PDA

View Full Version : EHX Pog2 power supply



JanCl
26 maart 2013, 09:49
Hey,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Pog2.
Ik heb hem tweedehands gekocht en de originele power supply zit er niet meer bij.
Nu las ik in de manual dat de Pog2 enkel met originele adapter kan gebruikt worden (9.6V VDC200mA).

Ik kan hem dus niet gewoon aansluiten op mijn pedalboard met 9V aansluitingen?

Iemand hier ervaring mee?

Thanks

fantastik_badr
26 maart 2013, 10:20
Zolang je een voeding hebt die 9V levert en tenminste 200mA werkt je POG2 vlekkeloos, ik weet niet precies wat je verstaat onder je pedalboard met 9V aansluitingen. Heb je een Voodoo Lab Pedal Power of iets dergelijks? Zo ja, zul je even de specificaties moeten opzoeken van je voeding en hoeveel mA die geeft per output.

JanCl
26 maart 2013, 10:29
All right thanks, ik zal het nakijken.
Heb nu zo'n warwick pedalboard met een aantal aansluitingen 9V en 12V ingebouwd te verbinden met losse kabeltjes.
Ben wel van plan van binnenkort iets beters te zoeken als power supply want heb toch de indruk dat het niet zo'n goeie kwaliteit is.
Behoorlijk wat ruis en feedback...

FruscianteFan
27 maart 2013, 21:08
Hey,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Pog2.
Ik heb hem tweedehands gekocht en de originele power supply zit er niet meer bij.
Nu las ik in de manual dat de Pog2 enkel met originele adapter kan gebruikt worden (9.6V VDC200mA).

Ik kan hem dus niet gewoon aansluiten op mijn pedalboard met 9V aansluitingen?

Iemand hier ervaring mee?

Thanks
Is zo te zien dezelfde adapter die bij mijn memory boy zat. Op de adapter zelf staat zelfs dat het een vervangingsadapter is voor yamaha en ibanez ofzo.

Maar is in feite gewoon een inwisselbare adapter dus. Kijk anders even op de site van het merk van je voeding, staat meestal wel bij of het geschikt is. Maar in dit geval kun je ervan uitgaan (geen garanties :p) dat het wel werkt...

Indiedennie
28 maart 2013, 20:09
Lees even de gebruksaanwijzing, de memory boy heeft bijvoorbeeld 100mA, dat staat in de gebruiksaanwijzing maar toch praten ze alleen over 200mA adapters. Dus als je geen 200mA uitgang hebt zou het alsnog kunnen werken.

JeroenP
29 maart 2013, 09:25
Ik heb recent een POG2 zonder adapter verkocht (aan jou?:P) en bij mij deed hij het altijd top op zowel de gator g-bus 8 als de voodoo pp2. 9V is voldoende, zorg inderdaad wel dat je genoeg mA hebt, deze verbruikt toch aardig wat... Mocht je dus meerdere pedalen aansluiten op dezelfde voeding kan het zijn dat je wat tekort komt.