PDA

View Full Version : Niet nieuw maar voor het eerst op een forum....



ATGP
3 april 2013, 18:41
Hallo!
Omdat ik gitaren bouw dacht ik, kom ik neem eens een kijkje op zo'n forum!
Even kijken of ik ook een plaatje kan toevoegen, die zeggen meer dan ik kan tiepen :dontgeti:
Om een idee te geven, hier een plaatje van mijn laatste telg, die is dus wel nieuw:
http://jhgguitars.nl/upload/myguitars/JHGLesPaul01/Fullsize/JHG-LesPaul-front.jpg
Benieuwd hoe zo'n forum gaat bevallen!
:strat: Hans

Jedeel
3 april 2013, 22:04
Hallo ATGP.

Welkom op het forum!!!
Ik bouw zelf geen gitaren, maar deze ziet er zeer gelikt uit!!!!

Edit: Ik zie nu pas dat we in het zelfde "dorp" wonen :)

ATGP
4 april 2013, 16:05
Hahahah dat is grappig! Kleine wereld, klein dorp....
Dank!

Duhsjaak
5 april 2013, 07:33
Hi Hans
Welkom!
Woon in een ander dorp. Terwille van de overzichtelijkheid hebben ze hier een zelfde soort dorpsraad. Met zo'n sjaak met zo'n ketting die hij omdoet als hij weer eens een lint doorknipt of (volmaakt overbodig) een jongeren orkest toespreekt. Die pubers zitten dan tamelijk voorzichtig een beetje achter hun hand te lachen. Gelukkig heeft de burgervader hier volstrekt geen last van en hij blundert gespeend van vakkennis of invoeling een minuut of 5 verder. Daarmee is voor de pubers duidelijk dat 5 minuten heel lang kunnen duren en dat je voor iets concreets niet bij de bestuurders van het dorp hoeft te zijn.

En dan de vraag stellen hoe het komt dat jongeren niet al te veel vertrouwen hebben in de politiek.

Tegen de tijd dat je hier bent gekomen met lezen (als dat al het geval is) vraag je je af of ik soms burgemeester ben. Da's niet zo. Maar ik zou dat wel kunnen. Linten doorknippen en zo.

Ik was eerst van plan om te schrijven dat we al een Hans hadden hier, maar nu ik zie welk halselement je in je plank hebt gemaakt, heb ik mijn hand over mijn hart gehaald. En moet de andere Hans maar het veld ruimen. Want die bouwt niet zulke mooie planken!

Veel plezier hier.
Vriendelijke groet, Gus

ATGP
5 april 2013, 08:50
Hoi Gus,

Dank voor je compliment! Ik ben dus wel zo ver gekomen met lezen :-)
Die Prails vind ik echt te gek! .... Maar op een Les Paul... Ik bouw eigenlijk alleen in opdracht en heb moeten constateren dat mensen in een Les Paul (achtige) een set humbuckers verwacht. Op dit moment zit er setje VanZandt (Trubuckers) in, maar dat is het nog niet helemaal, iets te nazaal, het mid- hoog en het laag vind niet zo.. maar dat kan aan mij liggen hoor!
Op dit moment wacht ik met smart op een setje Bare Knuckles, de PG's heb goede verhalen gehoord over Bare Knuckles....
Als die ook tegen vallen ga ik definitief over op de Seymour Duncan Seth Lovers, die ken ik , zijn volgens mij de beste P.A.F.'s
Maar over de PRails, die heb ik ook in mijn strat-achtige zitten, gecombineerd met een Full-shred (SH10) en een niets aan de hand Fender enkelspoel.... helemaal top! echt ale sounds zitten er in van funky via jazz naar distorion, zonder geblubber enzo... Oh wacht ik heb van die gitaar ook nog een plaatje, komtie:
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/551460_142535725912028_391923854_n.jpg
Cheers!
Hans

muziekschuur
5 april 2013, 09:01
Da's wel een ultieme zo. P90 voorin dan een single coil voor de strat slagjes en achterin een vette PAF ..... Dat is wel een complete gitaar... Mis alleen de slitcoil op het achterste element. Maar dat zou zomaar een drukknop kunnen zijn op een van de pots...

Harry
5 april 2013, 10:33
potverdrie, dat zijn kunstwerkjes! Welkom op het forum, hopelijk kun je nog veel moois met ons delen!

@Gus; die andere Hans moet ook blijven, want hij bouwt geen mooie planken maar is een zeer geschikte kerel weet ik uit eigen ervaring!!

grayfink
5 april 2013, 12:54
Ja, vind ik ook; niks mis met Kim Wilson/Hans Jansen. Of bedoel je --=HANS=--? Ook niets mis mee.

On topic: erg mooie gitaar, ik weet zeker dat je in het zelfbouwgedeelte van dit forum je hart kunt ophalen.

ATGP
5 april 2013, 13:21
Hoi Muziekschuur!
Ik houd niet zo van het splitten van een humbucker.... tenminste niet een PAF of een (in dit geval de Full Shred (scheur ijzer 'pur sang'), das wat anders dan een PAF (-; ) ander specifiek humbucker element.
De PRail daarin tegen is juist gemaakt/bedoeld om een P90 sound en een humbucker sound en een single coil (strat-standje 2 of 4) sound uit te halen... Vandaar de tuimelschakelaar, die schakelt de PRail en de toonpot meng hals en brug element, das echt gaaf! Alleen krijg ik nog wel eens commentaar da pos. 2 en 4 nu dezelfde zijn. Maar door de PRail te schakelen gebeurt er van alles in het "tonale spectrum" hahahah die woorden klinken wel heel wijs :-D

ATGP
5 april 2013, 13:23
Grayfink,

Hans is ZOOOO polulair.... :seriousf:
Ik ben nog van de oude stempel zeg maar en heb best moeite met de interface alhier, maar ik ga op zoek naar die zelfbouwhoek :cooler:

Ukeloeder
5 april 2013, 13:31
Knappe LP!
Zelfbouwforum vind je hier; ==klikketieklik== (http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?33-Zelfbouw-gitaar)

Duhsjaak
5 april 2013, 13:57
Hi all
Nee, Kim moet zeeeker blijven. Da's Kim. Wist ik veel dat dat ook een Hans is? Sorry Kim. En alle andere Hansen ook. Ook sorry. En ook blijven dus.
En deze nieuwe Hans ben ik erg blij mee.

@Nieuwe Hans
Ga lekker door met gitaren bouwen. Je strat vind ik dik OK! ZO'n halselement. Ik kwijl uit twee mondhoeken tegelijk, stamt nog uit de tijd dat ik drummer was. Want zo kun je m waterpas zetten. Zo'n drummer.

Ikzelf ben niet zo'n vreselijk grote liefhebber van humbuckers. Dus dat ligt zeker aan mij. Als je maar lang genoeg hier rond waart, zul je zeker ook een flinke schare GN'ers tegen komen die ook in hun LP (of LP achtige) single coils wil.

Ikzelf ga op den duur mijn humckers (die ik alleen enkelspoels gebruik) uit mijn LP kloon halen, ten faveure van een paar pracht P90's of zo.

Vriendelijke groet, Gus


Naschrift: Schakelaar voor bijschakelen van een element?

ATGP
5 april 2013, 17:44
Schakelaar voor:
1-P90
2-P90+Rail parallel (errugh VET)
3-Rail

Toon pot mengt hals element met brug... in combi met schakelaar is heel leuk :-)