PDA

View Full Version : Marty Graveyard & the Working Men @ Dolhuis Dordrecht 4 april 2013



tillens
24 maart 2013, 14:04
Even een schaamteloze promo voor mijn band Marty Graveyard... voor de forummers uit het Zuid Hollandse, maar ook als je van verder komt natuurlijk van harte welkom ;) komt dat zien, komt dat zien!

Marty Graveyard & the Working Men zullen hun eerste show in het Dolhuis te Dordrecht spelen op 4 april 2013!
In de zomer van 2012 bracht V2 records 'Summer Holiday' uit, het het eerste soloalbum van Marty Graveyard, bekend als drummer/zanger van The Madd! Marty schreef een aantal liedjes voor dit befaamde powerpop-combo, waaronder de singles 'I Know' en 'Step into the sun'. Toen The Madd eind 2010 uit elkaar ging was het dan ook een logische stap om solo te gaan en zelf een album te maken.

Maar hoe maak je een plaat als je in je eentje bent? Simpel, je speelt alle instrumenten zelf in. Drums, Bas, Gitaar, Toetsen, Zang en koortjes staan allemaal op naam van Marty. Het resultaat, 'Summer Holiday', laat zich omschrijven als een feelgood gitaarpop album. Catchy gitaarlijntjes en dito refreinen geven je het gevoel alsof het altijd zomer is.

De plaat is lovend ontvangen. Muzikantenvakblad 'Music Maker' noemde Summer Holiday zelfs: "Het leukste Nederlandse album sinds het debuut van Racoon!" en heeft het album de maximale 5 Sterren toegekend!

Eind 2012 heeft Marty de ex-leden van I against I ingelijfd, een van de beste en meest succesvolle punkrockbands van Nederland. In deze nieuwe combinatie krijgen Marty’s ‘sunshine’ popliedjes een fijne scherpe rand en staat er een bonk aan ervaring op het podium! Marty: “Ik weet nog dat ik op mijn zestiende mijn fiets pakte om bij de lokale platenzaak het eerste cassettebandje van I against I te kopen! Ik ben fan van die gasten en ben heel blij met deze samenwerking. Een vettere band kan ik niet bedenken!”

In de blogosphere is Marty's album "Summer Holiday" door powerpopliefhebbers uit o.a. Zweden, Brazilië, Spanje en Amerikain hun favorieten van 2012 gezet! Met als klap op de vuurpijl detweede positie in de de Top 100 van de Amerikaanse powerpopgoeroe, David Bash.

Deze laatste was zo onder de indruk van de plaat, dat hij Marty Graveyardheeft uitgenodigd om op te treden tijdens het prestigieuze ‘International Pop Overthrow’ Festival in Liverpool. Op 20 mei speelt de band dan ook twee keer in de Cavern Pub en in de legendarische Cavern Club, de plek waar het voor The Beatles allemaal begon!


www.martygraveyard.com (http://www.martygraveyard.com/)
www.v2benelux.nl (http://www.v2benelux.nl)

Like us on Facebook!

Gigs:

4 april - Dolhuis Dordrecht
13 april - Bastille Schoonhoven
20 april - Rotonde Berkel en Rodenrijs
25 april - Cul de Sac Tilburg
5 mei - Bevrijdingsfestival Rotterdam
20 mei - IPO festival Cavern Pub Liverpool
20 mei - IPO festival Cavern Club Liverpool

Meer data volgen ...