PDA

View Full Version : Squier bullet, is het wat?



Hypercub
23 maart 2013, 19:00
Hallo,
ik ben bij Thomann op een mooie fender squier bullet gestuit, en vroeg me af of het wat is. Het is tenslotte een gitaar van nčt boven de 100 euro.
Is hier iemand die ervaring heeft ?
Bij voorbaat dank,

Eelco

Bassa
23 maart 2013, 19:02
1 woord: Nee.

route66
23 maart 2013, 19:02
Met een grote boog omheen lopen. Koop voor datzelfde geld beter een 2de hands london city of yamaha.

geert1976
23 maart 2013, 19:34
Suicide is self expression, oftewel hoe je het ook doet, het blijft fout, met een wijde boog omheen lopen en met de staart tussen de benen naar huis toe

Hypercub
23 maart 2013, 19:37
Het leek me ook al te waar om mooi te zijn..

Duhsjaak
23 maart 2013, 19:39
1 woord: Nee.

Schattie,
Op welke vraag geef je nou antwoord?

Is het wat (heldere vraag): Ja/nee - persoonlijk denk ik dat enige beargumentering OK is

Heb je dr ervaring mee?: Ja/nee - Ofwel ja, je hebt ervaring, dan is het uit te leggen
Ofwel nee, dan is het lastig op de vraag te antwoorden (tenzij x reden)

Eens?
Vriendelijke groet, Gus

Bassa
23 maart 2013, 19:49
Schattie,
Op welke vraag geef je nou antwoord?

Is het wat (heldere vraag): Ja/nee - persoonlijk denk ik dat enige beargumentering OK is

Heb je dr ervaring mee?: Ja/nee - Ofwel ja, je hebt ervaring, dan is het uit te leggen
Ofwel nee, dan is het lastig op de vraag te antwoorden (tenzij x reden)

Eens?
Vriendelijke groet, Gus
Sorry Gus, ik was inderdaad een heel klein beetje onduidelijk.
Heb er zelf ervaring mee gehad. Hij klonkt echt heel erg dof, de tremelo was zinloos, als je die 1 keer gebruikte was ie heel erg vals, de gitaar was niet te goed bespeelbaar te maken.
Iets duidelijker?

Jorikm
23 maart 2013, 20:21
Heb er zelf ook een.. Als je de frets laat vlakken en hem goed afsteld is hij eigenlijk best prima. Klinkt voor zijn geld goed. Gebruik hem wel zonder trenelo arm want na 1 keer gebruiken van de tremelo is hij idd vals, zoals bassa al aangeeft.

Naar mijn mening gewoon een
goede gitaar. Althans, voor zijn geld.

Jorik.

bat
23 maart 2013, 20:55
Tsja, een standaard McDonaldshamburger is voor die euro die je ervoor betaalt ook waar naar z'n geld. Toch betaal ik liever iets meer voor een hamburger die ook daadwerkelijk ergens naar smaakt. En dan hoeft het niet eens een gourmetburger in een sterrenrestaurant te zijn (lees dure Fender of Gibson), een Quarterpounder of Big Tasty is ook al iets smakelijker (lees een wat duurdere Squier dan deze).

Ik bedoel: eerst de frets vlakken, maar dan is ie wel okee. Wat kost het vlakken van die frets? En als je dat bij de aanschafprijs van deze gitaar optelt, hoever ben je dan nog verwijderd van een Squiers Standard?

Napoje
23 maart 2013, 21:00
koop een gitaar van de aldi of de lidl. Die zijn net zo kut maar minstens 30 euro goedkoper. En dan krijg je er meestal ook nog een kutversterker bij

The Underdog
23 maart 2013, 23:36
Heel lekkere gitaar. Ik heb vorig jaar eentje gekocht, voor 98 euro. De pickups (HSS) klonken op zich niet slecht, maar hadden wat weinig output. Ik heb ze dus vervangen door een setje Seymour Duncans en in de halspositie een dragonfire hot rails. De tuners heb ik ook vervangen door wilkinsons, niet dat ze zo slecht waren, maar voelden wat stroef aan. Voor 100 euro heb je echt een lekkere gitaar die alleen nog moet afgesteld worden. De mijne was perfect afgewerkt.

