PDA

View Full Version : HNAD - Fender Excelsior Green with Envy



arcane
30 maart 2013, 16:15
Sinds Fender de Excelsior op de markt heeft gezet had ik enorm gas voor deze amp. Enige tijd geleden kwamen de nieuwe versies uit, in andere kleuren en met een betere speaker. Toen was het gas niet meer te houden.
Dus besteld: de Excelsior Green with Envy (haha wat een naam). Ik heb er alleen thuis mee kunnen spelen. Het is een echte Fender wat de volumeknop betreft, stilte, één mm verder is standje oorlog. Gelukkig kun je kiezen uit 3 inputs en is er op zacht volume toch nog wel een aardige tone uit te halen. Morgenochtend hebben we repetitie, dan zal ik hem eens flink aan de tand voelen. Ik ben ook zeer benieuwd wat de verschillen dan zijn tussen de 3 inputs en hoe lang deze versterker clean blijft. Het is immers maar 13 Watt. Maar aan de andere kant zit er dan wel weer speaker in die 106 dB output heeft. We zullen het morgen wel horen. Genoeg gelul. Pics or it didn't happen:

http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/Fender%20Excelsior%20Green%20with%20Envy/P3300232_zpsffadefbc.jpg

http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/Fender%20Excelsior%20Green%20with%20Envy/P3300231_zps14372a14.jpg

http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/Fender%20Excelsior%20Green%20with%20Envy/P3300229_zps29d466fd.jpg

Eko
30 maart 2013, 16:40
Mooie uitvoering! Ik heb een eerste serie en die bevalt ook nog steeds.Beetje open kunnen zetten doet wonderen.

the sure thing
30 maart 2013, 17:17
Classy!! Post je bevimdingen...

Bassa
30 maart 2013, 18:38
Heb ook een tijdje lopen te gassen op zo'n nieuwe excelsior.
Je zult er vast veel plezier mee hebben!

Mitch
31 maart 2013, 13:28
106?? Wauw, pittig ding. Wat betreft opendraaien wordt dat eerder een nadeel, maar als je juist cleaner wil blijven: groot voordeel. Veel plezier met deze looker!

arcane
31 maart 2013, 15:03
Nog even nagekeken. ik heb me vergist. 103,4 dB.

Remork1970
31 maart 2013, 16:45
Ik heb wel medelijden met de arbeider die zo'n ding in de fabriek moet tolexen, met al die sleuven...

refused199
31 maart 2013, 16:52
Zie het als een uitdaging, bovendien is het toch maar een beperkte oplage he.

Overigens een mooie aanwinst Arcane, als ik zelf niet een Bassman op de kop had weten te tikken was ik wellicht ook voor een Excelsior gegaan voor erbij! Heb hem eens uitgebreid vergeleken met de oude bruine versie en wat maakt die speaker een verschil zeg! Mooi gedefinieerd laag in plaats van modderige tonen, ronder clean geluid en minder fizzy oversturing in vergelijking tot die bruine variant!

arcane
3 april 2013, 16:35
Afgelopen zondag is de amp meegeweest naar de repetitie. Mijn bevindingen:
De amp werkt goed met pedalen.
De amp heeft voldoende volume om mee te komen in de bandrepetitie. We hebben een drummer die hard slaat.
De amp heeft zoveel volume dat het zeer lang clean blijft. Ik heb de amp alleen kunnen laten crunchen tijdens een testje waarbij ik het volume verder open draaide.
De looks van deze prachtig ogende amp worden niet door de hele band als prachtig ervaren :p
Het gewicht is voor het formaat erg prettig, 15 kg.
De bright/ dark switch is naar mijn mening niet zo handig, een potmeter was beter geweest. Ik heb op youtube al een mooie mod gezien.
De tremelo werkt goed, echter gebruik ik nooit een tremelo, ik had liever een reverb gehad. Misschien zijn daar ook wel leuke mods voor.

Luke-wannabe
3 april 2013, 23:57
Gaaf! Bij mij komt er ooit ook zo een!

Squier4ever
5 april 2013, 11:39
Afgelopen zondag is de amp meegeweest naar de repetitie. Mijn bevindingen:
De amp werkt goed met pedalen.
De amp heeft voldoende volume om mee te komen in de bandrepetitie. We hebben een drummer die hard slaat.
De amp heeft zoveel volume dat het zeer lang clean blijft. Ik heb de amp alleen kunnen laten crunchen tijdens een testje waarbij ik het volume verder open draaide.
De looks van deze prachtig ogende amp worden niet door de hele band als prachtig ervaren :p
Het gewicht is voor het formaat erg prettig, 15 kg.
De bright/ dark switch is naar mijn mening niet zo handig, een potmeter was beter geweest. Ik heb op youtube al een mooie mod gezien.
De tremelo werkt goed, echter gebruik ik nooit een tremelo, ik had liever een reverb gehad. Misschien zijn daar ook wel leuke mods voor.

Ik heb ook een bruine uit de eerste serie. Ben wel zeer benieuwd naar die speaker update, ga ik misschien ook nog eens doen. Volume is echt meer en meer dan genoeg in mijn bandje. Kan hem niet eel meer dan een kwart open draaien anders horen de blazers elkaar niet. Wat ik ook erg lekker vind is de gitaar en accordeon inputs jumperen en dan de mic input gebruiken. Erg vet, klinkt wat gebalanceerder. Bright switch op dark en gaan!

arcane
5 april 2013, 14:28
Ik heb ook een bruine uit de eerste serie. Ben wel zeer benieuwd naar die speaker update, ga ik misschien ook nog eens doen. Volume is echt meer en meer dan genoeg in mijn bandje. Kan hem niet eel meer dan een kwart open draaien anders horen de blazers elkaar niet. Wat ik ook erg lekker vind is de gitaar en accordeon inputs jumperen en dan de mic input gebruiken. Erg vet, klinkt wat gebalanceerder. Bright switch op dark en gaan!

Ik heb de eerste versie nooit kunnen beluisteren, dus ook ik kan geen vergelijking maken.
Dat jumperen klinkt interessant, dat ga ik ook maar eens testen. Kan dat overigens nog schadelijk zijn?

muziekschuur
8 mei 2013, 23:28
Nee hoor. En met een A/B box maak je er een twee kanaals versterker van.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk