PDA

View Full Version : Carl Martin Hot Drive 'n Boost MKII



Barret Wallace
23 juni 2003, 14:19
Wie heeft hem? Wie heeft hem gehad?

Hoe bevalt hij :) ?

The_Cure
23 juni 2003, 14:25
Wat is het verschil tussen de 'normale' en de MKII???

PeArLjAm
23 juni 2003, 14:35
Ik heb hem niet gehad maar wel geprobeerd bij feedback destijds. Mooie vind ik en de overdrive en de boost in een pedaal. De overdrive is goed vind ik, maar heeft niet erg veel gain. Beetje zelfde heoveelheid als tubescreamer, misschien iets meer.Ik vond hem wel goed, zelfs op het ss bakkie waarop ik hem bij feedback probeerde. Ik denk dat hij gemaakt is om buizenbakken harder te pushen. De boost vond ik ook erg goed, goede cleanboost of als je de overdrive aan hebt staan pusht hij die nog wat verder. Goed pedaal, maar verwacht geen distortion monster, zoveel gain heeft hij niet. Verder wel vrij prijzig (160 euro ofzo) maar wel weer true bypass, en volgens mij zit er een voeding in het pedaal als ik me niet vergis!

Barret Wallace
23 juni 2003, 14:57
Thanks voor de reply!
'
hmm niks voor mij dus ik heb een transistor amp..

ik zoek een pedaal voor vette scheur a la friedman wat raden jullie aan?

Nicci
23 juni 2003, 15:58
ik ben een beetje een beginner met buizenversterkers . . . . ik lees vaker dat bepaalde pedalen erg geschikt zijn om een buizenversterker te 'pushen'. nu heb ik eens wat geprobeerd met mijn OD3 door de mesa studio, maar dat klinkt niet. maakt het verschil of de scheur van de versterker pre-amp of poweramp is?

Antal
24 juni 2003, 15:09
maakt het verschil of de scheur van de versterker pre-amp of poweramp is?

Voordat je je poweramp in de overdrive krijgt hebben de buren waarschijnlijk al lang de politie gebeld denk ik.
Maar als je een pedaal wilt om je buizen op hun donder te geven zou ik iets van een tubescreamer of die hotdrive&boost proberen. Ideaal voor een goede rocksound. Niet echt voor metal.

Nicci
24 juni 2003, 15:12
onze oefenruimte heeft geen buren . . . .

Mitch
24 juni 2003, 17:57
Sommige overdrive-pedalen klinken gewoon beter op de ene amp dan de andere. Vooral uitproberen op je eigen amp, Nicci !
Mijn CM klinkt inderdaad op mijn AVT50 thuis (transistor eindtrap) verrassend goed, op de H & K buizenbak die ik had klonk -ie weer niet, op de Rivera die ik nu heb weer perfect !

@Barrett: met een solid state is het altijd de moeite waard om voor een vetter geluid een buizen-overdrive te proberen à la H & K Tube Man, Ibanez Tube King of (groter en duurder) Koch Pedaltone of Engl Tube toner. Geeft je net wat meer dynamiek, ook al worden er alleen maar één of twee pre-amp buisjes gebruikt.

Antal
24 juni 2003, 18:33
onze oefenruimte heeft geen buren . . . .

Dan ben je in een bevoorrechte positie... :)