PDA

View Full Version : Fender Mustang vs Fender Super Champ X2



Joreeen
28 maart 2013, 14:56
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe amp voor thuis en om wat te jammen met vrienden, mijn oog is gevallen op de Fender Mustang reeks (volledig transistor, met superveel presets) en de Fender Super Champ X2 (de head + cab (buis in zowel voor als eindversterker (of heb ik het mis?))) Effecten zijn wel cool, en die USB voor het gebruik van Fender Fuse ook, maar welke is het best voor thuis en kleine jamsessies? Is er veel verschil qua geluid? Ik ben van plan om ze in de loop van een paar weken eens te gaan testen!

Wat zijn jullie bevindingen hierover?

Greetz,
Joren

Rick trodat
28 maart 2013, 15:24
Ik heb de voorloper van de x2 de xd en die is fantastich. Veel bang 4 the buck. Geweldig fender clean buizen sound en zeker ongelooflijk voor dat geld. Daarnaast is ie heel erg veelzijdig. Hij klinkt wel beter met een andere speaker, maar op normaal volume gaat dat prima.

Die mustang zou ik echt overslaan. Kijk maar eens op youtube. Er zijn genoeg filmpjes om je te orienteren

arcane
28 maart 2013, 17:47
Ik heb ook de xd gehad. echt een hele fijne amp. Heb toen ook de speaker vervangen, door een jensen. Ik merkte niet heel veel verschil.

Rick trodat
29 maart 2013, 10:44
Ik heb ook de xd gehad. echt een hele fijne amp. Heb toen ook de speaker vervangen, door een jensen. Ik merkte niet heel veel verschil.

Dat komt omdat de special design speaker nagenoeg gelijk is aan de jensen c10r. De standaard speaker klinkt goed maar zit snel tegen het kookpunt op hoog volume. De jensen ook. Hij geeft weleenswaar 25 watt ( te optimistisch) aan om vol volume heb je een flinke breakup te pakken. Ik vond em heel goed klinken over de mod 10-50 van jensen, maar ook over een celestion g-12 65 en een jensen c15K.

Maar standaard is het een geweldige goede amp die makkelijk mee kan met de blues junior ( mooiere reverb en een betere speaker)

Joreeen
30 maart 2013, 11:32
Wat me ook echt interesseert zijn de Vox AC versterkers, maar is zo'n 15 watter wel zwaar genoeg voor optredens? Want wil hem ook graag thuis gebruiken, hele grote twijfel tussen de Fender Super Champ X2 en de Vox AC15 (of de 30, maar gaat de 30 ook voor thuisgebruik?)

Thx!
Joren

Bassa
30 maart 2013, 11:34
Wat me ook echt interesseert zijn de Vox AC versterkers, maar is zo'n 15 watter wel zwaar genoeg voor optredens? Want wil hem ook graag thuis gebruiken, hele grote twijfel tussen de Fender Super Champ X2 en de Vox AC15 (of de 30, maar gaat de 30 ook voor thuisgebruik?)

Thx!
Joren
Die 2 zijn heel erg verschillend 30 word al snel te luid voor thuis gebruik.
Kan je ze niet alle 2 ergens proberen??? Veel winkel hebben wel een vox ac15 staan en een x2 zal je ook wel ergens vinden.

Joreeen
30 maart 2013, 11:41
Dat de 30 te luid kan zijn voor thuis, had ik al gelezen, maar kan je met een 15 het podium op?

Greetz,
Joren

Bassa
30 maart 2013, 11:53
Dat de 30 te luid kan zijn voor thuis, had ik al gelezen, maar kan je met een 15 het podium op?

Greetz,
Joren
Clean word dat best lastig.

Rick trodat
30 maart 2013, 12:21
Gelukkig kan je tegenwoordig met elke versterker het podium op. Koop er voor een paar tientjes een microfoon bij, zet die voor je amp als je gaat optreden en voila! Je kan met elk wattage het podium op

lauke_101
30 maart 2013, 16:03
Mijn AC30 (een CC1) kan nog prima voor thuisgebruik ook, de master volume werkt erg goed. Wel klinkt hij natuurlijk véél lekkerder als hij een beetje staat te ronken, maar het is te doen. Tussen 15 en 30 watt zit sowieso qua volume weinig verschil, maar als je live de boel echt goed clean wilt houden is ~30 watt wel zo'n beetje het minimum.