PDA

View Full Version : klank chinese epiphone les paul Modderig/nasaal



ErikH
29 maart 2013, 22:17
Ik heb een Chinese Epiphone Les Paul plus top met de standaard elementen er in. De klank van de gitaar staat me steeds meer tegen. Hij klinkt er donker/modderig/nasaal (noem het hoe je wilt) en er zit weinig expressie in het geluid. Bovendien is de output niet erg groot. Ik heb een o.a. een sterling Music Man JP50 en die geeft veel meer output met veel meer transparantie.

Wat kan de oorzaak zijn van het geluid? Ligt het aan de elementen of zou de electronica er omheen niet lekker zijn? Ik weet dat klank nogal persoonsgebonden is, maar dit is gewoon slecht en het zou beter moeten klinken volgens mij.

Graag jullie advies.

Venlonaer
29 maart 2013, 22:36
Je kunt een seymour duncan JB proberen. Veel gebruikt element.

Tabula Rasa
29 maart 2013, 22:37
Elementen zijn prima, mogelijk is de combinatie rot.

Als je lef hebt... openslopen en 1 spoel herwikkelen met een dunnere draad.

Rens Buursen
29 maart 2013, 22:51
Heb je al een keer nieuwe snaren geprobeerd?

Als je besluit andere pickups te zoeken moet je eens op http://www.dragonfireguitars.com/index.php?cPath=124_129 kijken. Ik heb zelf een setje PHAT screamers in mn Epi standard zitten en ik vind het wel lekker klinken. (Ik heb geen flauw idee wat voor muziek je wil maken maar ze hebben een best redelijk aanbod voor nette prijzen.)

nusti
29 maart 2013, 23:28
Ik heb een standard gehad met hetzelfde probleem.
Zorg iig voor goede snaren.
Ik heb in eerste instantie de potmeters en condensators vervangen door cts en mallories. Scheelde al een hoop.
Later heb ik de chromen kappen verwijderd. Het geluid werd weer iets helder.

ErikH
30 maart 2013, 07:12
Ik zat ook te denken aan een repot en recap in eerste instantie en ook het verwijderen van de covers omdat dat nogal wat kan schelen. Ik ga wat proberen en als blijkt dat dit niet voldoende helpt komen er andere pups in.

ErikH
30 maart 2013, 16:49
Het probleem is al voor een belangrijk deel opgelost door de pickup een flink stuk omhoog te schroeven. Klank blijft wat modderig, maar al stukken beter. Ik heb de control cavity even open gehad, maar dat lijkt wel spaghetti. Er zit een enorm overschot aan draadlengte in. De potmeters zijn van Alpha. Dat zal wel standaard zijn denk ik.