PDA

View Full Version : Buzz bij aanraken polepieces avri JM-pickups



caliban
30 maart 2013, 18:05
Enkele dagen geleden de pickups op mijn Squier J Mascis Jazzmaster vervangen door AVRI JM pickups. Klinkt goed, maar ik merkte dat wanneer ik de polepieces gewoon aanraak, ik een buzz hoor, en dit eigenlijk op alle polepieces. Op internet wat opgezocht, en ik vond een topic waarin men aanraadde om weerstand tussen de polepieces en de signaal wire na te meten. Ondertussen mijn neckpickup terug los gesoldeerd. Ik merk dat er tussen de witte draad (signaal wire volgens schema's) en het/de polepiece van de lage E vrijwel 0 ohm weerstand is. Enkel en alleen bij die polepiece. Enkel de bridgepickup is nu aangesloten, en als ik de polepieces daar op aanraak, is er nog altijd een buzz. Op zich wel niet zo storend, maar ik vraag me af of dit normaal is bij die pickups (bij andere pickups zoiets nooit gemerkt), en wat die kleine weerstand met de polepiece van een van de pickups inhoudt...

caliban
31 maart 2013, 17:48
Gezien de neckpickup toch uit de gitaar was, namiddag een keer geprobeerd om aan die polepiece te 'wringen', beetje proberen te draaien, beetje omhoog en omlaag bewegen ook. Nadien gemeten, en de geleiding tussen polepiece en hot wire was weg...

Wat denken jullie trouwens over de pickups beide omgekeerd bedraden? Las op een forum dat sommigen dit doen. Dus voor beide pickups zwart als hot gebruiken en wit als grond?

FruscianteFan
31 maart 2013, 17:55
zou toch geen verschil moeten maken?

Ik merk trouwens dat het Jazzmaster element (Curtis Novak) in mijn Jaguar momenteel erg gevoelig is voor storing, maar zal komen doordat ik wat statischer ben dan normaal.

caliban
31 maart 2013, 18:12
zou toch geen verschil moeten maken?

Ik merk trouwens dat het Jazzmaster element (Curtis Novak) in mijn Jaguar momenteel erg gevoelig is voor storing, maar zal komen doordat ik wat statischer ben dan normaal.

Sta je geil ofzo?
Het zou trouwens wel wat verschil kunnen maken, gezien de witte kabel het dichtst bij de polepieces 'uitkomt', zwarte kabel komt van de buitenkant van de winding als ik me niet vergis...