PDA

View Full Version : Gary Moore sound Thin Lizzy periode



Bram_Guitar
1 april 2013, 18:45
Hoi,

Ik probeer de sound te vinden die Gary Moore in zijn Thin Lizzy jaren had. Hier heb ik het over:

http://www.youtube.com/watch?v=OdZiUiQgjrA

Hij gebruikt op deze opname ook een aantal pedaaltjes, maar die zijn niet goed te zien.

Mijn eigen spullen waarmee ik mogelijk die sound kan krijgen:

* Les Paul
* Carl Martin PlexiTone
* Treblebooster

Kan iemand mij hier misschien EQ settings of iets dergelijks? (natuurlijk niet precies, dat hoeft ook niet, maar ONGEVEER!)

Bram

harryw
1 april 2013, 20:19
hi.

leuk om te horen dat thin lizzy leeft onder de gitaristen,is mijn favo band.
tja wat voor spul moore toen gebruikte,de melody maker die hij in de clip speelt is later gestolen.(wat hoor je dat veel)
ik vind de geluidskwaliteit niet zo in de clip.
maar het is als je het mij vraagt grotendeels moore die het geluid eruit haalt.
een beetje les paul met marshall kom je een heel end.
vind de mm wel wat doffer klinken,heeft wel wat.
als je de dvd van lizzy in sydney tegenkomt lekker laten liggen,het geluid is ruk.
moore viel die tour in toen robbo weer eens dwars was,in de kroeg zijn hand flink gesneden.
moore was ook weer snel weg,midge ure(ultravox) kon de rest opknappen.
jaren later kwam moore weer terug,op het album black rose.

E-J
2 april 2013, 00:03
Check dit clipje eens.. stuk betere kwaliteit hoewel nog zeker niet optimaal.


http://www.youtube.com/watch?v=UHomzjdkmPw

Naast dat Gary Moore een monsterspeler met een verschrikkelijke precieze, bijna foutloze techniek... ik geloof dat zowel Gorham als Moore toentertijd Marshall JMP mastervolume versterkers gebruikten... 2203 of 2204. Moore gebruikt waarschijnlijkeen MXR Distortion+ als booster, ik heb in ieder geval een oranje/geel pedaal voor hem heb zien liggen. Zijn main gitaar was de befaamde 1959 Les Paul die van Peter Green is geweest... ik kan je wel een waslijstje aan modificaties geven waarmee je jouw gitaar dichter bij een dergelijke Les Paul kunt brengen haha. De Melody Maker heeft zo te zien een Dimarzio PAF of Super Distortion.