PDA

View Full Version : de tpg man heeft mij verblijd met een captain coconut :D



PeArLjAm
23 juni 2003, 13:46
Ik snel de verpakking open gemaakt, wat opzich al een heel karwei was, super verpakt enzo. Eerste indruk is al goed!! Ik maak hem open, en hij was toch wat groter dan ik verwacht had, wat opzich helemaal niets uitmaakt :D

Ik gebruik fender stratocaster --> marshall jmc800 met 4x12 kast. Daartussen een wizard wah, die ik overigens waarschijnlijk ga vervangen voor een pic wah of rmc. Hij is toch meer voor humbucker gitaren gemaakt, klinkt geweldig ook met mijn kramer maar niet echt mijn geluid. Adaptertje in het stopcontact, amp op standby en spelen maar!

Eerst maar even de fuzz aangezet. Dit is een zogenaamde hybride fuzz, met een germanium en een siliconen transistor. Dit moet de zogenaamde probleempje wegnemen die in de orginele fuzzface het geval waren. ZOals bijvoorbeeld germanium transistoren die niet te warm of te koud moeten worden. Fuzz een beetje open, en wow!! Geweldig geluid, niet superextreem maar heerlijk dik en wat opvalt is dat hij goed met de volumeknop reageerd, de fuzz is in ieder geval goedgekeurd. Ik heb al heel wat fuzzen geprobeerd, fultone '69, dunlop reissue en boss fuzz (niet dat het helemaal eerlijk is) en deze vind ik persoonlijk beter klinken

Dan over naar de provibe, wat een cloon is van de originele univibe alleen dan met wat verbeteringen. De enige univibe die ik had bespeeld hiervoor was de reissue van dunlop, die ik vrij goed vond klinken, maar ja het kan altijd beter :razz: De provibe van de captain coconut is toch een tikje beter vind ik. 4 knoppen en nog een tuimelschakelaar die instelt of je de vibrato of de chorus mode gebruikt. De chorus mode klinkt erg dik, en jimi zou hier zeker weten tevreden mee zijn. Denk bijvoorbeeld aan machine gun, zon soort geluid valt er te verwachten. De vibrato mode is een soort tremolo, niet echt mijn stijl maar er vallen erg coole geluiden uit te halen vind ik zelf.Van hele langzame tot hele snele vibratos zijn mogelijk, net als in de chorus mode overigens.

Last but not least heb ik hier de octavia. Ik dacht mooi, drive open, volume open en fuzz aan en gaan met die banaan. Maar nee zo zit de octavia niet in elkaar, hij is moeilijker te bedienen dan men denkt. Dit klonk een beetje als een kapotte speaker ofzo :evil: :cool: Bedoeling is dat de octaaf pas echt na de 12e fret in je spel word gemixt Mij was aangeraden om de nek single coil te selecteren voor het beste resultaat, en de toon knop dichtdraaien. Dit klonk al beter, maar de toonknop op 4 gezet geeft het beste resultaat. Toen wat zetten experimenteren met de drive en volumeknop op het pedaal zelf. Wat blijkt, de drive helemaal dicht en het volume op ongeveer 2 a 3 uur, dat geeft een enorme octaaf!! Bam, die hakt er echt mooi uit. Denkt aan de solo van purple haze voor het geluid, maar dan met een nog veel duidelijkere octaaf. Met deze instelling geeft hij zelfs bij de 9e fret al wat octaaf mee.

Zoals je leest is het zeker geen makkelijk pedaal om te bedienen, het is niet zo dat als je hem inplugt je instant hendrix/srv/gilmour sounds kunt verwachten. Maar een beetje aan de knoppen draaien, amp afstellen op een overdrive is geen overbodige luxe (of een goede overdrive ervor kan ook) is het een enorm vet pedaal. Dat kan ik al zeggen na een uur spelen. BOvendien is hij truebypass, en zuigt hij geen toon weg, integenstelling tot de originele pedalen. Hij is wel duur, maar dan krijg je ook iets geweldigs. Nu op mijn verlanglijst is een expressiepedaal voor de provibe, dat maakt hem helemaal af 8-) Pff zo dat was me een lang verhaal, maar ja dat verdient hij ook :wink:

Barret Wallace
23 juni 2003, 14:10
haha geslaagde koop dus 8-)

again congrats

Thomasvv
23 juni 2003, 16:32
\Woei :) Ik ben nu nog benieuwder naar het geval :)

RadiuS
23 juni 2003, 17:37
gefeliciteerd, klinkt erg cool!!!

Quink
23 juni 2003, 19:54
Eerst maar even de fuzz aangezet. Dit is een zogenaamde hybride fuzz, met een germanium en een siliconen transistor. Dit moet de zogenaamde probleempje wegnemen die in de orginele fuzzface het geval waren. bla bla bla maakt hem helemaal af 8-) Pff zo dat was me een lang verhaal, maar ja dat verdient hij ook :wink:

[img]http://mysmilies.creativesell.net/contrib/dvv/pissed.gif http://mysmilies.creativesell.net/contrib/dvv/pissed.gif http://mysmilies.creativesell.net/contrib/dvv/pissed.gif

Neeeeee, neee, ik hoor je niet!! Laaalaalalala (stopt vingers in oren) Laa la lala la...........

Shit, te laat GAS!

