PDA

View Full Version : Ibanez JEM 7VWH



rockaphilly
23 juni 2003, 13:41
Heeft iemand toevallig een 7vwh in zijn bezit en wil diegene ervaringen met mij (en de rest) delen? :P

Anders Destium
23 juni 2003, 19:18
Als ik afstudeer is dat mijn cadeautje aan mezelf, dat is over 1,5/2 jaar :D

Ik heb wel eens op 1 gespeeld, ik vond het alleen erg raar dat de knakkers van Rock Palace de actie zo hoog hadden gehouden bij het afstellen. Speelde voor de rest uitermate plezierig (maar dat doen de meeste Ibanezzen). Door de alder body klinkt de gitaar eerder fel dan warm.

Ik zou persoonlijk als ik er nu 1 zou kopen hem uit de VS laten halen, het liefst nog met de brug van vorig jaar... scheelt je echt flink veel geld :)

signsofzodiac
23 juni 2003, 20:04
Zeg Anders, heb je al een Ibbi met de nieuwe trem? Is echt net zo puik als de Lo Pro hoor, maar dan NOG lager :) Die nieuwe Universe van me bevalt me prima 8-)

Barret Wallace
23 juni 2003, 20:45
Zeg Anders, heb je al een Ibbi met de nieuwe trem? Is echt net zo puik als de Lo Pro hoor, maar dan NOG lager :) Die nieuwe Universe van me bevalt me prima 8-)

Ga jij eens ff gauw fotos posten van je nieuwe universe :razz:

Anders Destium
23 juni 2003, 22:34
Ik ben gewoon wat conservatief en bang dat ik straks van mijn geloof val :wink:

rockaphilly
24 juni 2003, 10:32
dus die trem is echt zo goed op deze gitaar en hij ontstemt echt niet? want je hoort wel es dat die gelicenseerde floydjes van ibanez nie zo goed zijn..en dat je er dan beter een originele op kan zetten..

Ooooit wordt het ook nog een cadeau'tje aan mijzelf zo'n 7vwh..tenzij hij enorm slecht speelt en klinkt..hmmm.. dus..eerst lang testen die hap! Dan zou ik ook naar Amerika gaan om em te halen..veel goedkoper.. :P

signsofzodiac
24 juni 2003, 18:22
De "oude" lo-pro's worden over het algemeen gezien als de allerbeste Floyds in the bizz. De nieuwe doet er niets aan onder, is zelfs vlakker. De stemschroefjes aanraken met de rechterhand is nu ECHT onmogelijk geworden.

Ik moet zeggen dat ik er ook moeite mee had toen ik hoorde dat ik niet de Lo-Pro maar de Pro Edge zou krijgen. Maar het bevalt me uitstekend!!

Anders Destium
24 juni 2003, 19:23
dus die trem is echt zo goed op deze gitaar en hij ontstemt echt niet? want je hoort wel es dat die gelicenseerde floydjes van ibanez nie zo goed zijn..en dat je er dan beter een originele op kan zetten..



Als je een van de goedkope oude lo-trs licensed bruggen hebt dan heb je een crappy brug (de Jem555 had er zoeen bijvoorbeeld)

Als je een edge of lo-pro edge hebt dan heb je een brug waarmee eigenlijk alle bruggen bij in het niet vallen behalve het origineel van Floyd Rose en een Schaller. Die dingen ontstemmen gewoon niet, zelfs niet bij extreem misbruik :) Ik wil nog wel eens rare fratsen uithalen met een brug (slap-vibrato's enzo waarbij je feitelijk je tremoloarm een dreun geeft) en ze blijven gewoon uitstekend gestemd 8-)

rockaphilly
25 juni 2003, 11:41
dus zo'n ibanez-brug vervangen door een originele floyd of een schaller zou een ideale vervanging zijn? of is dit verschil te verwaarlozen?

rockaphilly
25 juni 2003, 11:43
De "oude" lo-pro's worden over het algemeen gezien als de allerbeste Floyds in the bizz. De nieuwe doet er niets aan onder, is zelfs vlakker. De stemschroefjes aanraken met de rechterhand is nu ECHT onmogelijk geworden.

Ik moet zeggen dat ik er ook moeite mee had toen ik hoorde dat ik niet de Lo-Pro maar de Pro Edge zou krijgen. Maar het bevalt me uitstekend!!

je bedoelt die floyd rose speedloader-achtige brug?

burt
25 juni 2003, 23:17
Ik begin de draad een beetje kwijt te raken! De 7VWH had tot 91 een Edge, en vanaf 91 gingen de fijne mensen bij Ibanez er Lo-Pro's op zetten, en nou is er een nog nieuwere: Pro Edge (ook lekker duidelijk, een naam die de twee oude namen combineert)...?

Wat onderscheidt die nieuwe Pro Edge? En zit hij ook op de 7VSBL? en is hij zonder te frezen of te boren op een gitaar te zetten waar voorheen een Lo-Pro op zat?

Plaatjes enzo?