PDA

View Full Version : Welke modeller heb jij?



SloeGin
25 maart 2013, 13:57
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier een modeller hebben en dewelke.
Heb me beperkt tot de grote, meest voorkomende.

edje kadetje
25 maart 2013, 14:22
boss GT-8

gebruik ik voornamelijk 'stand alone' (direct naar mengtafel of koptelefoon)

deefke666
25 maart 2013, 14:26
ik ben zeer tevreden met mijn pod hd500 die ik ook rechtstreeks in de mengtafel gebruik live en thuis over twee cheap ass behringer monitors (wat eigenlijk verrassend goed klinkt)

HaroldA
25 maart 2013, 15:38
Guitar Rig 4. Overigens met enorme tegenzin (k#tgeluid, latency, etc), maar het neemt wel makkelijk op.

Liquid_Metal
25 maart 2013, 16:40
Axe-FX Ultra en een Boss GT-6. Echt niet te vergelijken.

@Harold: LePou wel eens geprobeerd met een cab IR? 't Is alleen amp dus geen effecten maar dat is modelling waar ik zeer over te spreken ben.

telecastermaster
25 maart 2013, 16:47
Two Notes Torpedo CAB.

Zoiets dus:

http://www.musicgear.nl/wp-content/uploads/2012/08/Two-Notes-Torpedo-CAB-b.jpg

HaroldA
25 maart 2013, 17:28
@Harold: LePou wel eens geprobeerd met een cab IR? 't Is alleen amp dus geen effecten maar dat is modelling waar ik zeer over te spreken ben.

Cab IR's wel: was 1 bonk ellende ... 31495634 ziljoen opties en alles klonk k. LePou ga ik nog wel testen, net als Amplitube Free.

harrie-beton
25 maart 2013, 17:31
Ik gebruik een line6 pod hd pro, 19 inch en een compressor limiter van alesis en twee proel monitoren.
In het begin ook nog een losse bad horsie maar de wah van de pod hd is goed genoeg.

De compressor is alleen als limiter voor de in ear. Heb de set nu een jaar en de limiter kan eraf.

Heb ook nog een irig, vox amplug en pocket pod maar dat is voor vakanties en hotels.

peter_heijnen
25 maart 2013, 18:58
Jeuj, 'andere' staat voor!

Maw, best raar dat tonelab niet gekozen kan worden, toch echt niet de minste modeler.

Remork1970
25 maart 2013, 19:47
Waarom staat de Hughes & Kettner Zentera er niet bij? De beste!

SloeGin
26 maart 2013, 10:32
Waarom staat de Hughes & Kettner Zentera er niet bij? De beste!
Omdat de drie grote spelers het beste zijn :p

KoenGuitar
26 maart 2013, 12:47
Pod XT Live (student he ;)). Heb er wel een losse Crybaby en twee overdrives voor zitten.

FNaRK
26 maart 2013, 13:25
Digitech GSP 1101

obiwanjacobi
26 maart 2013, 14:00
Roland VG-99 (+ GK-3)

Hansie
26 maart 2013, 14:27
Digitech GSP1101 met mustbebeta V63 software en cabsims. Met deze upgrades echt een superding!

FNaRK
26 maart 2013, 14:35
Digitech GSP1101 met mustbebeta V63 software en cabsims. Met deze upgrades echt een superding!

Oh, vertel ?
Meer geluiden en effecten of ook daarwerkelijk iets met toegevoegde waarde ?

MetalPunk
26 maart 2013, 16:34
Gister mijn Kemper rackje binnen gekregen, een groot arsenaal aan bazensounds

Eric van Esch
26 maart 2013, 17:10
Line 6 POD X3

hugo
26 maart 2013, 20:46
Axefx Ultra, nog steeds erg tevreden over.

