PDA

View Full Version : starten met line 6 pod 2.0



ce5s9p
30 maart 2013, 08:29
Mijn zoon van 13 speelt een tweetal jaren gitaar en voor zijn verjaardag hebben we een line 6 pod 2.0 gekocht omdat hij al een tijdje vroeg achter effecten.

de info op internet is een beetje overweldigend; we zijn nu aan het zoeken naar een site waar users voorbeelden laten zien van hoe ze de pod instellen voor bepaalde bekende nummers maar verder dan de customtones komen we niet: blijkbaar moet je die downloaden en dan de pod nog eens aansluiten op pc ook; maar zover zijn we nog bijlange niet

wie kan een beetje helpen ?

handig zou bv iemand zijn in de buurt die snel wat dingetjes laat zien; dat werkt sneller om dingen aan te leren (zeker bij mijn zoon)

buurt van Turnhout belgie

thnks

peter_heijnen
30 maart 2013, 09:01
Het probleem is een beetje dat je de echte basis overslaat als je met een pod begint en meteen alle mogelijkheden van dat apparaat wilt gebruiken. Dat is gewoon veel te veel.

Laat dat downloaden beter nog maar even achterwege, probeer eerst maar eens 4 goede basis sounds te maken:
-rhtm clean
-rhtm od
-lead clean
-lead od

Selecteer per sound een amptype op de pod en ga knoppen draaien en vooral luisteren. Daarna voeg je eens wat effecten toe.

ruudjes
30 maart 2013, 09:01
You tube? Tik eenvoudig line 6 pod 2.

Terminus
30 maart 2013, 16:40
Het nadeel van de POD 2.0 is dat deze al wat jaartjes oud is (even oud als jouw zoontje) en daarom niet met USB aangesloten kan worden. Desalniettemin zijn custom tones (zeker op de oudere PODs) niet erg nuttig omdat ze meestal maar vaag lijken op de geluiden die ze proberen na te doen. Het loont daarom de moeite niet om de juiste kabels en software te zoeken om de POD op de computer aan te sluiten.

Het is naar mijn mening een goed idee om te weten welk effect hoe klinkt en hoe werkt (dit hoeft niet op een erg diep niveau) en vervolgens op basis van die kennis een geluid van een liedje na te maken. Het apparaat zelf is zo ingewikkeld niet als je weet wat de effecten en versterkers doen. De POD 2.0 heeft ongeveer evenveel effecten en versterkers aan boord als de meeste moderne oefenversterkers, alleen is de POD wat flexibeler qua instellingen. Het lezen van de handleiding kan meestal ook geen kwaad, in mijn ervaring zijn die van Line 6 vrij duidelijk.