PDA

View Full Version : Gitaarband



Ed Kroket
25 maart 2013, 00:03
Hoi hallo, ik bedoel niet band in de zin van bandje met muziek, maar band waarmee je de gitaar om je nek kan hangen.

Sorry. Heb niet echt veel tijd gestopt in het zoeken op het internet. Misschien had ik me ook beter voor moeten stellen. Op het internet vind ik het ook wel prettig om mezelf niet voor te stellen. Misschien zwak.
Ok.

Ik heb bij mijn akkoestische gitaar een dop gekregen die ik blijkbaar in de body van m'n gitaar kan rammen;http://www.martinguitar.com/images/stories/virtuemart/product/Martin_Inlaid_Br_4fd7856da6483.jpg

EDIT: plug lijkt hierop (foto) is niet hetzelfde. Bedankt Hans voor de feedback!

Misschien een beetje flauw, maar ik mag aannemen dat ik m'n gitaar dan niet beschadig? En uhm blijft dat ding dan ook zitten?


Verder, kan ik een band ook aan mijn gitaar vastmaken zonder een gat te maken in de hals (waar de hals bij de body komt)? B.v. aan de headstock?


Bedankt, groeten,
Ed
p.s. het gaat om een Martin D28

--=HANS=--
25 maart 2013, 00:08
De pins op je fotootje zijn daar in ieder geval niet voor bedoeld, ze zijn een stuk kleiner en daar zitten je snaren mee vast in de brug. Als het goed is zit er onder in je body een taps gat waar je inderdaad een plug in kan doen, meestal zit dat ding daar gewoon standaard. Je kan je draagband prima aan de kop vastmaken zonder een gat te boren maar in de regel wordt het vaker gedaan door een bevestigingspunt op de hak van de hals te maken.
Succes ermee!

-Martijn-
25 maart 2013, 00:13
Als je zeker wilt zijn dat je gitaar goed vastzit, kan je er beter straplocks op zetten. Daar moeten wel gaten voor geboord worden, een in de hiel en een in het staartblok.

grayfink
25 maart 2013, 00:17
http://youtu.be/2mJtjPhxRds

Ed Kroket
25 maart 2013, 00:30
Hoi beste mensen, bedankt voor de snelle reacties.

Zou het kunnen zijn dat je moet uitkijken dat je niet teveel met je armen op de body gaat hangen, terwijl je de gitaar om je nek hangt net als in de video?

De hals van mijn gitaar is vrij dun (wel heerlijk btw).


Ik zal zometeen kijken of ik 't plaatje kan corrigeren.