Kingfisher
27 maart 2013, 12:17
Zoom G5. Super tevreden.

dml
27 maart 2013, 12:31
Line6 POD HD Pro, rechtstreeks de tafel in. Als de financiën het toelaten, komt er dit jaar waarschijnlijk een Kemper voor in de plaats.

kokeleko
27 maart 2013, 13:56
Fender Mustang floor, goede basis sounds, rechtstreeks de PA in.

toddzilla
28 maart 2013, 10:41
Ik heb een Line 6 POD 2 die eigenlijk niet meer gebruikt wordt en op m'n laptop staat Amplitube 3.

harrie-beton
28 maart 2013, 11:46
@sloe gin

Het topic kan je beter opnieuw starten met meer keuzes en modelers en misschien een betere vraagstelling. Wat wil je weten, wil je weten wie er een modeler heeft (dat zijn er een hoop op dit forum) of wil je zoals ik vooral weten wie er mee gaat oefenen en mee gaat optreden. Want dat is voor bij een belangrijk verschil.

SloeGin
28 maart 2013, 15:24
@sloe gin

Het topic kan je beter opnieuw starten met meer keuzes en modelers en misschien een betere vraagstelling. Wat wil je weten, wil je weten wie er een modeler heeft (dat zijn er een hoop op dit forum) of wil je zoals ik vooral weten wie er mee gaat oefenen en mee gaat optreden. Want dat is voor bij een belangrijk verschil.

Ik vroeg me gewoon eigelijk af hoeveel mensen er een "high end modeller" hebben en dewelke ;)

Hansie
28 maart 2013, 17:38
Oh, vertel ?
Meer geluiden en effecten of ook daarwerkelijk iets met toegevoegde waarde ?

Meer van alles :-) maar dat vind ik nog niet zo interessant. De echte toegevoegde waarde vind ik in de mogelijkheid om andere cabsims (bv.Redwirez) te gaan gebruiken. Daarmee vind ik de Digitech qua sound echt een flinke stap vooruit doen. Kijk maar eens op www.mustbebeta.com, daarop is behoorlijk wat info en software te vinden.

kokeleko
28 maart 2013, 20:22
Ik vroeg me gewoon eigelijk af hoeveel mensen er een "high end modeller" hebben en dewelke ;)

Oh, sorry dan heb ik een foute reactie geplaatst, ik wist niet dat het er om wie het meeste geld uit heeft uitgegeven aan een modeler, nogmaals excuses.

peter_heijnen
28 maart 2013, 22:14
De echte toegevoegde waarde vind ik in de mogelijkheid om andere cabsims (bv.Redwirez) te gaan gebruiken. Daarmee vind ik de Digitech qua sound echt een flinke stap vooruit doen. Kijk maar eens op www.mustbebeta.com, daarop is behoorlijk wat info en software te vinden.
Dat is super en kun je in de loop een buizenpreamp hangen en de digitech als ir loader en fx unit gebruiken.

Laat ik nou net op zoek zijn naar een -bij grote voorkeur- 1he apparaat.. ;)

Is dat updaten veel gedoe?

ar250artist
29 maart 2013, 10:29
Op volgorde van gebruik intensiteit:

Line 6 GX / podfarm
Vox amplug ac30
Roland Cube 30

Modelling is voor mij thuis de ideale oplossing. Live nog altijd liever de buizen (studiotone combo).

Hansie
2 april 2013, 13:38
Dat is super en kun je in de loop een buizenpreamp hangen en de digitech als ir loader en fx unit gebruiken.

Laat ik nou net op zoek zijn naar een -bij grote voorkeur- 1he apparaat.. ;)

Is dat updaten veel gedoe?

Valt best mee. Het is meer een kwestie van ff in verdiepen. Dan is het zo gebeurd.

Mr.Bluesbreaker
2 april 2013, 13:49
Hier een Vox Tonelab LE en een Line 6 HD400. Die eerste werd gejat / "kwijtgemaakt" door de luchtvaartmaatschappij tijdens een tour, via verzekering maar een HD400 gekocht om de tour af te maken, en na een hoop gescheld van mijn kant kwam uiteindelijk de Tonelab weer terug. Beide erg tevreden over, als het klein/snel moet en je kan je gewone amps niet overvliegen.

peter_heijnen
2 april 2013, 14:17
Hier een Vox Tonelab LE en een Line 6 HD400.
Ok, maar wat heb je dan gestemd? Ik neem aan dat jij ook maar een keer mag stemmen?

