PDA

View Full Version : Element covers voor standaard SD formaat.



Brum
30 maart 2013, 12:41
Vraagje... Kort geleden heb ik een mooi setje Seymour Duncan SH-6 setje ontvangen. Echter, zonder nikkel kapjes en dat vind ik niet geweldig lijken in m'n SG. Nou heb ik twee kapjes van een oud setje Gibson elementen afgesloopt, dat past qua formaat, maar toch vallen de polepieces net niet helemaal fijn in de gaatjes van de kapjes. Het enige wat ik me nu kan bedenken is kapjes van Seymour Duncan bestellen, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik die toch nog best aan de prijzige kant vind.

Mijn vraag is dan ook, weet iemand een passend alternatief? Schaller? Boston?

TopRob
31 maart 2013, 20:14
Zoek eens op eBay naar "pickup covers Seymour Duncan".......

Orpheo
1 april 2013, 12:38
het leuke is dat Duncan zijn polepieces net wat anders zet zodat alleen hun kapjes passen ;) (ik heb heel lang moeten zoeken naar fabrikanten die kapjes maken op duncans passen, maar duncan's kapjes zijn imho beter: dunner, solderen lekkerder vast en ze trekken minder hoog weg).

Brum
1 april 2013, 16:54
En er is echt geen ander alternatief?:???: De dikte en kwaliteit van de kapjes kan me op zich nog niet zo heel veel schelen, zolang het in ieder geval maar past. Maar da's dus alleen Duncan kapjes?

Weet iemand ook waar in Nederland te bestellen, of dat ik in ieder geval middels bank transfer kan betalen? Ik heb een beetje gegoogled en dan kom ik niet zo heel veel verder dan Amerikaanse winkels...

TopRob
2 april 2013, 10:59
Ok, nog een keertje dan: eBay!

Brum
2 april 2013, 19:43
Ik waardeer je inbreng, maar svp wel even lezen waarom ik niet via Ebay bestel. Alleen vanuit Amerika te bestellen, waar dus verzendkosten overheen komen en niet per banktransfer te betalen. Alsjeblieft ook geen discussie waarom ik het toch wel zou moeten doen, je haalt me toch niet over de streep.;)