PDA

View Full Version : Line 6 Flextone Duo, vraag naar tips voor mooie sounds.



Parmentier
28 maart 2013, 21:44
Beste Leden,

Sinds ik begonnen ben met gitaar spelen heb ik eigenlijk altijd dezelfde versterker gehad, een line 6 flextone duo. Toen ik net begon met spelen was dit voor mij een fantastische versterker, lekker veel opties en instellingen om uit te putten. Nu ik wat ouder ben en mijn spel volwassener is geworden merk ik de laatste jaren dat ik in het totaal niet meer tevreden ben over zijn capaciteiten. Er zitten gewoon té veel opties op dat ding wat geen enkel geluid een echte body geeft, of karakter. Na lang uitvogelen heb ik nu eindelijk een sound op save waarvan ik de instellingen ook nog eens vergeten ben. Ik weet zeker dat deze versterker meer karakter heeft maar ik krijg het er momenteel onmogelijk uit. De laatste tijden speel ik veel blues en jazz. Heeft iemand ervaring met deze versterker en tips? Alvast bedankt!

Alle best,

Parmentier

DarknessAwaits
29 maart 2013, 13:28
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar kan je een tip geven:

- Begin zo basaal mogelijk, alle fx uit.

- Selecteer een amp model (neem aan dat je die hebt op de Line6) waar je de beste ervaring mee hebt, of juist eentje die in de buurt komt van wat jij wél een lekkere versterker vindt.

- EQ flat, dus alles van treble, bass, middle in het midden.

- Begin met spelen, en probeer te bepalen wat je mist. Beetje hoog bij draaien of juist eraf, etc.

- Daarna pas beginnen met toevoegen van fx, en dat dan rustig aan opbouwen.

Succes!

Parmentier
30 maart 2013, 18:10
Bedankt Darkness, ik ga er mee aan de slag!