegt, laat een RAN verschepen (al kun je die dan niet testen tot hij in NL is :P)
Misschien kun je voor dat geld zelfs een Amfisound laten maken+verschepen.

...hmm...voor €2000 wil ik misschien zelfs wel één van m'n Mosers laten gaan :soinnocent:
(neckthrough, mahogany, X2N, Gotoh)

Succes met de jacht iig :blast:

YannickH
8 april 2013, 15:26
nu een alexi V gaat het zeker niet worden... mijn accountnaam is aangemaakt in 2007 toen ik nog naar cob luisterde maar die tijd is al ff voorbij;)

ik heb voor een goedkopere prijs een V gevonden die me echt aanstaat en heb hem daarnet besteld.

het is een DBZ Cavallo ST-FR geworden in gun metal grey:)
ik ram er andere pickups in en een orig. floyd en ik ben tevreden.
ik heb erg goede reviews gelezen over deze en ik ben blij dat hij goedkoper uitkomt want ik ben nog niet zolang geleden als zelfstandige begonnen en dat kost ook veel geld dus dit is mooi meegenomen:)
ik heb voor de eerste keer besteld nu bij promusictools.com in duitsland dus ik hoop dat het goed loopt.

toch erg bedankt iedereen!!

Bassa
8 april 2013, 15:33
Als je een hebt wel even foto's plaatsen :)

HaroldA
8 april 2013, 15:49
oei ... weet niet of ik dit wel mooi vind:

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/k-gakki/cabinet/eg2/dbz_g/pre_cavst_gun_2.jpg

... maar gelukkig is hij niet voor mij! :ok:

YannickH
8 april 2013, 15:55
http://i45.tinypic.com/wbpieq.jpg

kan niet wachten tot ik hem heb:D

nu ik ga ook effe 2 andere pickups bestellen en een orig. floyd rose.

het is een licensed floyd en ik gebruik(misbruik) een floyd nogal wat dus ik denk dat het toch het beste is dat ik een orig. koop.

Bassa
8 april 2013, 16:05
Niet echt mijn ding. Maar als jij m mooi vind is het helemaal goed toch ;)

Napoje
8 april 2013, 16:40
Dat DBZ maakt wel aparte gitaren zo te zien. Wel jammer dat het weer het zoveelste merk is dat zich vooral op metal richt.

YannickH
8 april 2013, 16:42
dat is nu toevallig het muziekgenre waar ik hem nodig voor heb.
en wat is daar jammer aan? voor andere muziekgenres heb je toch keuzes genoeg.

HaroldA
8 april 2013, 16:44
Dat DBZ maakt wel aparte gitaren zo te zien. Wel jammer dat het weer het zoveelste merk is dat zich vooral op metal richt.

De V is toch een Jazz-model? ;)

Napoje
8 april 2013, 16:51
@ c0b: No offence, ik vind ze wel spannend, maar blijkbaar worden afwijkende vormen vooral in die hoek verkocht. Veel innovatie is er niet bij die andere keus.

@ HaroldA: toen ie in 1957 ofzo ontworpen werd bestond er niet eens metal, of iets dat maar een beetje in die buurt kwam dus je zit niet eens zover van de waarheid.

geert1976
8 april 2013, 16:58
Klopt, de V was bedoelt voor de Jazz gitaristen en de Explorer voor de Blues gitaristen.

KingPin8
8 april 2013, 16:58
ZIEK vette gitaar gast!
Krijg er ontzettende GAS van :D

YannickH
8 april 2013, 17:06
ikzelf vind dit een extreme V en dat ziet er niet uit als je jazz, blues of softe rock ofzo erop gaat spelen maar bv. een gewone gibson flying V of een hamer dat vind ik dan wel heel toepasselijk voor die muziek omdat die toch een klassieke look heeft.

Orpheo
8 april 2013, 17:39
Heb er op namm op gespeeld. Was wel aardig. Vond de naakte bimbos op die harleys interessanter dan deze gitaren helaas.

YannickH
8 april 2013, 17:44
helaas mocht je daar niet op spelen zeker;)

Orpheo
8 april 2013, 18:12
helaas mocht je daar niet op spelen zeker;)

Ik vond de Huber-booth interessanter dan die half naakte schoonheden. Die vind je hier in nederland ook. Daarnaast... ik was er voor mijn werk. Dan moet je je wel een beetje professioneel opstellen hahaha

Justinschut
12 mei 2013, 20:24
Ik heb nog een RAN (over)

EDIT: whoops hij heeft er al een :p Ziet er wel leuk uit, nooit wat van dat merk vast gehad