Btw, wat betreft 'snel/klein in het buitenland'. Ik was eens in sanaa in jemen en daar zou dan een combo staan. Nou, stond er dus niet dus ik mee met een bodyguard de stad in. Daar parkeert hij onze suv midden in een mensenmenigte en ik denk wtf? 'Nee stap maar uit, hier is het', en verdomd daar staat opeens een gast met een peavey chorus 212 helemaal onder het stof, bizar... :)

arjanb01
2 april 2013, 14:43
Hier een Vox Tonelab LE en een Line 6 HD400. Die eerste werd gejat / "kwijtgemaakt" door de luchtvaartmaatschappij tijdens een tour, via verzekering maar een HD400 gekocht om de tour af te maken, en na een hoop gescheld van mijn kant kwam uiteindelijk de Tonelab weer terug. Beide erg tevreden over, als het klein/snel moet en je kan je gewone amps niet overvliegen.

Daarom kan je ervoor zorgen, als je een tour doet in het buitenland dat er een amp al op locatie staat. Steve Lukather laat zijn dure rack spullen niet eens overvliegen, want dat is te kostbaar. Dus hij zorgt ervoor dat er (in zijn geval) 2 bogners staat waar hij alleen maar zn pedalboardje hoeft in te prikken, klaar -:)

Mr.Bluesbreaker
3 april 2013, 00:32
@ Peter: heb "line 6" gestemd en ook "anders" aangevinkt.


Daarom kan je ervoor zorgen, als je een tour doet in het buitenland dat er een amp al op locatie staat. Steve Lukather laat zijn dure rack spullen niet eens overvliegen, want dat is te kostbaar. Dus hij zorgt ervoor dat er (in zijn geval) 2 bogners staat waar hij alleen maar zn pedalboardje hoeft in te prikken, klaar -:)

No shit Sherlock:) Natuurlijk kun je op de lokaties zorgen dat er amps staan, en dat doe ik ook wel af en toe. Al is het maar om mijn HD400 (zonder cabsim) uit te versterken als er iets als een Fender Twin is of een JC120. Gek genoeg prima basis voor een modeler. In mijn geval weten ze in Scandinavie, de Antillen, Duitsland of China niet wat "Hook" is. Hadden ze dat wel, had ik uiteraard een klein bordje gepakt onder de arm en was ik zo blij als een kind, maar ik ben nog geen Steve Lukather.

michaelsteen
10 april 2013, 12:57
Ik heb een: line6 pod xt, x3 live, pod studio ux1 , boss me 70, en een roland cube(telt dat ook?).
Ik heb ook een HD500 gehad en kon ik niet aan wennen. De XT gebruik ik bij mijn vriendin. De x3 live staat te verstoffen. De pod studio gebruik ik dagelijks icm headphones. De ME 70 heb ik puur voor effecten op mijn laney en orange buizenversterker. En de cube om thuis te oefenen. Damn.. ik heb best wel veel moddeling shit :P

Philippe
16 april 2013, 19:36
Ik gebruik van alles en nog wat. LePou plugins, AmpliTube, Peavey Revalver MkIII.V, Line 6 PODfarm

Het meest gebruik ik LePou en Revalver voor distortion en Amplitube voor clean.

Dit in combinatie met alle impulse responses die je je kan bedenken, maar meestal kom ik altijd terug op zelf gemaakte combinaties met Redwirez in MixIR2.

Tunes
17 april 2013, 20:52
Een yamaha DG100 en een hughes and kettner zenamp.
Persoonlijk vind ik beide, maar zeer zeker de yamaha, veel beter dan menig line6 spul.
Waar line6 vaak dynamiek mist heeft de yamaha dat zeker.

Beide zijn echt zwaar onder gewaardeerd, lees line6 had betere reclame.
Overigens is een rogerlinn adrenalinn (ook gehad) een erg leuke modeler voor wie er eens wat anders wil.

HalfBlindLefty
2 mei 2013, 23:42
Fender Cybertwin SE (wel een eeuwigdurende discussie of het nu wel of niet een modeler is)
Fender Super Champ XD ( gebruikt voor repetities en thuis)

showband
3 mei 2013, 10:38
ik heb een variax + podXTlive

maar speel live vrijwel al 3 jaar alleen met een digitech hotrod.

telecastermaster
3 mei 2013, 13:56
Persoonlijk vind ik beide, maar zeer zeker de yamaha, veel beter dan menig line6 spul.
Waar line6 vaak dynamiek mist heeft de yamaha dat zeker.