arnoldtims
24 maart 2013, 05:57
Jij noemt het vervangen van elementen en tuners 'alleen nog afgesteld worden' ? En dan ben je dus wel wat meer kwijt dan die 100 euro

route66
24 maart 2013, 07:25
Jij noemt het vervangen van elementen en tuners 'alleen nog afgesteld worden' ? En dan ben je dus wel wat meer kwijt dan die 100 euroJa en dan tzt topkam vervangen want hij loopt toch wel erg aan, wilkinson trem er in omdat je er toch gebruik van wilt kunnen maken. En dan heb je ineens een niet zo goedkope gitaar, die het net niet is.

jahallozeg
24 maart 2013, 08:51
koop een gitaar van de aldi of de lidl. Die zijn net zo kut maar minstens 30 euro goedkoper. En dan krijg je er meestal ook nog een kutversterker bij


zo met het verkeerde been uit bed gestapt!

The Underdog
24 maart 2013, 10:57
Jij noemt het vervangen van elementen en tuners 'alleen nog afgesteld worden' ? En dan ben je dus wel wat meer kwijt dan die 100 euro

Nee, behalve het vervangen van tuners en pickups moest die nog wat afgesteld worden, maar dat was niet echt per se nodig. De originele pickups klonken heel erg goed naar mijn mening. Ik pimp mijn gitaren graag, dat is dus, alweer, persoonlijke voorkeur. De topkam was in orde, tremolo gebruik ik niet, want ze zijn allemaal kut, zelfs op usa strats. Er moet dus niets vervangen worden, hij was in orde toen ik hem kocht.

Hypercub
24 maart 2013, 14:18
Zou ik met een iets duurdere "affinity" strat beter af zijn?
Want afstellen en frets bijwerken laat ik liever aan de vakman over.

The Underdog
24 maart 2013, 14:53
Zou ik met een iets duurdere "affinity" strat beter af zijn?
Want afstellen en frets bijwerken laat ik liever aan de vakman over.

Iedere gitaar die je in de winkel koopt moet afgesteld worden, maar da's vooral een kwestie van smaak, geen noodzaak. Een affinity is ok, maar heeft een dunnere body en een smallere hals. Voor de rest is de kwaliteit van de hardware en pickups dezelfde. De tuners zijn misschien iets beter dan die op een bullet. Als je veel kwaliteit voor weinig geld wil, kijk dan eens naar de vintage modified serie van squier. Die hebben deftige hardware en duncan designed pickups.

Dutch66
24 maart 2013, 15:01
Ik denk dat je zonder "afstellen en frets bijwerken" zelfs beter voor een Standard kan gaan.

Ik ben zelf erg tevreden over mijn Squier Tele Standard (EUR. 235,00), die was eigenlijk vanuit de doos al heel aardig afgesteld en de pu's zijn echt heel redelijk.

De affinity modellen zijn wat mij betreft echt de onderkant, hoewel ze best een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben, denk ik dat je toch al gauw iets beters wil.

Bazzey
24 maart 2013, 15:40
Nou dan ben ik blijkbaar de enige hier die een bullit strat heeft die recht uit de doos WEL goed is afgesteld ,speeld als tierelier en klinkt als een klok.
:D




Het kan dus wel..... :p

geert1976
24 maart 2013, 15:46
De goedkope Squiers zijn allemaal ruk, de CV en VM zijn eigenlijk alleen maar interessant, voor de rest zijn de Standards, Bullets en Affinity's te scharen onder de noemer "alle 13 kut", stel en repareer regelmatig gitaren voor leerlingen van een muziekschool, waar de nodige exemplaren in de omloop zijn en ik vind die dingen stuk voor stuk werkelijk "graf".
Bij LC en Doodad zitten voor het geld redelijke exemplaren tussen, maar daar is het ook een gevalletje "hit or miss".

