PDA

View Full Version : Vox nt50h met kabinet



piker
24 maart 2013, 14:02
Hallo!

Heeft er misschien iemand ervaring met deze amp? Ik ben sterk aan het nadenken om er eentje aan te schaffen. Vooral de combinatie van clean en overdrive geluiden spreekt me aan. Mijn eerste gedacht was een AC30 maar ik denk dat deze head veelzijdiger is als de combo. Alle indrukken welkom!

http://www.thomann.de/be/vox_nt50h_night_train_50_he_bundle_2.htm

Rooker
24 maart 2013, 14:49
Ik heb zelf de gewone Nighttrain gehad. Waanzinnig dingetje en reageerde ook heel goed op pedaaltjes. Daar was mijn Ac 30 cc1 (ook een top ding) iets kieskeuriger in. Alleen voor live was het vermogen wat te laag ( ook met micen). Deze 50 watt versie zou wel eens een killer kunnen zijn. Ik miste altijd wel een reverbje, als dat in deze wel zit zou ik hem zeker is gaan testen.

refused199
24 maart 2013, 15:02
Ook deze variant heeft geen reverb hoor.
Ik heb de versterker ook eens overwogen, maar ik vond hem te eenzijdig. De Crunch klinkt wel lekker, dat was voor mij echt het fijnste van deze versterker, maar clean en overdrive vielen me gewoon erg tegen. Wat dat betreft is en blijft hij erg gecomprimeerd. De kleine broertjes van de Nighttrain zijn oefenversterkertjes en eigenlijk is deze dat ook, ook al heeft hij dan 50 watt vermogen. Leuk voor thuis, maar ik zou er niet mee op het podium willen staan.

piker
24 maart 2013, 15:25
Een reverb mist hij wel. De versterker zou alleen maar gebruikt worden op repetities en gigs. Ik denk dat hij voor thuis te luid is. Is het clean dan niet te vergelijken met dat van een AC30? Alvast bedankt voor de reacties!