PDA

View Full Version : Nieuwe telg



Robert.
3 april 2013, 00:36
Goedenavond muzikanten,

Nu ik een aantal jaar gitaar speel wil ik toch mijn kennis vergroten ook door middel van internet. Accoorden, tabs, lyrics enz, haal ik natuurlijk geregeld van het internet, maar gitaar tips en trics kan ik hier genoeg vinden ben ik achter gekomen.

Over mij:

Ik ben Robert Oltmans 21 jaar woonachtig in Alkmaar (NH), vanaf mijn 17e jaar speel ik met grote vreugd gitaar. Eerst acoustisch en sinds 2 jaar electrisch.

Mijn muzieksmaak is breed. Ik heb in verschillende bandjes gespeeld, de bandjes verschillen qua genre, maar ook de nummers in bepaalde bandjes waren heel verschillend. Zo wil ik graag doorgaan, om een echte allround gitarist/zanger te worden.

Mijn idolen: Neil Young, CSNY, Eagles vooral. Daarnaast hou ik veel van CCR/John Fogerty, Clapton, Dire Straits, Poco, Linda Ronstadt enz. Maar ook bijv. Keith Urban.

Tot slot mijn eigen 'gitarenpark':

- Acoustische Greg Bennett
- Baltimore Stratocaster model
- Gibson Les Paul Custom 2006

Ik hoop hier veel te kunnen leren en misschien wel muziekvrienden op te doen!

Groeten Robert

Harry
3 april 2013, 10:40
hoi Robert, welkom! Grappig dat je van 'ouwelullenmuziek' houdt, maar zo gek is dat niet eigenlijk, omdat er al jaren geen goede muziek meer wordt gemaakt. Zei deze ouwe lul. ;)

Duhsjaak
3 april 2013, 11:36
Hi R
Jeugdzondes, dat zijn het. En die zijn je vergeven.
(Zoooooooo, da's nog eens met de deur in huis vallen hè?)

Er is wel leuke hippy muziek. Verder laat ik het wijselijk aan je ontwikkeling over om te zien hoe je daar op iets langere duur tegen aan kijkt. Harry is een heel fijne gozert, maar hij zit nog steeds in de Piggy band (in de Piggy Bank zou leuker zijn, maar ja...., je kunt niet alles hebben.
Dus heel veel zal ie er wel niet van menen. Van dat er geen leuke muziek meer wordt gemaakt. Tenzij ie een museumband van Piggy maakt. Geloof je dat? Nee toch?

Hoe dan ook welkom!
Vriendelijke groet, Gus

Harry
4 april 2013, 11:01
haha, ik ben blijven hangen in mijn jeugdzondes. Ben ooit gitaar gaan spelen vanwege de Bintangs, en ik zet nog graag een plaatje van die gasten op. Museumrock is trouwens wel een mooie naam voor wat we doen, laten we die mooie oude muziek in stand houden. Hetzelfde geldt voor onze nieuwe Robert, hou vol!

rjm
8 april 2013, 00:06
Hoi Robert,

Welkom bij de club.
Blijft toch goeie muziek, dat, wat onze ouders ooit “teringherrie”noemde.
Mag nog graag eens een CCR, Deep Purple, Cream, etc. afspelen, en uiteraard ook zelf spelen.

Keep on rockin’, Robert