PDA

View Full Version : chandler



cj77
3 april 2013, 21:17
Hallo

heb op de markt een chandler gitaar op de kop getikt maar kan iemand mij vertellen hoe oud hij is misschien en de verkoop prijs destijds en waarom heeft deze een handtekening ?

mmmmm nou wou ik foto plaatsen maar heb geen idee hoe, iemand ?

Pepe
3 april 2013, 21:27
Foto please. Anders valt er weinig over te zeggen. er zijn minstens 3 Chandlers. De orginele USA is zeldzaam, bekend van hun Telepatic, TP model.
De UK is een import Aziatisch huismerk. Groot verschil dus.

Duhsjaak
4 april 2013, 08:28
Hi C
Welkom.
Je vraag:
- neem de foto, liefst een beetje OK
- maak een account aan bij (bijvoorbeeld) Dropbox
- sleep/kopieer die foro naar 'public space'
- even geduld hebben tot het ronddraaiende dingetje (ik ben bezig) stop met draaien
- cliquez rechts
- ga op dat menuutje staan, kies Dropbox
- kies: copy public link
- ga in je GN document staan, kies insert image uit de bovenbalk
- en klaar

Succes.
Vriendelijke groet, Gus

cj77
5 april 2013, 18:17
Hallo

bedankt voor de reacties maar ik heb geen idee hoe en waar ik fot ka plaatsen [ kan geen public space vinden gn doc enzv ] ben wel geregistreerd hier log in enzv zie ook wel insert image maar dan krijg ik een url of zo

als iemand mij kan helpen met het ontrafelen van mijn gitaar vragen mail me aub en dan stuur ik je de fotos mijn email is

cjleijen@yahoo.com bvd

Jorikm
5 april 2013, 21:37
Wat je moet doen is je afbeelding op het web plaatsen zodat iedereen hem kan zien. Dit doe je door gebruik te maken van websites zoals photobucket of imageshack. (photobucket.com is een fijne nmi).
Als je afbeelding dan online staat kopieer je de link (direct link meestal) en plaats je deze in je bericht op gitaarnet. Bijvoorbeeld:

www.ditisdedirectlinkvanjeafbeelding.jpg

Dan zou hij hier zichtbaar moeten zijn voor iedereen.

Jorik

cj77
6 april 2013, 09:52
http://imageshack.us/photo/my-images/6/20130402173651.jpg/


ik hoop dat jullie nu de fotos kunnen zien ik heb er nog een merkloze gitaar bijgezet waarschijnlijk uit azie of selfmade er staat nl niks op qua serienr of merk en hij is 5cm korter

maar ik hoop iemand heeft antwoord op de vraag waar die chandler telecaster wegkomt hoe oud etc had al email van chandler in usa maar die herkent het serienr niet ??

anyway bvd

Pepe
6 april 2013, 10:18
Het is een tele met een Paul Chandler neck. Voordat ze zich helemaal op gitaren stortten was Chandler een producent van vooral onderdelen, zoals Mighty Mite... pickups, slagplaten, bodies en necks. En ook distributeur van Butlers tubedriver totdat ze mot kregen.

Dat de neck en de gitaar niet bij elkaar horen mag duidelijk zijn. Die handtekening zegt me helemaal niks. Chandler heeft bij mijn weten nooit een signature gitaar gehad. Misschien de opdrachtgever.
Het is een beetje onhandig maar er is ook een Engelse Charlie Chandler die in ongeveer dezelfde business zit als USA Paul Chandler maar die heeft er dus niks mee te maken.

fred dons
6 april 2013, 10:25
Spanjaard in alkmaar is een tijdje importeur geweest van chandler parts (voornamelijk nekken) dus het kan een partscaster zijn (hoewel de signature iets anders suggereert ) omdat het een stratheadstock heeft is het in iedergeval niet jonger dan eind jaren 80

cj77
6 april 2013, 10:51
bedankt enig idee wat de waarde kan zijn?

Pepe
6 april 2013, 11:16
Ja kijk, daar kunnen we iets over roepen als we weten wat het is. Body is (waarschijnlijk?) chinees maar kan van alles zijn, evenals de pickups. De neck, mits okee, een euro of honderd. Maar educated guess he.

fred dons
6 april 2013, 11:29
chandler nekken waren nieuw in guldens tussen de 300 en 400, maar ga zoals pepe als zegt uit van eur 100-150 voor de neck, ze zijn vergelijkbaar met charvel nekken uit die periode maar minder populair

JP074
7 mei 2013, 14:42
Ik denk dat een iemand haar wel op zal pikken.

Mzzl.