PDA

View Full Version : Twee nieuwe, eigen songs!



JimiDylan
26 maart 2013, 22:13
Hierbij 2 nieuwe songs van mij die ik onlangs op heb genomen bij Mercy Studios in Veldhoven. Ik ben van plan om voor dit soort tracks (die duidelijk los staan van mijn band The Realms), een nieuwe band op te gaan richten omgeving Tilburg aangezien ik toch wel vind dat deze liedjes een podium verdienen :)

Zeer benieuwd naar jullie meningen ;-)

Cannonball:
https://soundcloud.com/nickpilmeyer/nick-pilmeyer-cannonball

Drag:
https://soundcloud.com/nickpilmeyer/nick-pilmeyer-drag

Tupelo
27 maart 2013, 18:27
Fijn dat je het muzikaal eenvoudig gehouden hebt.

Cannonball klinkt lekker, je hebt een goede strot, wat meer het randje opzoeken zou van mij best mogen.
Ik vind het wel erg lang duren.
Drag vind ik te netjes en te mainstream (wat opzich een compliment zou kunnen zijn, afhankelijk van waar je staat)
Probeer wat meer die southern 'Exile on Mainst.' sfeer te pakken en je hebt me.

In ieder geval wel bandwaardig; waarnaar ben je op zoek ?

JimiDylan
27 maart 2013, 19:19
Hey Tupelo, als eerste bedankt voor je reactie!

Drag is idd wat netjes en mainstream, zo was dat inderdaad ook enigszins bedoeld, normaal gesproken zit ik daar vrij ver buiten, en ik wilde dat ook eens proberen ;-). Bedoel je met Exile on Mainstreet het album van de Stones? Zo ja begrijp ik wat je bedoelt, maar het is altijd lastig om 'ballen' in een song te hebben, zonder dat je daarmee het 'hitgevoeligheid' gehalte omlaag haalt. Ik zoek mijn publiek met dit soort tracks in ieder geval in het alternatieve mainstream gedeelte, pop/rock laten we maar zeggen. De band die ik wil oprichten gaat dus denk ik ook een vrij normale bezetting hebben, ik zou zeggen drummer, toetsenist, gitarist, bassist naast mij op gitaar en zang ;-).

Tupelo
27 maart 2013, 20:00
Op gitaar red je jezelf wel denk ik; als ik jou was zou ik een lekkere boogieënde pianist zoeken ofzo.

Duhsjaak
28 maart 2013, 06:59
Hi JD
Zal weer s niet een afwijkende mening hebben. Ikzelf heb Crosby, Stills, Nash and Young altijd vreselijk gênant gevonden met hun constante bonje en hun überpersoonlijke teksten over hoe ze elkaar vrouw aan het wippen waren.

Niettemin is die manier van muziek maken vrijwel volmaakt in het vergeet hoekje geraakt en bewezen programmeerbaar op grote festivals en bewezen in verkoopaantallen. Déja Vu is een van de best verkochte hippieplaten of all times.

Je kunt je
- laten vormen naar de eisen van de huidige tijd *
- stront eigenwijs een vreselijke gok nemen en schijt hebben aan wat nu modern lijkt **

* scenario 1: Je eindigt ergens tussen alles dat er al is; je onderscheidt je niet meer; je moet je broek laten zakken om nog op te vallen

** scenario 2: Een eigen geluid is goud waard; het blijft een gok of je ermee doorbreekt, paar pittige gitaartjes bas en drums en aankloppen bij Excelsior en touren door da UK. Als je een jaar avond aan avond in kroegen speelt, kom je terug je je speelt iedereen het snot voor de ogen. Dingen die heel erg modern zijn, zijn in no time gedateerd. Ik zou uitkijken met een knieval voor wat nu wil horen. 't Zegt niks over jou en het zegt niks over wat ze morgen willen horen.

Kortom, het is niet voor het eerst dat ik heb geprobeerd te melden dat ik bijzonder blij hiervan word. Spranklende gitaartjes (elektrisch? Geen enkel probleem) onderstrepen je sterke punten: Mooie melodielijnen en fraaie harmonieën.

In NL zijn we van mening dat we moeten doen waar je goed in bent. En vervolgens krijg je het advies te gaan doen waar een ander goed in is. Met respect voor die andere meningen; het is niet mijn mening.
Kies jij maar. Ik zou het wel weten.

Zó, mijn dag is alvast mooi begonnen met die twee songs van jou!
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

JimiDylan
28 maart 2013, 10:55
Haha super bedankt weer Gus :D

Mijn maatstaaf blijft eigenlijk altijd, zou ik dit zelf willen luisteren/kopen? Als dat niet zo is, schrap ik het onmiddelijk ;-) Heel blij dat je het tof vind in ieder geval! :)

Duhsjaak
30 maart 2013, 07:54
Right! Dàt is the spirit.
Of je er rijk mee gaat worden? Maar je gaat zeker tot op mijn leeftijd door met het maken van muziek waar je zelf blij van wordt.
Als dat laatste ook voor anderen geldt, en er zijn tekenen genoeg dat dat zo is, des te beter.
Go Go Go!!!
Vriendelijke groet, Gus

GuitarL91
30 maart 2013, 15:57
Right! Dàt is the spirit.
Of je er rijk mee gaat worden? Maar je gaat zeker tot op mijn leeftijd door met het maken van muziek waar je zelf blij van wordt.
Als dat laatste ook voor anderen geldt, en er zijn tekenen genoeg dat dat zo is, des te beter.
Go Go Go!!!
Vriendelijke groet, Gus

Dat is inderdaad wat men tegenwoordig belangrijk vindt, dat gaat totaal voorbij aan mijn idee van muziek maken. Ik erger mij ook gruwelijk aan uitspraken van auditanten aan die talentenshows in de trant van 'ik wil deze wedstrijd winnen'. Ik snap niet dat muziek als een wedstrijd wordt gezien, maar goed.

On topic: Je liedjes luisteren heel relaxt weg. Het komt bij mij over alsof het je geen enkele moeite kost waardoor er een heel ontspannen vibe ontstaat. Je maatstaf is overigens een hele goede! Ga zo door!

JimiDylan
30 maart 2013, 16:18
Super, hartstikke bedankt! :D