Dutch66
24 maart 2013, 16:19
De goedkope Squiers zijn allemaal ruk, de CV en VM zijn eigenlijk alleen maar interessant, voor de rest zijn de Standards, Bullets en Affinity's te scharen onder de noemer "alle 13 kut", stel en repareer regelmatig gitaren voor leerlingen van een muziekschool, waar de nodige exemplaren in de omloop zijn en ik vind die dingen stuk voor stuk werkelijk "graf".
Bij LC en Doodad zitten voor het geld redelijke exemplaren tussen, maar daar is het ook een gevalletje "hit or miss".

en toch is er een hele schare gitaristen die daar anders over denken, maar goed die begrijpen misschien ook beter wat een prijs kwaliteit ratio inhoud.. ;)

the sure thing
24 maart 2013, 20:02
De eerste squier bulletjes uit Korea waren anders prima gitaren!

geert1976
24 maart 2013, 20:06
De Koreaanse en Japanse Bullets zijn ook prima, niet te vergelijken met de Bullets van nu

Tabula Rasa
24 maart 2013, 20:12
De goedkope Squiers zijn allemaal ruk, de CV en VM zijn eigenlijk alleen maar interessant, voor de rest zijn de Standards, Bullets en Affinity's te scharen onder de noemer "alle 13 kut", stel en repareer regelmatig gitaren voor leerlingen van een muziekschool, waar de nodige exemplaren in de omloop zijn en ik vind die dingen stuk voor stuk werkelijk "graf".
Bij LC en Doodad zitten voor het geld redelijke exemplaren tussen, maar daar is het ook een gevalletje "hit or miss".

Nou, ik heb toch echt wel 2 affinities gehad die meer dan prima waren voor het geld.

GuitarL91
24 maart 2013, 20:20
Nou, ik heb toch echt wel 2 affinities gehad die meer dan prima waren voor het geld.

Hier hetzelfde verhaal. Voor beginners kan ik de Squier starterspacks zeker aanraden, velen van dit forum echter niet. Je kan best honderd euro meer uitgeven voor een wat beter gitaar, maar als je genoeg speelt en beter wordt, wil je vanzelf een betere gitaar dan dat.

Ik heb zelf veel plezier gehad aan mijn Squier Affinity Starterspack. Gitaar speelt lekker licht, versterker (Fender Frontman 15G) is leuk als je net begint. De meeste beginners horen het verschil in geluidskwaliteit niet als men net begint. Als je maar lang genoeg op een Squier Affinity speelt, ga je uiteindelijk wel de gebreken horen die zowel de versterker als de gitaar hebben. Dan weet je dat het tijd is om naar een nieuwe gitaar aan te schaffen en kan je met een veel betere basis opzoek naar een nieuwe gitaar. Het merendeel van de beginnende gitaristen stoppen binnen twee maanden en dan staan de planken weer op Marktplaats. Ik wil daarom best wel een lans breken voor de beginnerspacks. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en biedt een prima basis om je uren op te maken.

Jorikm
24 maart 2013, 20:27
Tsja, een standaard McDonaldshamburger is voor die euro die je ervoor betaalt ook waar naar z'n geld. Toch betaal ik liever iets meer voor een hamburger die ook daadwerkelijk ergens naar smaakt. En dan hoeft het niet eens een gourmetburger in een sterrenrestaurant te zijn (lees dure Fender of Gibson), een Quarterpounder of Big Tasty is ook al iets smakelijker (lees een wat duurdere Squier dan deze).

Ik bedoel: eerst de frets vlakken, maar dan is ie wel okee. Wat kost het vlakken van die frets? En als je dat bij de aanschafprijs van deze gitaar optelt, hoever ben je dan nog verwijderd van een Squiers Standard?

Daar heb je een punt. Frets laten vlakken is inderdaad vrij duur en misschien is de gitaar dat niet waard. Ik heb het zelf gedaan waardoor er verder geen kosten aan verbonden zaten. Toch ben ik van mening als je goed zoekt dat je best muziekwinkels kunt vinden die het doen voor de prijs van een afstelbeurt. Ik ben toen (een jaar terug ofzo) naar Jasper Muziek in Winterswijk geweest met mijn Ibanez. Kon de actie niet laag genoeg krijgen (voor mij geld hoe lager hoe beter, wel zonder buzz). Conclusie: Frets moesten gevlakt worden. Ik heb hem daar gelaten en kon hem afgesteld weer ophalen.. Heeft me toen 25 euro gekost inclusief nieuwe snaren..
Het hoeft ook helemaal niet zo gek veel werk te zijn, met een uurtje ben ik klaar (mits er niet té veel verschil in hoogte vd frets zit).

