PDA

View Full Version : Gitaarnek vernissen.



Senne
3 april 2013, 14:19
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren mijn beginnersgitaartje nog eens bovengehaald, een Fender Strat replica. Zelf heb ik nu een Epiphone Les Paul, en soms ben ik die humbuckers toch wat beu :) Maar omdat die strat er helemaal niet goed uitziet zou ik graag de nek vernissen en een glossy finish bekomen. Ik wil hier eigenlijk zo min mogelijk geld aan besteden en daarom wil ik gewoon werken met de vernis die nog in de kast staat. Een Satijn houtvernis en een Hoogglans metaalvernis. Nu is mijn vraag of die metaalvernis toch ook niet op dat hout werkt. Ik had gedacht om eerst een laag houtvernis te zetten, daarna wat afschuren met staalwol en verder afwerken met de metaalvernis. Alleen weet ik niet zeker of die wel 'pakt' op die houtvernis. Ik wil namelijk niet de hele nek verkloten. Of pakt metaalvernis ook gewoon op hout, het lijkt me raar maar het kan misschien wel :s Hoop ik :p
Iemand die hier iets meer over weet?

Alvast bedankt.

Napoje
3 april 2013, 14:33
zit er geen action bij je in de buurt? Daar kosten transpante acrylbussen € 2,- Best ok die lak. Dat kan je vast wel missen. Lees je wel even in hoe je dat moet doen in de lak FAQ.

Rizz
3 april 2013, 14:54
zit er geen action bij je in de buurt? Daar kosten transpante acrylbussen € 2,- Best ok die lak. Dat kan je vast wel missen. Lees je wel even in hoe je dat moet doen in de lak FAQ.

Ga jij 'm een beetje lekker zitten maken hier, die zijn 2,09!!! :D

Senne
3 april 2013, 15:22
Haha, bedankt! 2.09€ kan ik nog wel missen. Ik wou gewoon geen tientallen euros aan een stomme nek verkwisten ;) .. Ik zal eens bij de Action binnenspringen.

Tabula Rasa
3 april 2013, 16:52
Ga jij 'm een beetje lekker zitten maken hier, die zijn 2,09!!! :D


Hier ook 2.09. Ben nu met mijn 5e en 6e bus primer bezig, dus dat wordt toch `prijzig` :)

Napoje
3 april 2013, 16:56
Hier ook 2.09. Ben nu met mijn 5e en 6e bus primer bezig, dus dat wordt toch `prijzig` :)

Voor een maple halsje? :???:

Tabula Rasa
3 april 2013, 17:02
Voor een maple halsje? :???:

Nee, abachi body. Voor een maple halsje is bus van de blanke lak echt wel voldoende. Wel een tip: laat de boel goed uitharden. Ik ben een keer na meerdere lagen net te vroeg gaan schuren en door de oplosmiddelen trek je gelijk alle laklagen verrot. Neem echt even de tijd en laat de boel een paar uurtjes drogen voor het schuren.

oigun
3 april 2013, 17:05
Abachi zuigt...goed lang laten drogen (dunne laagjes) voor de volgende laag anders lost steeds weer de vorige laag op en trekt in het hout :D

Tabula Rasa
3 april 2013, 17:22
Abachi zuigt...goed lang laten drogen (dunne laagjes) voor de volgende laag anders lost steeds weer de vorige laag op en trekt in het hout :D

Klopt helemaal. Ik was verkeerd begonnen met een primer. Wilde makkelijk doen met actionprimer en dacht ff snel te werken, maar het zakt iedere keer in. Alles eraf geschuurd en inderdaad dunne laklagen aanbrengen. Primer is in 10 minuten droog en schuurbaar. Maar 2 keer per week is eigenlijk al te veel en te snel bij Abachi.

verder is abachi wel heel erg mooi, extreem lichtgewicht hout. Zou weleens een LP ermee willen bouwen.