+1



Overigens is een rogerlinn adrenalinn (ook gehad) een erg leuke modeler voor wie er eens wat anders wil.

+1


http://i98.photobucket.com/albums/l265/Doel_gani/cameron-diaz-in-car-thumb-up.jpg

Speeddemon
3 mei 2013, 21:09
Line6 POD X3; alleen in de (home)studio. Heb vroegah een Boss GT-3 en Digitech Genesis 3 gehad.

tnijland
4 mei 2013, 23:01
Heb veel spulletjes uitgeprobeerd:
- Line6 POD XT (jaren gehad, prima ding voor optredens)
- Line6 POD HD500 (clean prima, overstuurd matig)
- Zoom G3 (gebruik alleen de effecten i.c.m. een buizen preamp van Koch)
- Rack 11 (beter dan Line6, slechter dan de Axe)
- Axe-Fx Ultra (mooie effecten)
- Axe-Fx II (beste wat ik tot nog toe aan modeling heb geprobeerd)

Ben benieuwd naar:
- Toekomst Kemper vs Axe

We gemerkt dat:
- Er gaat niets boven een pure buizen set (CAE OD100 of Ernst Flieck in mijn geval) samen met mijn beste multi-effect en daarom met enig gepaste trots mijn Vintage Revolution Pedalpro + Pedalino effectunit ;-)

Thyztwizta
4 mei 2013, 23:07
Line 6 Pod X3 Pro

aaronstonebeat
5 mei 2013, 00:05
Ik heb een Line6 AM4 Amp Modeller, al meer dan tien jaar; een hele tijd live gebruikt rechtstreeks in een mengpaneel, met veel genoegen. Het eerste exemplaar begon op een gegeven moment te haperen (deed het soms gewoon niet); op een beurs kwam ik een vertegenwoordiger van Line6 tegen en na het probleem te hebben uitgelegd, kon ik met het noemen van zijn naam een vervangend exemplaar ophalen bij Tonica in Groningen. Dat vond ik servicegericht van Line6!

Ik gebruik 'm nog steeds bij het lesgeven. De leerling speelt dan over mijn Cube 60 en ik over de AM4 in een Peavey Backstage Plus (die zonder de AM4 best een ruk geluid heeft).

Die 35W Peavey heb ik ooit van een grotere gesloten kast voorzien en een andere speaker maar het geluid is zonder hulpmiddelen nog steeds niet veel. De speaker is echter prima; die gebruik ik al een tijdje als extra luidspreker in een halfgesloten kast bij mijn Cube en dat klinkt uitstekend :cheerup:

Overigens werkt al dat spul van Peavey na bijna dertig jaar nog steeds, het is wel degelijk.

Henri H
5 mei 2013, 03:39
Digitech GSP 1101:seriousf:

Ik overweeg een Zoom G3/5 nadat ik ooit 's een G2 over een Fender buizencombo heb geprobeerd, maar wellicht is het beter als ik eerst AmpliTube, Revalver, of Le Pou 's ga checken? Wil het alleen voor thuis (in de huiskamer) gaan gebruiken.
De ingebouwde drumcomputer en 60 seconden audio loop in de Zoom lijkt me een leuke toevoeging.

Ik heb ooit 's een BOSS GT-8 gehad, en was wel tevreden over de effecten, maar als modeler voor een buizenamp echt onbruikbaar naar mijn mening. Via een hifi installatie klonk het wel goed, en ik mis dat ding eigenlijk best wel, want het was best een veelzijdig dingetje.

De 4-kabel-methode i.c.m. mijn JCM 800 2205 was nog wel de meest legendarische in mijn herinnering, en met een Marshall JVM was het ook zeer praktisch. Ik raakte alleen de weg volledig kwijt door de vele opties, waardoor ik nu uiteindelijk een dual/stereo buizenamp setup heb, met een stel losse pedalen en een looper switcher (Musicom Lab EFXII), ook leuk :)

hole
8 mei 2013, 09:15
Axe Ultra :ok:

Hotpepper01
10 juni 2013, 14:14
De Line 6 weggedaan en een BOSS GT-6 genomen. Werkt prima. Of ik wel lekker met die BOSS kan omgaan, hmmm, dat is een volgende vraag.... Komt nog

djurre79
11 juni 2013, 00:48
Line pod ux2 en boss gt 8

Pepe
11 juni 2013, 02:06
Ik heb inmiddels 2 cd's volgepingelt met een Line pod ux2, op een podium hou ik het simpel met buizenamps met een paar pedaaltjes voor trems & rotary voornamelijk.

