PDA

View Full Version : twijfel over een mogelijke ruil...



YannickH
28 maart 2013, 01:08
ik heb al een tijdje mijn esp eclipse CTM I te koop staan en ik heb een voorstel voor dit gekregen:
http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/mayones-maestro.jpg
een mayones maestro...

nu die kosten nieuw 3000+
ik heb deze al bespeeld maar dat is al een hele tijd geleden(paar jaar) en ik zou deze in drop C willen gebruiken maar ik twijfel een beetje dat ik de mayones wel kan gebruiken voor zware metal toestanden...

wat denken jullie zelf van de ruil?

voor alle duidelijkheid, ik heb mijn esp nog!

arjanb01
28 maart 2013, 06:56
Niet doen! Deze is semi hollow maar er zal wel een mahonie toneblock in zitten. Dan nog twijfel ik of je met deze elementen high gain metal kan spelen. Ik zou die esp houden. Ook qua inruilwaarde is een esp makkelijker door te verkopen dan die mayones. Krijg je een mayones regius aangeboden, dan zou ik dat wel overwegen.

Orpheo
28 maart 2013, 09:12
Ted Nugent speelt ook knetterharde rock op een byrdland (geloof ik). Kan best...

YannickH
28 maart 2013, 10:45
Ik ga eens afspreken om de mayones te testen. Hij heeft er wel een seymour duncan custom5 en een 59 inzitten

Rinze
28 maart 2013, 11:07
Het is even kijken hoe het gaat qua feedback denk ik. Hangt ook van je volume en de hoeveelheid gain af. IK heb met mijn Framus Tennessee wel eens flink hard staan blazen, ging prima qua feedback. Maar dat verschilt per gitaar. De vraag is of je het type metalsound wat je voor ogen hebt eruit krijgt. Een semi-akoestische constructie klinkt toch wat anders dan een solid. Uitproberen.

Denk inderdaad dat de inruilwaarde niet geweldig zal zijn omdat het een minder bekend model is. Dat heb ik met die Framus ook: door rugklachten kan ik niet meer op het kreng spelen (te groot en zwaar :(). Ik wil hem eigenlijk verkopen maar krijg er maar weinig voor terug ben ik bang.

YannickH
28 maart 2013, 13:31
mja maar als je ziet gaan esp's (hier in belgië toch) voor 1000-1300 de deur uit...
ik heb de mijne 1900 betaald met straplocks en andere knobs erbij. ze is zelfs nog onder garantie enzo maar daar houden ze hier niet veel rekening mee:(

YannickH
28 maart 2013, 16:28
ik ga het niet doen.
het is geen goed idee als ik al zohard twijfel.
ik heb mijn gedachte op een gitaar gezet en als ik nu een andere heb(de mayones) ga ik die toch weer moeten verkopen voor de andere te hebben dus...

Braindead
28 maart 2013, 16:36
Lijkt me een wijs besluit. Als je die Mayones echt wil moet je ruilen maar niet vanwege een hogere advies(nieuw)prijs. Het lijk mij dat een gitaar die semi-hollow is en met p90's is uitgerust niet de eerste keus is om metal op te spelen. De kans is dus aanwezig dat je daar na een tijdje achter komt en dan moet je deze uitzonderlijke gitaar maar weer zien te verkopen.

Die ESP verkoop je vast wel. Geduld hebben en eventueel andere verkoopkanalen aanwenden.

Check trouwens dit filmpje (of juist niet als je bang bent dat je gaat twijfelen :D): deze versie heeft dan wel seymour duncan humbuckers maar hij kan wel vet klinken met high gain ....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xA5CR_jcm-Q