PDA

View Full Version : Bibi - Behind Blue Eyes



BibixMusic
28 maart 2013, 13:35
Limp Bizkit komt 10 juni naar Nederland en ik ga proberen een kaartje te bemachtigen :D

Naar aanleiding daarvan bedacht ik me dat ik deze (one take) cover nog even aan jullie wil laten horen, oorspronkelijk van The Who of course.
Het is al een tijd geleden dat ik dit heb opgenomen.. maar ik ben benieuwd naar jullie mening :)

https://soundcloud.com/biebs2/limp-bizkit-die-wie-jam-ish

beruk
28 maart 2013, 14:59
Ik ben er niet erg weg van. Je doet er teveel mee. Dat net niet aanslaan van je stem, andere zanglijnen hier en daar. Is mij te gekunsteld.
Zou je nu beter doen, ik weet het zeker.

barno
28 maart 2013, 15:35
ik vind het, op de laatste minuut na, echt héél goed.

Jedeel
28 maart 2013, 18:16
Voor mij mag jij ipv Anouk (met haar 'vogellied') naar het songfestival!!!

Hier - in jouw eigen interpretatie van deze song - zit veel meer emotie!!!!

BibixMusic
29 maart 2013, 12:48
Merci!

Beruk, vind jij deze dan bijvoorbeeld mooier?
https://soundcloud.com/biebs2/fix-you-coldplay-cover

Gekunsteld tsja.. Ben ik het niet helemaal mee eens.
De originele bridge zingen zoals Limp dat doet is een beetje raar, dus heb ik daar een soort jam van gemaakt.
Ik dacht zelf dat die duizend coupletten en refreinen uiteindelijk een beetje saai werden als ik er niks mee deed :D

beruk
29 maart 2013, 13:03
Merci!

Beruk, vind jij deze dan bijvoorbeeld mooier?
Ik dacht zelf dat die duizend coupletten en refreinen uiteindelijk een beetje saai werden als ik er niks mee deed :D
1: ja, veel!
2: veel gemaakte denkfout. Je natuurlijke aanpak en je eigen stemgeluid zijn écht goed genoeg!! Ik zou wensen dat je meer met de tekst doet. Uiteindelijk vertel je als zangeres een verhaal.

Bassa
29 maart 2013, 13:11
Ik vind er niks mis mee.
Klinkt echt heel erg goed!

BibixMusic
30 maart 2013, 10:22
Ik heb juist meer met de tekst gedaan in my opinion haha.
Neem als voorbeeld 'I'm not telling lies', die 'lies' heb ik extra aangezet en daarna het refrein ook, om het echt duidelijk te maken zegmaar (de emotie).
Het is altijd mijn doel om de tekst zo goed mogelijk over te brengen met de juiste emotie.

Within Temptation's kwam ik net tegen op youtube:


http://youtu.be/avVi4rdjUXk

beruk
30 maart 2013, 13:47
Als je zacht zingt, en dus niet het fluisteren, hoor ik vaak in het begin van een zanglijn een soort kraakje, dat vind ik niet zo mooi. Net of je ademsteun er nog niet is. Ik wil het wel in je souncloud opname aanklikken?
Vergeleken met de uitvoering van Within Temptation kies ik voor de jouwe hoor!

BibixMusic
30 maart 2013, 19:40
Ah, ik weet precies wat je bedoelt :)
Deed ik vroeger heel vaak.. maar ik ben het sinds de eerste zangles op de Rockacademie aan het afleren, want mijn docente merkte het ook al op.

En bedankt voor het compliment! :D

B~Rock
2 april 2013, 10:41
Op de een of andere manier begint het steeds volwassener te klinken. Komt denk ik m.n. door de manier waarop je de zangpartij invult. Beetje zoiets als een gitarist die van technisch begaafd noten spuien transformeert tot iemand die "een verhaal" kan vertellen. Keep it up!

BibixMusic
3 april 2013, 07:16
Thanks!

Fijn om te horen :)