LesPaulTheo
2 april 2014, 17:41
Line 6 Sonic Port via de iPad met de JamUp app.

alex1959
3 april 2014, 17:58
Kemper Head, eenvoudig te bedienen en alles is heel goed overzicht geplaatst. Wat mij het meeste verbaast is de dynamiek van deze unit en nieuwe amps toevoegen is heel eenvoudig.
Als ik dit vergelijk met een buizen amp dan mis ik de fysieke druk van de gitaar speaker omdat ik de Kemper gebruik op 2 actieve monitors.
Dit kan opgelost worden door er een eindtrap aan te hangen met een gitaarbox. dan is het resultaat niet veel anders als een buizen amp.
Erg makkelijk mee te nemen, inpluggen op de mengtafel en je heb altijd een goed geluid bij je. ik neem een gitaar, bekabeling en de Kemper mee. Spelen maar. Niks sjouwen, alles past makkelijk in de auto.
:ok:

Henri H
4 april 2014, 11:05
Zo'n Kemper Head heeft toch een (buizen-)poweramp ingebouwd?

SloeGin
4 april 2014, 11:13
Zo'n Kemper Head heeft toch een (buizen-)poweramp ingebouwd?
Je kan ze zonder en met krijgen ja

Henri H
4 april 2014, 11:39
Ok, wist ik niet.....

peter_heijnen
4 april 2014, 12:32
(buizen-)poweramp
Volgens mij alleen transistor.

Philippe
5 april 2014, 12:27
Heb sinds kort een nieuw modeller rackje met een op de kop getikte Yamaha DG1000, G Major, en Rocktron Velocity 300. Klink lekkaahh

tnijland
5 april 2014, 13:30
Heb sinds kort een nieuw modeller rackje met een op de kop getikte Yamaha DG1000, G Major, en Rocktron Velocity 300. Klink lekkaahh

Ik blijf de GMajor 1 erg goed vinden (ondanks de invloed op het geluid). De Rocktron Velocity is een hele fijne versterker en de DG1000 is al oud maar wel erg goed met hele bruikbare sounds.

Goede keuze!!

hugo
7 april 2014, 15:17
Ik gebruik nog steeds de AxeFx ultra met GT800FX, ik ben wel steeds simpeler gaan werken. Cab sims gebruik ik eigenlijk alleen thuis, live gewoon met een mic. Daarnaast meer aan het experimenteren met echte cabs, gebruik nu hoofdzakelijk een 1x12 EVM maar had er laatst een tweede 112 cab bij met een WGS et65 en dat klonk toch weer een stukkie beter, en zo blijf je bezig...

Tunes
8 april 2014, 13:47
Poeh op het moment wat veel:

Yamaha dg, nog altijd zwaar onderschat en verdomme die gemotoriseerde potmeters blijven geil.
Vox valvetronic, kost niks en leuk voor thuis.
Eleven rack.
Line 6, diverse pod dingen.
Bolt BHT 50 versterker, is een beetje modeling, echt een geweldige versterker (ik heb nog geen buizenversterker gehad die zo geweldig klinkt op laag volume, en hoog ook trouwens). In combinatie met een bolt 2x12 closed back.

Deze maar dan met een zilveren front:

http://www.musicgear.nl/wp-content/uploads/2012/02/Bolt-BTH-50-amp.jpg

Henri H
8 april 2014, 15:23
Heb je deze er ook bijgekregen?

http://jeansandlipsticks.nl/wp-content/uploads/2012/10/IMAG04351-512x306.jpg

;)

Tunes
9 april 2014, 13:06
Nee helaas niet.

Rinze
10 april 2014, 10:58
Net even zitten googlen op die Bolt, een demo gezien van Johnny Hiland, erg fraai. Al vermoed ik dat meneer Hiland ook nog een dijk van een toon neerzet wanneer ie inplugt in een bak stront met steentjes.

