PDA

View Full Version : Eenvoudig en flexibel programma voor akkoordenschema's?



alias
27 maart 2013, 21:56
Hopelijk staat dit onderwerp hier goed.

Wij willen als band graag een programmaatje, liefst goedkoop/gratis natuurlijk, waarmee we snel en eenvoudig akkoordenschema's kunnen uitschrijven, transponeren, e-mailen en printen. Moet ook complexe akkoorden kunnen herkennen, want wij spelen jazz ....

Realbook schijnt wel op andere toonhoogte te kunnen afspelen maar niet het zichtbare/uitgeschreven akkoordenschema te transponeren. Klopt dat?
Vroeger had ik band-in-a-box (op Atari), dat deed dat wel, maar daarin ging het invoeren van het akkoordenschema weer niet zo vlot.

ik hoop dat de probleemstelling voldoende informatie biedt.

Kan iemand hier ons even op weg helpen?

(Als we er ook teksten en tabs in kunnen invoeren, is het helemaal mooi natuurlijk.)

roger
27 maart 2013, 22:45
Ik heb ooit eens chordpro manager aangeschaft, jaar of 10 geleden denk ik...daarmee kun je songteksten voorzien van akkoorden. Transponeren en tabs invoeren kan ook. Als je ze print dan komen alle gebruikte akkoorden onder de tekst te staan. Maar ik heb geen idee of dat progje nog te krijgen is...

akkebaas
28 maart 2013, 00:07
Ik gebruik op de ipad Irealb, bestaat ook voor mac en (denk ik) voor windows. Heeft ook een soort band in a box functie en kan transponeren. Emailen en printen gaat ook. Je krijgt er ook gratis de akkoordenschema's van een massa standards bij. Zelf invoeren gaat niet heel vlot, maar het gaat. Teksten en tabs niet.

aaronstonebeat
28 maart 2013, 00:13
Ik doe dat soort dingen vaak in WordPad.
Waar nodig doe ik het transponeren in mijn hoofd, daar heb je toch geen programma voor nodig; toch zeker niet als je jazz speelt :D