Wat ik eigenlijk met mijn vorige reactie wilde zeggen was: ga niet blind af op alles wat er gezegd word over de bullets. Zelf proberen is erg belangrijk en trek daaruit je conclusies. Ik heb echt wel slechtere gitaren gezien voor 100 euro..

Gr,
Jorik.

Napoje
24 maart 2013, 20:51
Sommige zijn waarschijnlijk goed, andere waarschijnlijk brandhout. Voor de marges die erop zitten worden er in de fabriek niet teveel exemplaren afgekeurd. Bedenk dat een gitaar van €110 verkoop waarschijnlijk niet meer dat € 40 ŕ 50 inkoop kost bij de importeur. Die verdient er zo'n € 20 op en de winkelier iets van € 30-40. Inclusief verzendkosten, jawel! Dus daar gaat ie ze niet voor afstellen ŕ een uurloon van, schat ik, 40-50 €... Zorg dus dat je de goede eruit pikt.

Probleem is dat de doelgroep, beginners, dat niet goed kan. En zo komen ze aan hun slechte naam.

Hypercub
24 maart 2013, 21:10
Bedankt voor alle reacties, al twijfel ik nu of ik niet wat meer moet betalen in een winkel om een goed exemplaar eruit te halen of gewoon bij Thomann een affinity bestel als ik wat meer pegels heb.
Echt een beginner ben ik nou ook weer niet, ik speel al een tijdje (voor de lol, maar kan nog een hoop leren) gitaar en heb me intussen een Ibanez AFS75T, een cube 40XL en een Epiphone EJ200CE aangeschaft. Het leek me een leuk gitaartje voor erbij, voor het single coil geluid. Ik denk dat ik toch iets meer opzij moet leggen om een strat te hebben waar ik niet na een half jaar op uit ben gekeken.

Jorikm
24 maart 2013, 21:15
Als je al wat meer ervaren bent en het geluid en de feel van verschillende gitaren ''begrijpt'' dan kun je denk ik inderdaad beter doorsparen voor een affinity of iets dergelijks. Ik denk dat je dan snel bent uitgekeken op de bullet.

Jorik.

gitaargod
28 maart 2013, 22:01
Fijne gitaren voor maar 100 Euro, een aantal leerlingen van mij hebben zo'n gitaar gekocht. Na wat afstelwerk en een setje nieuwe snaren heb je een prima gitaar. Mijn CS Fender is niet veel handzamer, speelt eigenlijk zelfs minder, maar er er is wel een verschil in geluid.

Ik ga er sowieso nog een paar kopen, gewoon voor de fun, van elke kleur 1, elke dag een andere gitaar, cool!

peveo
14 november 2013, 15:16
Nou, tis duidelijk geen Fender usa strat , dat verschil merk je wel!!!
Ik heb wat usa strats en nog wat ander spul en kocht recentelijk een bullet, een witte want die wilde ik al heeeel lang.
Gewoon voor de fun en om zelf wat aanpassingen aan te doen.
Ik heb wat oude sullekes die ik nog had liggen gebruikt om de squier wat op te peppen.
Nu heeft de bullet: gotoh tuners, fatsoenlijke potmeters (250k) en Suhr V60 pickups.
En hoe klinkt ie nu?
Nou, best wel okay eigenlijk. Vooral clean is het een sprankelend gitaartje geworden, maar dat zal aan die Suhrs liggen icm de nieuwe pots.
Die tremelo is idd bagger en wil ik vervangen door een oude fender tremelo die ik nog heb liggen alleen past die r niet zomaar in, dat vergt wat knutselwerk.
Dus nu de tremelo maar vast zetten denk ik.
Actie heb ik zelf wat aangepast en nieuwe snaartjes erop ,maar direct uit de doos is de gitaar zeker niet slecht.
Ik ga er de komende tijd eens meer mee spelen om de gitaar wat ziel mee geven, gaat ie ook vetter van klinken.

Let wel voor €100,- is dit zeker geen slecht plankje....en kun je je eigenlijk geen bult vallen.