PDA

View Full Version : Zelfbouwpakket?



dejasper
31 maart 2013, 16:35
Goeienamiddag allemaal,
ik zou graag een soort zelfbouwpakket willen kopen voor een gitaar. Zodat ik de vorm kies maar de kleuren allemaal kan veranderen en alles zelf in elkaar moet steken.
Iemand enig idee waar ik zo dingen kan kopen? Ik heb al sites gezien van Amerika enzo maar ik waat niet zeker
of ik die wel kan vertrouwen en de verzendingskosten zijn niet echt om mee te lachen.
Iemand tips? of iemand die dit reeds gedaan/ geprobeerd heeft?

alvast bedankt :)

Paul Schermer
31 maart 2013, 16:42
Hallo Jasper,

Kijk eens rond op het zelfbouw forum alhier, daar zijn al diverse bouwpakketten langs gekomen.

Enkele webshops:
Thomann.de (ook in nl)
gitarre-bestellen.de (heeft ook wat luxere modellen)
guitarsupplies.nl

De meningen over dit soort pakketten lopen uiteen; de kwaliteit is over het algemeen wat laag, al zijn onderdelen zoals pickups makkelijk te upgraden. 't blijft vaak een goedkope oplossing.
Ik heb zelf vooral veel plezier gehad aan het bouwproces zelf, als je daar voor gaat zou ik het zeker doen!

dejasper
31 maart 2013, 17:15
Bedankt dat is echt een zeer interessant antwoord! je hebt me echt geholpen, ik zal daar eens gaan kijken :)
Het is inderdaad ook vooral voor het bouwen en uiteraard hebben van een ongeveer custom gitaar :)

beunklats
31 maart 2013, 18:28
Ik heb het nooit gedaan, maar volgens mij leer je er ook heel veel van.

Hendriks
31 maart 2013, 19:59
Op Marktplaats staan ze ook , geleverd door Rudie uit Noordhorn , pakketjes zijn van Saga. Prima adres.

cale0
31 maart 2013, 22:03
Ik heb het nooit gedaan, maar volgens mij leer je er ook heel veel van.

Hoe je een gitaar in elkaar zet? Dat lijkt me toch vrij logisch ;) Je leert meer van helemaal zelf een gitaar bouwen, zelf pick ups en alles uitzoeken.

frekie
1 april 2013, 12:46
Ik zou een Allparts Strat neck kopen bij de String in A'dam. Body bij zoeken. En dan lekker je eigen Strat samenstellen. Onderdelen kan je nieuw bestellen bij sites als Tonefactory. Of 2dehands via MP.

vulvasonic
1 april 2013, 13:21
Kijk ook eens bij rockinger.de