PDA

View Full Version : HNG. LondenCity Spitfire MK2.



Henri K
24 maart 2013, 14:12
Toch al een paar weken ik mijn bezit...

http://imageshack.us/a/img255/1858/cimg2113.jpg

Een LondenCity Spitfire MK2. goede verhalen over gehoord en gelezen, was er toch wel nieuwsgierig naar geworden.
Origineel/nieuw gekocht, was er wel tevreden over, voelt goed aan, speelt fijn, niet het idee dat je een gitaar van maar 200 euro in handen hebt.
Maar toch. een paar kleine aanpassingen.
De hals waar je veel over leest dat hij te dik gelakt is, Ik vind het wel een fijne hals, en heb er nog geen problemen mee.
De brug/tremelo heb ik wel vernieuwd, zaten een paar scherpe kantjes/schroefjes aan, en het sustainblok leek nergens op. beetje iel.
Vervangen voor een Wilkinson Vintage Tremolo Steel Block. grote verbetering meer sustain.
De topkam vervangen voor een Graph Tech, zat zo'n dun plastic gevalletje in.
De slagplaat stond mij ook niet aan. was een Pearl white en is vervangen voor een Vintage Mint.
Toen ik de slagplaat eraf haalde zag de elektronica er niet zo heel best eruit, hele Kleine potmeters, pindakaas schakelaar, en dunne bedrading. vervangen die zooi.
Pickups Klonken wel goed, het schijnen Dimarzio's te zijn, Maar of dit waar is Geen idee, kunt het er nergens op terug vinden.
Ze klonken alleen een klein beetje vel en de brug was toch een beetje schel. Snijde in het gehoor.
Nu zitten er ToneRider Pure Vintage in. Klinkt nu veel voller, dikker, beter en mooier. hele verbetering.

Zeker een goede beginners gitaar, en als je een paar aanpassingen er aan doet waar je zeker mee vooruit kan.
Deze gaat zeker niet meer weg.

frekie
24 maart 2013, 14:17
Congrats! En deze LC is in handen van een kenner die weet wat je met zo'n budget Chineesje moet doen: modden! Ik heb ook een samengestelde strat met Wilkinson Vintage trem, idd veel sustain maar die pook viel er na een tijdje spontaan telkens uit. Oplossing: stukje tape om de pook.

arcane
24 maart 2013, 15:16
Gefeliciteerd. Wel jammer dat je de elementcovers niet ook vervangen hebt. Maar goed, dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Henri K
24 maart 2013, 15:37
@ Arcane,
De elementcovers wilde ik wel vervangen, ( Vintage Aged ) had ook nieuwen besteld, alleen ze pasten niet.
Te groot/diep en de gaten van de polen kwamen niet over één.
Dus moest ik ik de witte er omheen laten.

Jasper.
24 maart 2013, 16:17
Heb zelf dezelfde finish. Ben ook aardig aan het modden geweest. Wilkinson tuners. Graphtech kammetje. Toen heb ik de hals gescalloped en de pickups voor een setje gfs vervangen. En recent heb ik er een zwart slagplaatje met humbuckers op gezet. Kon niet wennen aan de single coils.