PDA

View Full Version : Roland SDE-330 Dimensional Space Delay



ateng
30 maart 2013, 00:05
Heb nu een TC Electronic D-Two Delay in mijn rack zitten en bevalt nog steeds goed. Zoals sommigen misschien wel weten ben ik een Landau freak en is mijn rack heel '80 ingesteld. "Cheesy" clean met Tri chorus en over de top Landau/Lukather leadsound met een vleugje SPX90 finepitch. Alleen is het niet mogelijk om een Circular Pan delay uit mijn D-Two te krijgen. Nu zag ik een clipje van David (van HRI) en zijn demo is 1 en al '80 sound... met een Roland SDE 330 in die rack.

http://youtu.be/5r0z9jYfnq0

Wie heeft er ervaring mee met de SDE 330 en wat vinden jullie van die delay? Ik kan er namelijk 1 kopen van iemand.

Gr. Martin

morris
30 maart 2013, 01:00
Naar zo'n genoodel kan ik de hele dag luisteren. Heerlijke sounds, maar helaas niet meer al te populair ;-) Dan ben ik maar een ouwe lul, stuck in the 80s ;-) Voor wat betreft de SDE330, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij heeft Yoeri er een (gehad?). Volgens mij is de hele 300 serie het kopen waard. Er was ook een modulatie unit uit die serie die erg goed schijnt te zijn. Wellicht heeft Yoeri meer input?

peter_heijnen
30 maart 2013, 08:51
Haha de opa's bekennen kleur, ik ben volgens mij ook wel een beetje blijven hangen in de 80's. Chorus en compressor is toch gewoon mooi toch? :)

ateng
30 maart 2013, 11:45
Hahaha zo oud zijn we toch ook alweer niet!

Hey Morris, volgens mij heeft Yoerie de SDX 330 Dimensional Expander en die moet inderdaad ook super klinken als tri chorus.
Ik ga de SDE 330 gewoon proberen en dan zie ik het wel :)

ateng
31 maart 2013, 15:44
Ik heb m toch maar gehaald en moet zeggen dat ie heel veel kan! Ik heb het nog niet kunnen proberen met mijn set up maar moet vanavond optreden dus ben benieuwd. Heb mijn SDE 330 thuis in mijn bescheiden home studio uitgebreid getest en gelijk wat patches gemaakt zoals Circular delay. Alleen jammer dat er geen "Diffusion" op zit want dat maakt de PCM70 zo bijzonder... van horen zeggen dan :)

skanky
1 april 2013, 00:39
Diffusion is een parameter die je doorgaans alleen bij reverbs vind. Weet je zeker dat de pcm70 een diffusion parameter in de delay-sectie heeft?

ateng
1 april 2013, 22:56
Diffusion is een parameter die je doorgaans alleen bij reverbs vind. Weet je zeker dat de pcm70 een diffusion parameter in de delay-sectie heeft?

Yep! Dit is een PCM70 instelling voor een circular delay

Same delay algorithm, uses (up to) 6 delays (x.1-6) 0.0 Mix Level (%)
0.3 Diffusion ("the magic parameter")
0.4 Feedback (%)
1.x Levels (dB)
2.x Delay Times (ms)
3.x Low Cut (kHz)
4.x High Cut (kHz)
5.x Pan (50L is full left, C= Center)

ateng
1 april 2013, 23:07
Gister lekker gespeeld en mijn SDE-330 vind ik erg goed! Heb voor mijn lead een circular delay preset gemaakt, voor mijn Landau clean een stereo delay preset met een klein beetje chorus en een normaal delay preset met een high-cut roll of in de feedback ook met een klein beetje chorus.
Volgende week ga ik er goed voor zitten en ga ik mijn rack weer helemaal opnieuw instellen en bekabelen. Misschien een nieuwe rack want wil mijn pedalen er ook in hebben :)

peter_heijnen
2 april 2013, 13:03
Volgende week ga ik er goed voor zitten en ga ik mijn rack weer helemaal opnieuw instellen en bekabelen. Misschien een nieuwe rack want wil mijn pedalen er ook in hebben :)
Goh, en ik maar denken dat je met de sde erbij nu helemaal klaar was... ;)

ateng
2 april 2013, 21:58
Hahaha nee ben nog lang niet klaar! Wil nog een DBX compressor en een Furman power conditioner scoren en dan ben ik waarschijnlijk klaar :)

peter_heijnen
3 april 2013, 10:04
Hahaha nee ben nog lang niet klaar! Wil nog een DBX compressor en een Furman power conditioner scoren en dan ben ik waarschijnlijk klaar :)
Waarschijnlijk... ;)

