PDA

View Full Version : Strymon Flint vs Neunaber WET ?



StevenStrat
30 maart 2013, 11:46
Iemand ervaring met beide ?



Ik zoek een goede functionele reverb (voor sessiewerk en live) die goed blend met het originele signaal.



thanks !

toddzilla
30 maart 2013, 12:45
Ik heb een Flint en ben er heel erg blij mee, maar ik heb geen ervaring met de WET. Wat ik je kan vertellen over de Flint (ik gebruik hem voornamelijk in de 80's stand): hij klinkt gewoon heel erg goed en valt mooi en natuurlijk samen met je originele signaal. Met de drie knoppen die erop zitten voor de reverb kant kun je eigenlijk verrassend veel verschillende sounds indraaien. Vooral de color knop doet veel meer dan ik verwacht had. Maar ja, al die dingen lees je ook over de WET. Ik denk dat beide pedalen zullen doen wat je wil. Voordeel van de Flint is dat je er een te gekke tremolo bij krijgt, voordeel van de WET is dat je er andere sounds (zoals bv shimmer) voor kunt downloaden.

Misschien helpt dit filmpje bij het maken van je keuze.


http://www.youtube.com/watch?v=padN6_AEyyI

JimiDylan
30 maart 2013, 21:05
Waarom kijk je niet ook naar de Strymon Bluesky als ik vragen mag? Die hoort toch zeker wel in dit rijtje thuis dunkt me...

StevenStrat
31 maart 2013, 14:02
de bluesky vond ik wat kunstmatig klinken, blend niet mooi met het originele signaal maar legt er eerder een laag op. Spring reverb vond ik niet zo goed.
vandaar...

JimiDylan
31 maart 2013, 16:57
Ah ok, ja de bluesky lijkt idd wat digitaler. Ik ben zelf hard aan het twijfelen tussen de flint en de bluesky, bij de flint zou ik de shimmer functie missen (die je wel in de wet kan downloaden) maar het is natuurlijk wel vet om voor dezelfde prijs er ook nog een tremolo bij te hebben...

StevenStrat
31 maart 2013, 17:03
iedereen wordt wild van die shimmer reverbs maar heb nog geen enkele situatie gehad waarbij ik zoiets zou kunnen gebruiken ?

muziekschuur
31 maart 2013, 18:11
Zo'n Tc electronics toneprint voetpedaal? Zo'n line 6 pedaal?