Tunes
10 april 2014, 11:54
Fuck dat was veel goedkoper geweest.

Rinze
10 april 2014, 12:15
En hij ziet het verschil toch niet :cooler:

harrie-beton
10 april 2014, 14:29
Ik snap dat er beetje electronica in zit maar de sound wordt bepaald door buizen en speakers.. Die Bolt is eigenlijk geen modeler vind ik.

Tunes
10 april 2014, 16:41
Eigenlijk ook niet, die electronica is er voor de reverb en wat andere zaken (waaronder een circuit waardoor deze ook op laag volume heel lekker klinkt).

herrieman
10 april 2014, 20:00
En deze dan? Is dit nou wel of geen modeler?

http://www.bluguitar.com/AMP1.html

hugo
11 april 2014, 15:23
Lijkt mij wel en cool, zou weleens een goede demo willen horen.

tnijland
11 april 2014, 16:11
Volgens mij moeten we het niet hebben van de newbe's maar van gerenommeerde firma's uit de software wereld. Denk hierbij maar het effect wat een firma als Scuffham zou hebben op het moment dat die deze software (http://www.scuffhamamps.com/product/s-gear) in een hardware doosje zouden uitbrengen.

Less is more. Deze plugins leveren 3 zeer multi-functionele amps en een paar essentiële effecten. Ik zou er heel blij van worden...

peter_heijnen
11 april 2014, 17:50
En deze dan? Is dit nou wel of geen modeler?

http://www.bluguitar.com/AMP1.html
Zo, dat ziet er eigenlijk wel heel praktisch uit...

http://www.youtube.com/watch?v=noqR_7MY2Tg

http://www.youtube.com/watch?v=ELyqM90iwZ4

AFFENGEIL!

Harald
11 april 2014, 19:28
Ziet er interressant uit. Prijs al bekend?

hugo
11 april 2014, 21:03
Volgens de site € 649,- en de remote € 349,-

herrieman
11 april 2014, 21:57
Maar is het nou wel of geen modeler?
Geen ADA en geen digitale coversie.
Het is compleet analoog.
Dus is het volgens mij geen modeler.......toch?

Maar er is errug goed over nagedacht! Met, jawel, een ienie mienie buisje :-)

Harald
11 april 2014, 22:37
Het modeling an sich boeit me niet. Flexibel, draagbaar en iets dat ook op laag volume werkt. Een paar goede basissounds, all you need. En dan wat effecten. Maar dat doet de Pod best aardig. Als dit een goede clean en goede scheur oplevert, wat effecten erbij, cool. Speakercabinet. Is dat ding mono of stereo trouwens? Voor mooie leslie achtige dingen en delays is stereo toch wel erg fijn.

Tunes
12 april 2014, 21:09
Kan je toch ook gewoon een yamaha dg combotje kopen "lexibel, draagbaar en iets dat ook op laag volume werkt. Een paar goede basissounds, all you need" en "Als dit een goede clean en goede scheur oplevert, wat effecten erbij, cool. Speakercabinet".

ALS je er tweedehands 1 tegenkomt dan kost het ook nog niet veel, bovendien is het kwaliteit.

sorry ik heb wat met die dg's

hugo
13 april 2014, 16:15
Ik gebruik ook nog best veel een Zoom G3, en is voor een simpele setup ideaal. Je hebt prima effecten en amp modelling . In de oefenruimte gebruik ik hem als effecten bak direct voor een gitaarversterker. Thuis met amp modelling en neem het ook altijd mee als back-up naar gigs.

telecastermaster
13 april 2014, 17:36
Zo, dat ziet er eigenlijk wel heel praktisch uit...

http://www.youtube.com/watch?v=noqR_7MY2Tg

http://www.youtube.com/watch?v=ELyqM90iwZ4

AFFENGEIL!


Zeker.

http://www.youtube.com/watch?v=xsDZbSKfYGI

miyaru
20 september 2014, 20:10
:hide: Ik gebruik nog heel soms een Line 6 POD v2. Wordt gebruikt als herrie geen optie is......

Voor bas heb ik nog een BassPOD, maar die gebruik ik nooit meer.

Robin.

telerocker
20 september 2014, 20:13
Nog nooit een modeler gehad, maar zo'n Zoom G5 is best leuk voor thuis en in de studio.