PDA

View Full Version : Pedalen stuk?



orangerocker
3 april 2013, 23:12
Ik heb een probleem met mijn pedalen: de Mooer Pure Boost en de Tc Flashback delay.

Toen ik ze vandaag inplugde had ik zo'n 5 seconden m'n droge signaal (ik weet niet meer of ik ze nou aan had staan op dat moment), waarna ik een klik hoorde vanuit de Flashback waarna m'n signaal compleet wegviel. Ook als de effecten uitstaan dus. Ik heb een paar keer alles uitgeplugd en weer ingeplugd met hetzelfde resultaat. Ook de pedalen los van elkaar heb ik uitgetest, alleen bij de flashback had ik maar zo'n 5 seconden droog signaal wanneer het pedaal uitstond. Daarna weer de klik en geen signaal meer. De Mooer gaf wel droog signaal wanneer hij uit stond en geen signaal wanneer hij aan stond. Bij beide pedalen werkt het LED-lampje wel.

Daarna heb ik de Flashback intern gewisseld van Buffer modus naar True Bypass modes, dit had als gevolg dat m'n droge signaal niet na 5 seconden wegviel maar de pedalen zelf zijn nog steeds helemaal stil als ik ze aanzet.

Omdat ik dacht dat het aan de voeding lag (een 9v Line 6 adapter (500mA) waar ik een een daisychain aan heb zitten, heb ik in de Flashback een nieuwe batterij gedaan maar ook hiermee werkt hij niet! De Mooer werkt alleen via een adapter omdat hij te klein is voor een batterij.

Aan kabels/versterkers/gitaren kan het niet liggen lijkt mij omdat mijn droge signaal wel werkt, zie ik verder nog iets over het hoofd of heb ik mijn pedalen op de een of andere manier om zeep geholpen? Ik heb er voor zover ik weet verder niets raars mee gedaan, zou de voeding ervoor gezorgd kunnen hebben dat ze het niet meer doen? (doorgebrand oid?)

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt.

The Lo Lands
4 april 2013, 08:22
Als de Flashback met de batterij ook niet werkt is het enige wat ik zou kunnen bedenken een eventuele piekspanning in het net die de pedalen overbelast/beschadigt heeft? Dit is één van de redenen waarom ik mijn versterker en effecten op een speciale stekkerdoos met over- en onderspanningbeveiliging (ook bij blikseminslag slaat deze uit) heb aangesloten.

Balen zeg! Je zou TC electronics even een mail kunnen sturen. Heb je misschien nog garantie?

peter_heijnen
4 april 2013, 09:09
De mooer heb je dus nog niet met een andere voeding kunnen testen als ik het zo lees. Zou ik eerst nog maar doen. Aangezien beide pedalen op hetzelfde moment een probleem kregen zou ik toch denken dat er een probleem met/vanuit de voeding is.

Ik vraag me verder trouwens af of piekspanningen in het net doorgegeven worden via de voeding? Ik heb ooit heeeel lang geleden het een keer aan de hand gehad dat mijn intellifex er mee kapte omdat de stroom echt onder de maat was. Later thuis met nette stroom deed ie het trouwens gewoon weer.

The Lo Lands
4 april 2013, 09:19
De mooer heb je dus nog niet met een andere voeding kunnen testen als ik het zo lees. Zou ik eerst nog maar doen. Aangezien beide pedalen op hetzelfde moment een probleem kregen zou ik toch denken dat er een probleem met/vanuit de voeding is.

Ik vraag me verder trouwens af of piekspanningen in het net doorgegeven worden via de voeding? Ik heb ooit heeeel lang geleden het een keer aan de hand gehad dat mijn intellifex er mee kapte omdat de stroom echt onder de maat was. Later thuis met nette stroom deed ie het trouwens gewoon weer. Goed punt. Hoewel ik denk dat een digitaal effect als de Flashback gevoeliger is voor piekspanningen dan de adapter en Mooer pure boost welke ik denk analoog zijn!?

orangerocker
4 april 2013, 12:01
Een andere voeding proberen was ook mijn eerste gedachte, maar omdat ik zelf niet een reservevoeding heb liggen moet ik er eentje lenen van een vriend van me.

Als het daar aan ligt dan blijft het raar dat de Flashback niet werkt zonder batterij. Ik heb deze tweedehands gekocht (dus garantie heb ik niet meer), en hiervoor eigenlijk nog nooit getest of hij wel werkt met batterij (omdat een digitale delay voeden met een batterij gelijk staat aan je geld uit het raam gooien). Als dat het geval is dan ligt het alleen aan de voeding. Dat wordt dus controleren binnenkort.

Buzzel
4 april 2013, 13:07
Komt er nog wel DC uit je adapter? Voor het zelfde geld is hij kapot en bulkt hij nu wisselspanning uit.

HaroldA
4 april 2013, 13:21
Is het de Line6 DC1 of de PX2?

orangerocker
4 april 2013, 14:04
@Buzzel kan ik dat gewoon met een spanningsmeter meten? Dan doe ik dat vanmiddag even.

@HaroldA het is de DC1