Zelf ben ik gestopt met racks, maar dat is ook alweer bijna 10 jaar geleden..... :)

morris
3 april 2013, 13:48
Waarschijnlijk... ;)

Zelf ben ik gestopt met racks, maar dat is ook alweer bijna 10 jaar geleden..... :)

Tijd om weer te beginnen Peter? De cirkel moet wel rond blijven he ;-)

ateng
3 april 2013, 23:09
Waarschijnlijk... ;)

Zelf ben ik gestopt met racks, maar dat is ook alweer bijna 10 jaar geleden..... :)

Ik heb ook een periode gehad hoor dat ik mijn rack in de loods liet staan en alleen met een combo en pedalboard heb gespeeld of rechtstreeks in de tafel prikken met mijn Vox Tonelab. Maar toen ik een ander half jaar geleden Thomas Berge moest begeleiden en weer over mijn rack speelde toen kickte ik weer op mijn sounds en sindsdien mijn vaste live gear gebleven.

peter_heijnen
4 april 2013, 09:00
He, straks krijg ik ook weer aandrang. :)

Maar eerlijk is eerlijk, ik denk vaak terug aan die oude sound. Zou de cirkel dan echt vicieus zijn? ;)

sandert1978
4 april 2013, 18:41
Haha...door dit soort filmpjes overweeg ik ook al langer om weer een bescheiden rackje te bouwen. Ik ben al stiekem op MP aan het neuzen om alles wat ik ooit aan 19" spul had, opnieuw te verzamelen. 19" is het nieuwe vintage en is de cirkel idd vicieus in mijn geval;)

peter_heijnen
5 april 2013, 10:44
Ook raar, ik krijg opeens ook weer flashbacks van het exacte moment waarop ik dacht 'hier stop ik maar eens mee'.... ;)

Hoewel, zo'n kemper powerrack met een 2x12 is nog best te doen, hmm.

ateng
5 april 2013, 17:05
Dat is zeker niet gek zo'n Kemper rackversie!! Heb een tijdje terug nog over nagedacht om een 19" Kemper te halen omdat we in ear gebruiken en dan is een Kemper ideaal.
Maar dan nog zou ik mijn rack niet weg doen :)

peter_heijnen
6 april 2013, 10:10
Ja dat snap ik wel.

Ik ga binnenkort wellicht een digitech gsp1101 scoren. Is maar 1he en ik wil graag klein beginnen.

Die kan dan gewoon dienst doen als complete preamp incl fx voor in-ear, maar dus ook als ir-loader/fx-unit. Als dat goed werkt, zie ik mezelf ook wel weer een leuke meerkanaals buizen preamp oppikken. :)

Speeddemon
22 november 2013, 14:28
Heb zelf ook de D-Two en SDE-330 gehad in m'n studio, maar weggedaan toen de Sony DPS-V77 toegevoegd is; dat is al meer niveautje Eventide, zeg maar (nog niet helemaal).
Heb de SRV-330 (reverbs) nog wel gehouden; ik vind de interface best te doen (en dat voor een Roland unit! :hide: ) en klinkt te gek.

@Ateng; wat DBX compressors betreft, als je mono speelt: DBX 160X of 160XT. Die 166 is hooguit in de A versie nog interessant, maar de XL, XS, 1066 en 266's zou ik keihard links laten liggen.
Heb zelf nog 2 166's (blackface, met de gekleurde knopjes...hey Stefman, als je meeleest, dat zijn m'n Zwarte Piet compressors, bedenk ik me nu! Goedkope krachten, bestuurd door een blanke. Heb ze soms zelfs in 'Slave' mode staan. :seriousf: ), die zijn relatief simpel, maar wel lekker qua punchy VCA sound. Heb ze alleen flink onder handen genomen qua re-capping, aangezien ze bijna 30 jaar oud zijn ('84 en '86), en 2 160X's, die ik niet snel verwacht weg te doen.