PeArLjAm
23 juni 2003, 21:13
Eerst maar even de fuzz aangezet. Dit is een zogenaamde hybride fuzz, met een germanium en een siliconen transistor. Dit moet de zogenaamde probleempje wegnemen die in de orginele fuzzface het geval waren. bla bla bla maakt hem helemaal af 8-) Pff zo dat was me een lang verhaal, maar ja dat verdient hij ook :wink:

[img]http://mysmilies.creativesell.net/contrib/dvv/pissed.gif http://mysmilies.creativesell.net/contrib/dvv/pissed.gif http://mysmilies.creativesell.net/contrib/dvv/pissed.gif

Neeeeee, neee, ik hoor je niet!! Laaalaalalala (stopt vingers in oren) Laa la lala la...........

Shit, te laat GAS!

hahaha ja gas, je ontkomt er niet aan dat weet ik zeker :-( Elke gitarist heeft er last van. Ik heb de captain coconut dan net binnengehad vandaag, maar heb allang weer GAS aanvallen voor andere pedalen. Teese picture wah en Keeley compressor komen deze maand iig nog en misschien een menatone red snapper.

Robbert
24 juni 2003, 00:10
Gefeliciteerd Yori! Veel plezier met die kapitein Kokosnoot.. :D

PeArLjAm
24 juni 2003, 11:53
Gefeliciteerd Yori! Veel plezier met die kapitein Kokosnoot.. :D

Tenkjoe :cool:

sash
24 juni 2003, 16:18
Gefeliciteerd man!

Met de Octavia zou ik gewoon de volgende regel aanhouden: Drive dicht, volume helemaal open.
Dan krijg je een vrijwel cleane octavia boost en dat werkt perfect met fuzz, zeker omdat fuzz geweldig klinkt met nog es een extra volume boostje ervoor.
Probeer met alles zoveel mogelijk volume open te doen. Je krijgt wel flinke boosts overal, maar dat is wat je wilt on stage. ;)

Mitch
24 juni 2003, 22:54
Je wordt al net zo erg als sash als je niet uitkijkt :wink:
Beetje een Teese binnen no-time afdanken zeg.... als het nou de RMC-2 was die je zat was had ik 'm wel willen kopen :D

sash
25 juni 2003, 00:27
Nou tis heel raar, maar sinds m'n strat bekijk ik gewoon bijna geen pedalen meer. Wat ik nog echt wil een goeie univibe en dan ben ik klaar hoop ik ;)

Khad de laatste tijd ook wat probleempjes met die RMC3 van me, maar dat lag aan die Fralins uit m'n andere strat, die hadden zoveel laag, dat die RMC geluiden maakte die raar klonken.
Met m'n nieuwe strat is alles weer ok :)

Mitch
25 juni 2003, 09:03
Die crybaby van mij klinkt ook minder met P90's, zeker een wah-kwaal :(

PeArLjAm
25 juni 2003, 09:39
Die crybaby van mij klinkt ook minder met P90's, zeker een wah-kwaal :(

Ja, wahwah werkt het best met single coils... Over die Teese wahs, had eerst een rmc3, die ik aan sas had verkocht. Veels te ingewikkeld met al die dingen aan de binnenkant, en om hem te tweaken met je alles weer openschroeven enzo. Toen de wizard wah gekocht... werkt goed met humbuckers en single coils zeiden ze. Ik heb gemerkt dat hij met humbucker en eeen beetje gain echt ENORM goed klinkt, de best wah die ik ooit heb gehoord. Ook met single coils ngo supergoed. Ik speel alleen niet zoveel met gain, dus ik heb besloten om of de picture wah of de rmc2 wah te kopen, allebei echt voor single coils gemaakt. Ga ze binnenkort even bij de dealer proberen. Dus de wizard wah heb ik te koop nu (spam :o )

Mitch
25 juni 2003, 14:08
Ik dacht eigenlijk dat de RMC voor beide goed was ???
Moet je bekennen dat ik daar nooit zo dramatisch veel verschil in gehoord heb, hooguit dat -ie een tikkie te modderig kan worden in het laag bij humbuckers.
Hoe dan ook: hoe is het volume eigenlijk van die wizard van je ? Ik gebruik mijn wah namelijk bijna uitsluitend met humbuckers op gain, meestal voor solo's dus leek mij de R2 het handigst i.v.m. de regelbare vol. pot, maar die wizard kan ook interessant zijn (reactie op spam :D )

sash
25 juni 2003, 14:35
Ik denk persoonlijk dat die Wizard Wah beter voor jou uitkomt dan de RMC2. De RMC's (zelfs de 3) werken niet echt lekker het humbuckers en (uit eigen ervaring) met P90's.
Die nieuwe Strat van me heeft wat flink wat hoog (gelukkig geen 'icepick in the ear' hoog) en dan gaat het wel weer super. Voodoo Child all the way ;)

PeArLjAm
25 juni 2003, 14:36
Hij is het meest geschikt voor humbuckers op gain. Hij geeft een beetje een kleine boost, ietsjes meer midden volgens mij. In ieder geval, als ik bij mijn band midden in de solo die wah intrap, kom ik beter door de mix heen en hoor ik mezelf beter. Maar niet echt qua volume, meer door het toegevoegde midden voglens mij..

sash
25 juni 2003, 14:39
Dat is waarschijnlijk hoog wat er bij gegooid wordt. Dan hoor je jezelf doorgaans beter.

Mitch
25 juni 2003, 14:51
Hmmmmm.... 8-)

PeArLjAm
25 juni 2003, 14:55
Hmmmmm.... 8-)

mail geoffrey Teese or eens over. Als je met humbuckers speelt, met een beetje gain erover kan je beter de wizard wah nemen. De rmc2 is toch wat meer gevoiced voor single coils zei hij (heb hem ook gemaild) Niet dat ik hem zo graag wil verkopen aan jou, heb ook al andere reacties. En een mede forummer help ik graag :)