PDA

View Full Version : Heil PR30 versus SM57 vergelijking



tecksmusic
23 maart 2013, 19:24
http://youtu.be/-tUs3983vag

Welke vind je het beste?

Iemand anders ervaringen met andere Heil microfoons?

pasqual
23 maart 2013, 23:51
Ik heb even een paar keer geswitched tussen de verschillende opnames en mijn primaire reactie was dat ik de Heil PR30 beter vond klinken als de SM57. Na nog wat vaker geluisterd te hebben, blijf ik bij deze mening. Je hebt toch wel de mikes op precies dezelfde plaats voor de speaker gezet? Anders klopt de vergelijking niet. Ik vind het verschil nogal groot tussen beiden. De Heil vangt meer mid-tonen op als de SM57.

tecksmusic
24 maart 2013, 10:11
Ik heb de mics gezet naar gelang ze het 'beste' klinken.
De Heil PR30 heeft nogal snel een vies hoog geluid, deze staat iets dichter naar voren.

Je kan er vanuit gaan dat ze qua micro positie wel iets schelen, de PR30 net iets dichter (nog geen cm) en mss iets verder weg van de center, maar wat je ook moet weten is dat de SM57 sowieso een meer mid/hoog gedeelte opneemt dan de PR30.

Dus met de Heil moet je eigenlijk zien te compenseren, zodra je ook dat hoog er wat in wil verlies je weer teveel body. Het is ook een zeer moeilijke micro vind ik om op te stellen, maar eens je het door hebt, kan je er best zeer goede resultaten mee krijgen. Ik heb deze micro ook nog maar een keer of 3 gebruikt, dus heb er nog niet ontzettend veel ervaring mee.

pasqual
24 maart 2013, 14:56
Wat vind je zelf het mooiste geluid?

tecksmusic
24 maart 2013, 20:44
SM57 blijft toch m'n favoriet, ook in dit geval.