PDA

View Full Version : Nieuw liedje geschreven: Brighter Day



Herman
4 april 2013, 11:09
Luitjes!

Ik ben de afgelopen dagen weer met een nieuw liedje bezig geweest en wil hierbij graag het resultaat eens posten! Overigens is dit de eerste keer dat ik mijn microfoon gebruik voor een filmpje op youtube, en daarbij ook de eerste keer dat ik audio en video onder elkaar moest leggen en gelijk moest trekken. Zoals je ziet is dat net niet lekker gelukt, maar hopelijk kunnen jullie daar een beetje door heen prikken!

Ben dus vooral benieuwd wat jullie van het liedje vinden, dat ik nog wat zanglesjes hoor te nemen ben ik volledig van op de hoogte. ;)


http://www.youtube.com/watch?v=uQhLt7rOmDU&list=PLBCC75D9DFB098737

Ace 1.15.19
4 april 2013, 14:46
Interessant en origineel nummer! Verrassende akkoordenprogressie en ik vind je stem echt zo slecht nog niet.

Leuk liedje als je het mij vraagt! Ik dacht aan het begin dat 4,5 minuut vrij lang zou zijn maar dat is me zeker meegevallen.

Herman
7 april 2013, 20:48
Thanks! Vind het tof te horen dat het je qua tijd toch mee vond vallen na het beluisteren! Bedankt voor je reactie. :)

Hypercub
8 april 2013, 09:11
Leuk fris liedje.

Duhsjaak
8 april 2013, 10:04
Hi H
Gefeli met zulke liedjes. Dat gaat gewoon goed.
Het grappige hieraan is wel dat ik het gevoel heb naar een van mijn oudere liedjes aan het luisteren ben.
Je wilt toch (al is het maar aan jezelf) laten horen dat je het kunt. Er zitten dus iets meer akkoorden wisselingen in dan dat misschien wenselijk is. Niks van aantrekken. Het klinkt allemaal even plezierig en sympathiek.

Maar laten we een afspraak maken. Jij blijft liedjes schrijven en ik blijf er met veel plezier naar luisteren. Dan komen wij er vanzelf achter of jij op den duur ook steeds eenvoudiger liedjes gaat schrijven.

Ik ben stinkend nieuwsgierig in ieder geval. Deal?
Vriednelijke groet, Gus

grayfink
8 april 2013, 12:28
Ik vind het een lekker liedje, dat volgens mij geen last van te veel akkoorden heeft. De beste liedjes zijn vaak de simpelste, agreed. Maar nog vaker zitten er meer dan drie akkoorden in. Maar dat is dan weer mijn bescheiden mening.
Lekker doorgaan.

caliban
8 april 2013, 23:54
Vind het eerlijk gezegd goed gezongen, zit emotie in enzo, en zeker niet vals...

Herman
12 april 2013, 13:10
Thanks mensen, erg tof om te horen!

@Duhsjaak,
Ik blijf de komende tijd zeker liedjes schrijven, hopelijk blijf je het wat vinden. ;) Over het algemeen zoek ik wel redelijk veel akkoordovergangen op, da's toch wel mijn ding. Ik probeer tegelijkertijd wel het liedje in het geheel in het oog te houden. Waarschijnlijk heb ik op redelijk korte termijn wel weer een nieuw liedje af, iets redelijk anders.. Tegen de tijd dat die af is zal ik hem ook weer posten en ben ik benieuwd naar je reactie!

@Grayfink,
Thanks! Wat ik net al zei, ik zal niet heel snel een liedje "met maar drie akkoorden" schrijven. Het zijn toch vaak wel redelijk gitaar georiënteerde liedjes, maar wat ik net ook al zei probeer ik alles wel in balans te houden.

@Caliban,
Dankje! Tof om te horen, zang blijft altijd een beetje een onzeker puntje. Techniek heb ik namelijk totaal niet en dat valt over het algemeen goed te horen. Zo lang ik nog geen zangles heb toch maar het beste er van maken.

paulusdeBKB
12 april 2013, 13:54
Prima liedje hoor! Verdient het zeker om met een band opgenomen te worden. Doet me kwa akkoorden een beetje denken aan No Such Thing van John Mayer.

Duhsjaak
12 april 2013, 14:07
Wat een jatteneur die Mayer. Curtis Mayfield, Herman. Of misschien Herman het meest.
En over Curtis: Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus

devilssogod
13 april 2013, 19:25
mooi geschreven. ik wou dat ik zo'n stem als jij had.

en wat paulusdeBKB all zij over een band. daar sluit ik me ook bij aan.

dit verdient gewoon om op de radio te komen. en dat de cd's in de winkel liggen.
blijf vooral zo doorgaan.

Herman
15 april 2013, 00:47
Heel erg tof om te horen!:)

We hebben het vandaag uitgewerkt met de band, morgen voor de eerste keer 'live' spelen.